  • 1. Data: 2003-12-18 16:32:09
    Temat: Kradzież karty VISA CLASSIC
    Od: "AW" <a...@g...pl>

    Pare dni temu spotkalo mnie nieszczescie. Skradziono mi karte VISA CLASSIC
    wydana przez PKO BP. Zanim sie zorientowalam i powiadomilam bank (w ciagu 2
    godzin), zlodziej zdazyl dokonac 3 transakcji na laczna kwote prawie 10 tys.
    zl. Wszystkie transakcje dokonano w hipermarkecie i byly autoryzowane moim
    podrobionym podpisem.
    Czy spotkalo kogos cos podobnego? Jak w takiej sytuacji mam sie tlumaczyc i
    ewentualnie bronic przed bankiem ? Jak PKO BP zwyczajowo postepuje w takich
    sytuacjach ?
    Z gory dziekuje za odpowiedz
    Aga

  • 2. Data: 2003-12-18 16:38:04
    Temat: Re: Kradzież karty VISA CLASSIC
    Od: "Michał Witkowski" <m...@N...pl>

    Użytkownik "AW" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy spotkalo kogos cos podobnego? Jak w takiej sytuacji mam sie tlumaczyc
    > ewentualnie bronic przed bankiem ? Jak PKO BP zwyczajowo postepuje w

    To jest karta obciazeniowa, czy kredytowa?

    --
    Pozdrawiam, Michal Witkowski
    Usun NOSPAM z adresu

  • 3. Data: 2003-12-18 16:47:02
    Od: "AW" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wydaje mi sie ze mialam karte obciazeniowa a nie kredytowa.

  • 4. Data: 2003-12-18 18:19:29
    Od: GideoN <gideon@[NOSPAM]npnet.org>

    > Wydaje mi sie ze mialam karte obciazeniowa a nie kredytowa.

    Jezeli podpis jest podrobiony, wtedy jest szansa iz bank obciazy
    kosztami hipermarket w ktorym dokonano transakcji, a najprawdopodobniej
    dyrekcja bedzie chciala obciazyc kasjera ktory to autoryzowal(kiedys w
    "dzwonie do Pani Pana... " byl odcinek o takich sprawach, z autopsji nie
    wiem na 100% nic, wiec jedynie cos takiego moge zasugerowac.

    --
    GideoN

    Usun [NO SPAM] z adresu email aby napisac do mnie

  • 5. Data: 2003-12-18 18:38:14
    Od: "Przemek" <p...@...to.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "GideoN" <gideon@[NOSPAM]npnet.org> napisal w wiadomosci

> [...]
    > "dzwonie do Pani Pana... " byl odcinek o takich sprawach, z autopsji nie
    > wiem na 100% nic, wiec jedynie cos takiego moge zasugerowac.

    Ciezko bedzie udowodnic kasjerowi, ze na karcie byl inny podpis niz na
    slipie (bo ostal sie ino slip, a karta nigdy sie nie znajdzie). Mialem karty
    z kilku banków, w wiekszosci musialem podpisac karte w momencie odbioru
    (poza Mbankiem - to zrozumiale), ale zaden z dysponentów nie sprawdzil w
    jaki sposób podpisalem sie. Wiecej, baki wymagaja, zeby karta byla
    podpisana, ale nie wymagaja zgodnosci podpisu z jakimkolwiek wzorem
    zdeponowanym/zlozonym w banku. Dla wlasnego bezpieczenstwa banki powinny
    brac (i sprawdzac) wzór podpisu z karty platniczej i sprawdzac zgodnosc np.
    na potwierdzeniu odbioru karty.

    O ile mnie pamiec nie myli, to PKO BP mialo stosowac nowa ustawe o kartach
    takze dla kart wydanych przed wejsciem jej w zycie. W takim wypadku nie
    stracilbys tak duzo, bo grafolog wykaze, ze nie ty podpisywales slipa.

    Przemek

  • 6. Data: 2003-12-18 18:40:43
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    AW napisal/a:

    > bank (w ciagu 2 godzin), zlodziej zdazyl dokonac 3 transakcji na
    > laczna kwote prawie 10 tys. zl.

    o żesz k.. :((( zaczynam się bać
    czy było to duże przekroczenie limitu (tzn. złodziej robił sobie zakupy mimo
    przekroczenia), czy się zmieścił?

    Zbiggy

  • 7. Data: 2003-12-18 18:55:13
    Od: GideoN <gideon@[NOSPAM]npnet.org>

    > O ile mnie pamiec nie myli, to PKO BP mialo stosowac nowa ustawe o kartach
    > takze dla kart wydanych przed wejsciem jej w zycie. W takim wypadku nie
    > stracilbys tak duzo, bo grafolog wykaze, ze nie ty podpisywales slipa.

    Owszem przyslali takie pisemka i z PKO BP i z Inteligo, ze beda
    stosowali nowa ustawe takze do wczesniej wydanych kart.

  • 8. Data: 2003-12-18 18:57:16
    Od: GideoN <gideon@[NOSPAM]npnet.org>

    > o żesz k.. :((( zaczynam się bać
    > czy było to duże przekroczenie limitu (tzn. złodziej robił sobie zakupy mimo
    > przekroczenia), czy się zmieścił?

    Nie ma sie czego bac, trzeba tylko uwazac jak z portfelem. ewentualnie
    nie nosic wszedzie KK z debatami na duze kwoty. Niestety wymagana jast
    ostroznosc w kazdej dziedzinie zycia obecnie.

  • 9. Data: 2003-12-18 19:09:58
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    GideoN napisal/a:

    > Nie ma sie czego bac, trzeba tylko uwazac jak z portfelem. ewentualnie
    > nie nosic wszedzie KK z debatami na duze kwoty. Niestety wymagana jast
    > ostroznosc w kazdej dziedzinie zycia obecnie.

    raczej rzadko noszę portfel z zawartością równą limitowi KK a i tak lepiej
    czułbym się wiedząc, że jest to limit powyżej którego oskubać mnie nie można
    (brak autoryzacji).

    Zbiggy

  • 10. Data: 2003-12-18 20:02:01
    Od: "AW" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    limit mialam duzy, nie zostal przekroczony