    From: krzysztofsf <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt gotókowy - umowa o pracę do wglądu?
    Date: Tue, 3 Feb 2009 01:52:27 -0800 (PST)

    On 3 Lut, 10:22, "robert" <r...@s...pl> wrote:

    > wiarygodny?
    >
    > no nie wystarczy... przeciez napisał co wyżej...
    > BTW czy pracodawca ma prawo przez telefon udzielić takich informacji?

    Nie powinien.
    Prawidlowo bank powinien zwrocic sie na pismie z powolaniem na nr
    dziennika i podac tresc posiadanego zaswiadczenuia.
    W odpowiedzi powinien otrzymac jedynie - "tak, dokladnie takiej tresci
    jak weryfikowane zaswiadczenie wydalismy" - bez cytowania.

    Banki nie sa w stanie pojac, ze odmowa udzielenia informacji
    telefonicznie jest wymogiem ustawy o ochronie danych osobowych.
    Np. BZWBK ma na swoich formularzach klauzule, ze powiadomi sie
    pracodawce o tym, ze bank moze potwierdzac - a jest to g...o warte, bo
    nie mam takliej prawnej mozliwosci, zeby upowaznic pracodawce do
    udzielania poufnych danych na swoj temat jakims "telefonom".