  • 1. Data: 2002-11-04 07:18:07
    Temat: Kredyt Bank ma zwalniać 1000 pracowników
    Od: t...@p...onet.pl

    Czyżby padał? Jeszcze tydzień temu były informacje, że kupują Śląski.

  • 2. Data: 2002-11-04 09:00:37
    Temat: Re: Kredyt Bank ma zwalniać 1000 pracowników
    Od: Michal Macierzynski - Amra <m...@s...waw.pl>

    > Czyżby padał? Jeszcze tydzień temu były informacje, że kupują Śląski.

    He, he, he. Czyli wszystkie polskie banki niestety padaja. BRE
    zwalnia, Pekao zwalnia, BPH PBK zwalnia, PKO BP zwalnia....

    Huh - gratuluje przenikliwosci...

  • 3. Data: 2002-11-04 10:52:32
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > He, he, he. Czyli wszystkie polskie banki niestety padaja. BRE
    > zwalnia, Pekao zwalnia, BPH PBK zwalnia, PKO BP zwalnia....
    >
    > Huh - gratuluje przenikliwosci...

    Widzisz, takie p.... czasy.
    A sytuacja wyglada tak, bank zalozyl zysk, dajmy na to
    10 zlotych. Ale gospodarka poleciala w dol albo menadzer
    na gorze zainwestowal w stocznie, albo poprostu sie pomylili
    i zalozyli o 3 zlote za duzo.
    Suma sumarum wyszlo, ze zysk jest ale mniejszy, czyli 7 zlotych.
    Na gorze wtedy robi sie larum, najwieksi "menadzerowie" siadaja
    i uruchamiaja mozgi co tez tu wykombinowac.

    Odpowiedz przychodzi jedna, zwolnic ludzi a ich obowiazki przerzucic
    na pozostalych. Proste i bez wiekszego ryzyka.
    To nic, ze ktos ma etat 8 godzinny a obowiazkow ma tyle ze potrzeba etatu
    12 godzinnego, podskakiwac nie bedzie bo sytuacja
    na rynku pracy jest do d....

    Pozdrawiam z Lodzi, gdzie siedzibe ma bree, mbank, multi (gdzie pracuje
    wielu moich znajomych)

    MarcinP

  • 4. Data: 2002-11-04 11:01:23
    Od: Jacek <a...@p...onet.pl>

    t...@p...onet.pl napisał(a):

    > Czyżby padał? Jeszcze tydzień temu były informacje, że kupują Śląski.
    >
    > --

    I pomyslec ze to w glownej mierze przez bande zaj***nych
    ksiezy ktorzy nabrali kredytow i spier***ili za granice na placowki.

    Sorry za slownictwo ale moja zona przez to stracila prace (redukcja).

    pozdry (wkurzony) Ja$ek

  • 5. Data: 2002-11-04 11:15:55
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > ksiezy ktorzy nabrali kredytow i spier***ili za granice na placowki.
    >
    > Sorry za slownictwo ale moja zona przez to stracila prace (redukcja).

    Sorki Gosciu, ale Ci sie chyba troche pomylilo (swoja droga o czym Ty
    piszesz?)

    A tak swoja droga, to jak Bree udzielil kredytu stoczni a ta jest
    niewyplacalna
    i bank ma teraz problem to :

    1) jest to wina stoczni, bo nie ma jak oddac
    czy tez
    2) jest to wina banku, lub jego ludzi, ze pozyczaja tak glupio pieniadze
    bez nalezytego zabezpieczenia

    Starac sie o kredyt to moze kazdy, nawet oszust. Rola i zadaniem banku
    jest eliminowac takich i nie udzielac im kredytu.

    MarcinP

  • 6. Data: 2002-11-04 11:44:23
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Starac sie o kredyt to moze kazdy, nawet oszust. Rola i zadaniem banku
    > jest eliminowac takich i nie udzielac im kredytu.

    Eliminuje, eliminuje - mimo to, procent zlych kredytow w branzy to jakies
    20% :( (a placimuy wszyscxy).
    Co do stocnzi - to wpadl nie tylko (i nie przede wszystkim) BRE, ale i KB,
    ING, Pekao

  • 7. Data: 2002-11-04 16:55:51
    Od: "Krzysztof Kujawski" <k...@i...pl>

    To ktos ma wiecej zlych kredytow niz Pekao??(slyszalem i czytalem o 15%)

    Krzysiek

  • 8. Data: 2002-11-05 12:08:40
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Jesienną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik t...@p...onet.pl pisze:

    > Czyżby padał? Jeszcze tydzień temu były informacje, że kupują Śląski.
    IMO zwolnienia majš związek z centralizacją niektórych funkcji za
    które do tej pory odpowiedzialne były oddziały, wprowadzeniem nowego,
    scantralizowanego systemu informatycznego Profile 5.3, itp...

    --
    mj

  • 9. Data: 2002-11-05 13:43:43
    Od: t...@p...onet.pl

    > He, he, he. Czyli wszystkie polskie banki niestety padaja. BRE
    > zwalnia, Pekao zwalnia, BPH PBK zwalnia, PKO BP zwalnia....
    >
    > Huh - gratuluje przenikliwosci...

    Może z moją przenikliwością jest rzeczywiscie bardzo żle. Ale KB zwalnia aż
    15% pracowników (wg. Prawa i Gospodarki z 30 pazdziernika, KB zatrudnia 7000
    osób). Moim zdaniem procentowo jest to bardzo dużo. Czy zwolnienia w bankach, o
    których wspominasz też były tej skali ???. Tensor1.
    PS. Co więcej na początku roku zapowiadano zysk w granicach 200 mln. Z kolei
    teraz ma byc strata 200 mln. Czy to nic nie znaczy?.

  • 10. Data: 2002-11-05 21:06:13
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > PS. Co więcej na początku roku zapowiadano zysk w granicach 200 mln. Z
    kolei
    > teraz ma byc strata 200 mln. Czy to nic nie znaczy?.

    15% ? A coz to jest? - BRE zwolnil prawie 17% zatrudnionych.
    Dokladne dane mozesz sobie znalezc np w corocznych raportach - dodatkach do
    Gazety Bankowej czy Rzepy. Z nielicznymi wyjatami (banki rozwijajace siec
    placowej - np. BRE) wszystkie zwalnialy pracownikow.
    Czesc byla przesuwana do spolek zaleznych itp itd.
    Staty czy neistety - w niektorych bankach panuje przerost zatrudnienia -
    jest to takze efekt coraz szerszego wprowadzania bankowosci elektronicznej.
    Przeciez bankomaty, przelewy przez internet, telecentra i tak dalej i ta
    dalej - redukuja znacznie ilosc potrzebnych pracownikow...
    To w sprawie zatrudnienia.

    Co do wynikow. W zeszym roku KB mial kladny wynik, to samo BRE i Pekao - w
    tym pojawiaja sie nawet straty.
    W zeszluym ING i BIG przedly slabiutko - w tym idzie im baaardzo dobrze.
    PKO BP mial straty, potrzebny byl program naprawczy i pomoc NBP - a dzisiaj?
    ponad 1 mld zyskow.

    Na wyniki bankow trzeba partzec z dlugiej perspektywy...

    Poza tym - od niedawna w KB mozemy mowic o jednym wlasciieli
    (Portugalczkach) - postanowili sie wziac do roboty.. Nowy bank beda
    przejmowac za swoje pieniadze - a nie KB.

    I tak dalej i tak dalej.

    Dlatego dalej uwazam, ze zapedziles sie w swoich wizjach ;)