  • 1. Data: 2009-02-03 07:45:36
    Temat: Kredyt gotókowy - umowa o pracę do wglądu?
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Czy przy ubieganiu się o kredyt gotówkowy oprócz zaświadczenia o
    zatrudnieniu wymagane jest przedstawienie do wglądu umowy o pracę?

  • 2. Data: 2009-02-03 08:02:05
    Temat: Re: Kredyt gotókowy - umowa o pracę do wglądu?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Lut, 08:45, Sheen <z...@v...pl> wrote:
    > Czy przy ubieganiu się o kredyt gotówkowy oprócz zaświadczenia o
    > zatrudnieniu wymagane jest przedstawienie do wglądu umowy o pracę?

    moze jesli umowa na czas okreslony???
    Szczerze mowiac nie slyszalem o takim wypadku - ale bank moze
    kontaktowac sie z pracodawca w celu potwierdzenia danych z
    zaswiadczenia o zarobkach.

  • 3. Data: 2009-02-03 08:51:13
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    krzysztofsf wrote:

    > moze jesli umowa na czas okreslony???
    > Szczerze mowiac nie slyszalem o takim wypadku - ale bank moze
    > kontaktowac sie z pracodawca w celu potwierdzenia danych z
    > zaswiadczenia o zarobkach.

    Więc taki świstek papieru wystarcza bankowi, by uznał, że klient jest
    wiarygodny? Dziwne procedury w tych bankach mają. Trzeba tylko tracić
    czas na formalności.

  • 4. Data: 2009-02-03 09:22:43
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Więc taki świstek papieru wystarcza bankowi, by uznał, że klient jest
    wiarygodny?

    no nie wystarczy... przeciez napisał co wyżej...
    BTW czy pracodawca ma prawo przez telefon udzielić takich informacji?

    > Dziwne procedury w tych bankach mają.

    a jakich byś oczekiwał, cyrografu krwią podpisanego?:-)
    (choć niektóre umowy tak właśnie wyglądają :-))

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 5. Data: 2009-02-03 09:52:27
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Lut, 10:22, "robert" <r...@s...pl> wrote:

    > wiarygodny?
    >
    > no nie wystarczy... przeciez napisał co wyżej...
    > BTW czy pracodawca ma prawo przez telefon udzielić takich informacji?

    Nie powinien.
    Prawidlowo bank powinien zwrocic sie na pismie z powolaniem na nr
    dziennika i podac tresc posiadanego zaswiadczenuia.
    W odpowiedzi powinien otrzymac jedynie - "tak, dokladnie takiej tresci
    jak weryfikowane zaswiadczenie wydalismy" - bez cytowania.

    Banki nie sa w stanie pojac, ze odmowa udzielenia informacji
    telefonicznie jest wymogiem ustawy o ochronie danych osobowych.
    Np. BZWBK ma na swoich formularzach klauzule, ze powiadomi sie
    pracodawce o tym, ze bank moze potwierdzac - a jest to g...o warte, bo
    nie mam takliej prawnej mozliwosci, zeby upowaznic pracodawce do
    udzielania poufnych danych na swoj temat jakims "telefonom".

  • 6. Data: 2009-02-03 10:08:31
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    p.googlegroups.com...

> [...]

    W odpowiedzi powinien otrzymac jedynie - "tak, dokladnie takiej tresci
    jak weryfikowane zaswiadczenie wydalismy" - bez cytowania.

    Oczywiscie wtedy potencjalny kredytobiorca czekalby miesiac na decyzje
    kredytowa. Pracodawca nie musi potwierdzac danych telefonicznie, a bank nie
    musi udzialac kredytu. I jest cool :).

    MK

  • 7. Data: 2009-02-03 10:32:45
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Lut, 11:08, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    >Pracodawca nie musi potwierdzac danych telefonicznie, a bank nie
    > musi udzialac kredytu. I jest cool :).

    Co jakis czas przysypiam na szkoleniach z danych osobowych
    organizowanych dla nas w pracy.
    Podawano troche przykladow na wygrane sprawy skierowane czy to
    przeciwko pracodawcy czy to przeciwko uczelni (student), za udzielenie
    pochopnie danych zwiazanych z poufnymi danymi osobowymi, co w
    konsekwencji dalo wymierna szkode osobie, ktorej dane tak
    udostepniono.

  • 8. Data: 2009-02-03 11:08:14
    Temat: Re: Kredyt gotókowy - umowa o prace do wgladu?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    q.googlegroups.com...

> [...]
    > pochopnie danych zwiazanych z poufnymi danymi osobowymi, co w
    > konsekwencji dalo wymierna szkode osobie, ktorej dane tak

    Ale chyba nie spotkales sie ze sprawa wygrana przez potencjelnego
    kredytobiorce przeciw bankowi, za to ze kredytu nie przyznal, nieprawdaz? :)
    Czyli ciagle jest cool :D.

    MK

  • 9. Data: 2009-02-03 17:17:35
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 3 Lut, 08:45, Sheen <z...@v...pl> wrote:
    > Czy przy ubieganiu się o kredyt gotówkowy oprócz zaświadczenia o
    > zatrudnieniu wymagane jest przedstawienie do wglądu umowy o pracę?

    Tego by jeszcze brakowało ! A może wyroku rozwodowego też ?

  • 10. Data: 2009-02-03 18:19:48
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    szczurwa pisze:
    > Tego by jeszcze brakowało ! A może wyroku rozwodowego też ?
    banki bardzo często wymagają potwierdzenia rozwodu...