    From: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny walutowy a spread
    Date: Thu, 2 Feb 2006 22:49:43 +0000 (UTC)

    Andrzej Rumin <r...@h...spam.data.pl.invalid> napisał(a):

    > A opublikowałbyś tutaj wyniki takiej analizy z nazwami banków i
    > spreadami - pewnie wiele osób by było zainteresowanych.

    Nie jest to żadna złożona analiza - ot po prostu wziąłem kursy dewiz dla
    trzech walut z kilku banków i zapisałem w jednej tabelce, ale jeśli jesteś
    zainteresowany to proszę. Zaznaczam że nie ponoszę odpowiedzialności za
    wnioski jakie wyciągniesz z tych danych i mam nadzieję że się nigdzie nie
    rąbnąłem :^) Dobór banków subiektywny &#8211; mam lub miałem w nich konto lub KK.

    2006-02-01 Kupno Sprzed Spread %
    BRE EUR 3,7589 3,8811 0,1222 3,25
    BRE USD 3,0930 3,1936 0,1006 3,25
    BRE CHF 2,4144 2,5030 0,0886 3,67 0,42
    MILLE EUR 3,7615 3,8877 0,1262 3,36
    MILLE USD 3,0941 3,1979 0,1038 3,35
    MILLE CHF 2,4216 2,5029 0,0813 3,36
    BPH EUR 3,7255 3,9010 0,1755 4,71
    BPH USD 3,0822 3,2273 0,1451 4,71
    BPH CHF 2,3943 2,5121 0,1178 4,92 0,21
    BZWBK EUR 3,7387 3,8913 0,1526 4,08
    BZWBK USD 3,0924 3,2186 0,1262 4,08
    BZWBK CHF 2,4057 2,5039 0,0982 4,08
    Nordea EUR 3,7591 3,8736 0,1145 3,05
    Nordea USD 3,1089 3,2035 0,0946 3,04
    Nordea CHF 2,4068 2,5001 0,0933 3,88 0,83
    PKOBP EUR 3,7571 3,8793 0,1222 3,25
    PKOBP USD 3,0898 3,1902 0,1004 3,25
    PKOBP CHF 2,4090 2,5073 0,0983 4,08 0,83

    Wyłączając Nordeę /nie znalazłem linka do kursów archiwalnych/, wziąłem
    kontrolnie także kurs z przełomu roku i z połowy zeszłego aby sprawdzić na
    ile stałe w czasie są marże. Moje wnioski:
    1. Jak widać marża niektórych banków jest wyższa przy CHF
    2. Porównując do połowy zeszłego roku marża jest stała. Wyjątek stanowi BPH,
    dla którego ta marża wzrosła i to dość znacząco, pomimo że już wówczas niska
    nie była

    2006-06-30 Kupno Sprzed Spread %
    BPH EUR 3,9564 4,1262 0,1698 4,29
    BPH USD 3,2720 3,4124 0,1404 4,29
    BPH CHF 2,5519 2,6614 0,1095 4,29

    3. Zdziwiły mnie jednak dość spore różnice marży pomiędzy bankami.

    Pozdrawiam
    Tomek