  • 1. Data: 2002-04-05 16:09:19
    Temat: Kredyt bez odsetek ;)
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Dostalem kolejna oferte kredytu bez odsetek. Tym razem od Wirtualnej Polski
    we wspolpracy z Lukas Bankiem.
    http://www.ws.pl/Main/index.html?iurl=raty_l_promocj
    a_reg&noright=1
    Jak sie zapewne domyslacie oprocentowanie ktorego nie ma jest bliskie 40pp
    [punktow procentowych lub %, jak kto woli ;)]. Oczywiscie nie sugerowalem
    sie tym co pisza na www a policzylem sobie sam wg. naszego ulubionego wzoru
    z Ustawy o Kredycie Konsumenckim :)

    Maciej

  • 2. Data: 2002-04-05 20:44:48
    Temat: Re: Kredyt bez odsetek ;)
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

> [...]
    > [punktow procentowych lub %, jak kto woli ;)]. Oczywiscie nie sugerowalem
    > sie tym co pisza na www a policzylem sobie sam wg. naszego ulubionego

    a przytoczylbys ten wzor?...

    rena

    ps. czy mi sie dobrze wydaje, ze punkt procentowy i procent to 2 rozne
    rzeczy?

  • 3. Data: 2002-04-05 20:57:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > wzoru
    >
    > a przytoczylbys ten wzor?...

    Prosze bardzo :)
    http://www.netforia.pl/~m_m/kredyty/kredyt.gif

    > ps. czy mi sie dobrze wydaje, ze punkt procentowy i procent to 2 rozne
    > rzeczy?

    No, tak wiedzialem ze ktos sie przyczepi ;). IMHO w tym przypadku to bedzie
    to samo bo 1% = 1 pp :)

    Maciej

  • 4. Data: 2002-04-05 21:30:02
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > No, tak wiedzialem ze ktos sie przyczepi ;). IMHO w tym przypadku to
    bedzie
    > to samo bo 1% = 1 pp :)

    ja sie nie czepiam, ja tylko niesmialo pytalam. jestem tak totalna noga
    metematyczno-statystyczno-ekonometryczna, ze bylam ciekawa, czy mi sie
    wydaje, czy naprawde tak jest.

    dzieki za stronke.

  • 5. Data: 2002-04-06 09:18:00
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    > ja sie nie czepiam, ja tylko niesmialo pytalam. jestem tak totalna noga
    > metematyczno-statystyczno-ekonometryczna, ze bylam ciekawa, czy mi sie
    > wydaje, czy naprawde tak jest.

    Ale są przypadki, że 1% <> 1pp.
    Np. zwiększyć stopę procentową wynoszącą 10% o 1% to wyjdzie 10.1%, a
    zwiększyć o 1pp to wyjdzie 11%.

    Pozdrawiam
    R.Wicik

  • 6. Data: 2002-04-06 09:50:46
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale są przypadki, że 1% <> 1pp.
    > Np. zwiększyć stopę procentową wynoszącą 10% o 1% to wyjdzie 10.1%, a
    > zwiększyć o 1pp to wyjdzie 11%.
    >
    > Pozdrawiam
    > R.Wicik

    Wy powaznie to mowicie czy sie wyglupiacie, bo mnie sie wydawalo, ze punkt
    procentowy tp 1/100 procenta....

    marekz

  • 7. Data: 2002-04-06 10:10:56
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > Wy powaznie to mowicie czy sie wyglupiacie, bo mnie sie wydawalo, ze punkt
    > procentowy tp 1/100 procenta....

    Tak to jest jak sie slucha komunikatow NBP o obnizkach stop procentowych...
    zgadlem? ;) Otoz w komunikatach tych jest mowa o 'punktach bazowych' np 'RPP
    obnizyla stope redyskontowa o 150 punktow bazowych...', co daje 1,5pp...

    Maciej

  • 8. Data: 2002-04-06 10:15:35
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

> [...]
    'RPP
    > obnizyla stope redyskontowa o 150 punktow bazowych...', co daje 1,5pp...

    Zgadles, zgadles. :))) Tylko jeszcze na przyklad jak sie mowi na forexie o
    spreadzie, to tez sie uzywa nazwy na przyklad 50 punktow procentowych
    (pipsow). Nie jest to poprawne ? Czyli punkt bazowy = 1/100 procenta, a
    punkt procentowy = 1% w skali bezwzglednej (4%+1punktprocentowy=5%) czy
    wzglednej (4%+1punkt procentowy=4,04%) ?

    mz

  • 9. Data: 2002-04-06 10:19:23
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    > Zaćmienie i słońca. Jak łatwo ulec sugestii. Odszczekuję powyższe
    > :-))))))))))))))
    >
    > Pozdrawiam
    > R.Wicik

    Trafiles akurat na astronoma, wiec zacmienia to dla mnie nic niezwyklego.
    Nie ma sprawy ;-).

    marek

  • 10. Data: 2002-04-06 10:42:20
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Czyli punkt bazowy = 1/100 procenta, a
    > punkt procentowy = 1% w skali bezwzglednej (4%+1punktprocentowy=5%)

    Correct :)

    Maciej