  • Data: 2002-11-07 12:08:31
    Temat: Re: Kredyt Bank ma zwalniać 1000 pracowników
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Akurat co do BIG-u to chyba nie trafiles.
    > 1 Bank posadzany jest o stosowanie "kreatywnej ksiegowosci"

    Co to znaczy jest posadzany? Jesli mu nie udowodniono - to nie ma to
    najmniejszego znaczenia! :) Pershinga tez posadzano o to, ze jest szefem
    mafii - a byl caly czas na wolnosci ;)

    > 2.O ile dobrze pamietam to ostatnie niezle wyniki tez nie sa rezultatem
    > jakichs nadzwyczajnych sukcesow na dzialalnosci podstawoej lecz bodajze
    > wychodzeniem z OFE, czy tez inne inwestycji

    Widzisz - ja tez pisalem z pamieci, ale o ttym za chwile

    > 3. Nie slyszalem o zwolnieniach w tym banku , w zeszlym ani biezacym roku
    > /przynajmniej na wieksza skale/

    Wszystkie banki zwalniaja - ten akurat robil to wczesniej - poza tym - dalej
    sie rozwija - sioec palcowek

    > PS Pewnie slyszales, ale przypominam stranniej uzywaj argumentow, bo przez
    > takie wpadki caly dowod szlag moze trafic

    No to moje argumenty sa takie - i co obrone sie? :)

    Zysk netto grupy BIG BG po III kw. 02 wzrósł do 247,2 mln zł 16:24
    21.10.2002
    poniedziałek

    Zysk netto grupy BIG BG po trzech kwartałach 2002 roku wzrósł do 247,2 mln
    zł z 15,8 mln zł po trzech kwartałach 2001 roku - poinformował bank w
    poniedziałkowym komunikacie.
    Zysk netto banku po III kwartałach 2002 roku wzrósł do 247,2 mln zł z 20,8
    mln zł po trzech kwartałach ubiegłego roku.
    Rentowność kapitałów własnych grupy BIG (ROE) po trzech kwartałach 2002 roku
    wyniosła 21 proc. w porównaniu do 1,41 proc. po III kwartałach ubiegłego
    roku.
    Rentowność łącznych aktywów (ROA) dla grupy BIG wyniosła 1,69 proc.
    Zysk na jedną akcję (EPS) wyniósł 0,39 zł.
    Prezes BIG BG Bogusław Kott powiedział w poniedziałek, że wynik finansowy w
    trzech kwartałach został osiągnięty dzięki prowadzonej w banku
    restrukturyzacji i podstawowej działalności banku, a także sprzedaży PTE
    EGO, z której zysk netto w wyniósł 56,3 mln zł.
    "Wynik osiągnięto w bardzo trudnych warunkach, przy pogarszającej się
    płynności niektórych klientów, regresu w bankowości detalicznej. Na wynik
    miało też zdarzenie jednostkowe, czyli sprzedaż EGO" - powiedział Kott.
    Wynik z działalności bankowej po pierwszych trzech kwartałach osiągnął kwotę
    1.018,5 co oznacza wzrost o 28 proc., a skonsolidowany wynik z odsetek netto
    wyniósł 498,9 mln zł, co stanowi wzrost o 24 proc.
    Na koniec trzeciego kwartału kredyty wyniosły 10.669 mln zł, co stanowi
    wzrost o 26,2 proc.
    "Wzrost kredytów został osiągnięty dzięki porządnej segmentacji rynku,
    wzrostowi kredytów hipotecznych oraz kredytów samochodowych udzielanych
    przez pośredników kredytowych" - powiedział prezes.
    Zdaniem prezesa ewentualny udział BIG BG w konsolidacji rynku bankowego
    mógłby być możliwy po zakończeniu restrukturyzacji w banku.
    "Z mojego punktu widzenia najlepszym rozwiązaniem byłoby zakończenie
    przeprowadzonych projektów, po roku moglibyśmy się ewentualnie rozejrzeć" -
    powiedział Kott.

    http://banki.wp.pl/informujemy.html?IN[NEW_ID]=28380
    9&POD=7&b=2