  • 1. Data: 2005-08-11 19:34:53
    Temat: Kredyt hipoteczny - rozterki
    Od: "Kalina" <k...@w...pl>

    Witam.

    Potrzebuję porady. Przejrzałam archiwum, ale to tylko pogłębiło mój mętlik.
    Okazało się, że mam nie ufać doradcom (Expander) i wszystko sama sprawdzać.
    Ale jak??? Przecież ja się na tym kompletnie nie znam! Może uzyskam jakąś
    poradę u Was.
    Oto sytuacja. Mieszkanie na rynku wtórnym. Wycenione na 165 000 i na tyle
    chcielibyśmy dostać kredyt. Zawęża to wybór banków. Poza tym tylko jedna
    osoba pracuje (na razie). Brak zadłużenia w innych bankach. W Expanderze
    polecono nam ofertę BPH. Nie dają mi jednak spokoju opinie, że doradcy
    niekoniecznie muszą być bezstronni i postanowiłam sama rozejrzeć się w
    ofercie. Poradzcie na co mam zwracać uwagę? Za wszystkie rady z góry
    dziękuję.

    Pozdrawiam
    Kalina

  • 2. Data: 2005-08-11 19:54:33
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - rozterki
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Kalina wrote:
> [...]
    > Ale jak??? Przecie? ja si? na tym kompletnie nie znam! Mo?e uzyskam jak??
    > porad? u Was.
    > Oto sytuacja. Mieszkanie na rynku wtórnym. Wycenione na 165 000 i na tyle
    > chcieliby?my dostaae kredyt. Zaw??a to wybór banków. Poza tym tylko jedna
    > osoba pracuje (na razie). Brak zad?u?enia w innych bankach. W Expanderze
    > polecono nam ofert? BPH. Nie daj? mi jednak spokoju opinie, ?e doradcy
    > niekoniecznie musz? byae bezstronni i postanowi?am sama rozejrzeae si? w
    > ofercie. Poradzcie na co mam zwracaae uwag?? Za wszystkie rady z góry

    Jest więcej banków, które chętnie udzielą kredytu na 100% wartości
    nieruchomości, ale każdy ma trochę inną procedurę przyznawania kredytu.
    Zapytaj jeszcze w kilku bankach, np. w MultiBanku, PeKaO S.A., PKO BP.

    Niezbyt przychylne opinie o doradcach biorą się stąd, że czasem nie
    znają oni pełnej oferty rynkowej albo nie interesuje ich oferta banków,
    które z nimi nie współpracują. Z kolei banki czasem oferują ten sam
    kredyt taniej niż w ofercie kierowanej do doradcy psując tym samym
    opinię o doracy, chociaż może być i tak, że to doradca przesadził z
    prowizją.

    A warunki umowy powinnaś sprawdzać zawsze, a szczególnie dokładnie w
    przypadku kredytu mieszkanie. Jeżeli ich nie rozumiesz, powinnaś
    skorzystać z pomocy prawnika, albo doświadczonego agenta zajmującego się
    obrotem nieruchomościami.

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2005-08-11 21:41:31
    Od: "Przemek" <p...@a...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@-...devguide.net> napisał w wiadomości

    > Jest więcej banków, które chętnie udzielą kredytu na 100% wartości
    > nieruchomości, ale każdy ma trochę inną procedurę przyznawania kredytu.
    > Zapytaj jeszcze w kilku bankach, np. w MultiBanku, PeKaO S.A., PKO BP.
    zapytaj tez w millennium, maja teraz nowa oferte, jeszcze nizsze
    oprocentowanie, tak prawde mowia, to teraz najnizsze oprocentowanie dla
    kredytow indeksowanych w walutach, wycene za darmo...warto...

  • 4. Data: 2005-08-12 08:41:31
    Od: Flying Sourcer <g...@g...pl>

    On Thu, 11 Aug 2005 23:41:31 +0200, "Przemek" <p...@a...pl> wrote:

    >zapytaj tez w millennium, maja teraz nowa oferte, jeszcze nizsze
    >oprocentowanie, tak prawde mowia, to teraz najnizsze oprocentowanie dla
    >kredytow indeksowanych w walutach, wycene za darmo...warto...

    Potwierdzam to, co napisał powyżej Przemek, a ze swojej strony dodam
    jeszcze, że powinnaś skierować swe kroki róznież do BOŚa. Ich oferta
    też jest warta grzechu i należałoby ją rozważyć.
    --
    Pozdrawia,
    P.I.T.E.R.: Person Intended for Troubleshooting and Efficient Repair

  • 5. Data: 2005-08-12 09:05:59
    Od: "Kalina" <k...@w...pl>

    Dzięki wszystkim. Zapomniałam dodać, że właściwie to jesteśmy ograniczeni do
    CHF - ze względu na zdolność kredytową. Wiem, że PKO nie udziela kredytów w
    walutach, ale już które (BP czy SA) to nie mam pojęcia. Widzę, że czeka mnie
    ciężka przeprawa.

    Pozdrawiam
    Kalina

  • 6. Data: 2005-08-12 11:20:31
    Od: "KrzysiekRR" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Kalina" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > CHF - ze względu na zdolność kredytową. Wiem, że PKO nie udziela kredytów
    > walutach, ale już które (BP czy SA) to nie mam pojęcia. Widzę, że czeka

    PeKaO S.A. nie udziela kredytów w CHF, PKO BP S.A. jak najbardziej.
    Jak wspominali przedmówcy - polecam zdecydowanie oferty Banku Millennium,
    BOS, Multibank - można również spojrzeć na Dombank (od wczoraj się troszkę
    pozmieniało u nich) i mBank. Z BPH trzeba uważać ze względu na sposób
    uruchamiania kredytu - można zarobić troszkę ale można też się nieźle
    przejechać na różnicach kursowych.

    Pozdrawiam

    KrzysiekRR

  • 7. Data: 2005-08-12 13:40:57
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Fri, 12 Aug 2005 11:05:59 +0200, "Kalina" <k...@w...pl> wrote:

    > Wiem, że PKO nie udziela kredytów w walutach, ale już które (BP czy SA) to nie mam
    pojęcia.

    PKO jest tylko jedno. BP.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------