  • Data: 2010-09-16 06:53:05
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny, jak się zabezpieczyć?
    Od: badzio <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Wrz, 08:10, pbjs <p...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Sprzedaję nieruchomość. Kupujący bierze kredyt na 100% wartości. Od
    > momentu podpisania umowy notarialnej staje się pełnoprawnym właścicielem
    > nieruchomości. Bank przelewa mi pieniądze na konto zwykle po kilku
    > dniach, gdy kupujący dostarczy wypis z aktu notarialnego.
    >
    > I tu pytanie:
    > a co, gdy kupujący te wypisu nie dostarczy lub więcej - pójdzie do banku
    > i np. rozwiąże umowę kredytową?
    >
    > Da się jakoś zabezpieczyć, żeby te pieniądze do mnie dotarły?

    IMHO jest to pewna luka - ze nie mozna (?) wpisac w akcie klauzuli
    typu 'nabywca staje sie wlascicielem w dniu uruchomienia kredytu'.
    Zreszta, nie trzeba zakladac zlej woli nabywcy zeby miec problemy.
    Malo tego - zla wola nie jest najgorszym scenariuszem. Bo co bedzie
    jesli nabywca umrze/zginie 'w drodze' do banku? Trzeba wtedy czekac na
    postepowanie spadkowe, spadkobiercom niekoniecznie bedzie sie spieszyc
    do przeprowadzenia takiego postepowania, poza tym umowa kredytowa i
    tak ulegnie rozwiazaniu. I czekaj teraz kilka lat na to zeby
    wspolmalzonek/rodzenstwo/dzieci doszli do porozumienia. Albo niechby
    nabywca zapadl w spiaczke...