  • 11. Data: 2003-12-18 20:36:08
    Temat: Re: Kradzież karty VISA CLASSIC
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Przemek" <p...@...to.poczta.onet.pl> wrote in message
    news:brss6o$7h1$1@news.onet.pl...

    > jaki sposób podpisalem sie. Wiecej, baki wymagaja, zeby karta byla
    > podpisana, ale nie wymagaja zgodnosci podpisu z jakimkolwiek wzorem
    > zdeponowanym/zlozonym w banku. Dla wlasnego bezpieczenstwa banki powinny
    > brac (i sprawdzac) wzór podpisu z karty platniczej i sprawdzac zgodnosc
    np.
    > na potwierdzeniu odbioru karty.

    1 co z kartami ktore sa przysylane poczta. Wysylac pracownika do
    potwierdzenia podpisu? ;)
    2 co zrobic jak podpis nie bedzie zgodny? skreslic i poprosic o nowy czy
    przeciec karte i wydac duplikat? ;)

    Maciej

  • 12. Data: 2003-12-18 20:40:38
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    YcoEb.128968$d...@n...chello.at,
    MK <m...@i...pl>:

    > 1 co z kartami ktore sa przysylane poczta. Wysylac pracownika do
    > potwierdzenia podpisu? ;)
    > 2 co zrobic jak podpis nie bedzie zgodny? skreslic i poprosic o nowy
    > czy przeciec karte i wydac duplikat? ;)

    Brac wzor podpisu z umowy o karte i drukowac go na karcie.

    --
    Robert

  • 13. Data: 2003-12-18 20:59:26
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Robert" <u...@o...pl> wrote in message
    > YcoEb.128968$d...@n...chello.at,
    >
    > Brac wzor podpisu z umowy o karte i drukowac go na karcie.

    Czy przy 5 wznowieniu podpis cardholdera bedzie wygladal tak samo jak przy
    podpisywaniu umowy? Obawiam sie, ze w wielu przypadkach nie...

    Maciej

  • 14. Data: 2003-12-18 21:20:43
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "MK"

    > Czy przy 5 wznowieniu podpis cardholdera bedzie wygladal tak samo jak przy
    > podpisywaniu umowy? Obawiam sie, ze w wielu przypadkach nie...

    Umowa o kartę wg ustawy o elektronicznych instrumentach jest zawierana na czas
    określony,
    jeżeli brakuje określenia czasu w umowie jest zawarta na 2 lata. Art 14 wiadomej
    ustawy.
    Jest więc okazja uaktualnić podpis ;-)

    Bogdan B.

  • 15. Data: 2003-12-18 21:29:59
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Bogdan B."

> [...]
    określony,
    > jeżeli brakuje określenia czasu w umowie jest zawarta na 2 lata. Art 14 wiadomej

    Poprawka - zwykle nie ma takiej okazji. Umowy które sprawdziłem mają klauzulę o
    automatycznym
    odnawianiu,
    w praktyce są bezterminowe.

  • 16. Data: 2003-12-18 22:00:34
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    OyoEb.129198$d...@n...chello.at,
    MK <m...@i...pl>:
    > "Robert" <u...@o...pl> wrote in message

    > Czy przy 5 wznowieniu podpis cardholdera bedzie wygladal tak samo jak
    > przy podpisywaniu umowy? Obawiam sie, ze w wielu przypadkach nie...
    >
    > Maciej

    Nigdy nie bedzie zupelnie tak samo wygladal, ale sporo cech
    identyfikowalnych sie zachowa, chyba ze bedzie zmieniony celowo przez
    klienta. Jakos z tym problemem radzily sobie dotychczas banki, ktore podpisy
    na zleceniach porownywaly ze zmagazynowanym wzorem podpisu - np. WBK,
    pozniej BZWBK i jego skrzynki zlecen.

    Na pewno poruszony przez Ciebie problem istnieje, ale za to (po odpowiednim
    zmodyfikowaniu przepisow VISA?) byloby z czym porownac kwestionowany podpis
    na slipie gdy karta jest u zlodzieja...

    --
    Robert

  • 17. Data: 2003-12-19 09:24:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 18 Dec 2003 19:40:43 +0100, "zbiggy"
    <z...@n...poczta.onet.pl> wrote:

    >o żesz k.. :((( zaczynam się bać
    >czy było to duże przekroczenie limitu (tzn. złodziej robił sobie zakupy mimo
    >przekroczenia), czy się zmieścił?

    Przestań się bać, zacznij mysleć.

    Wybierz kartę, dla której bank przejmuje odpowiedzialnośc za
    transakcje PRZED zgłoszeniem, a do tego nie ogranicza swojej
    odpowiedzialności.
    I masz do wyboru Citi Silver w zasadzie...
    --
    ___________ (R)

  • 18. Data: 2003-12-19 09:24:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 18 Dec 2003 20:09:58 +0100, "zbiggy"
    <z...@n...poczta.onet.pl> wrote:

    >raczej rzadko noszę portfel z zawartością równą limitowi KK a i tak lepiej
    >czułbym się wiedząc, że jest to limit powyżej którego oskubać mnie nie można
    >(brak autoryzacji).

    A teraz się zastanów na ile przed zgłoszeniem kradzieży bank przejmuje
    odpowiedzialność. Mój na przykład 72 godziny...
    --
    ___________ (R)

  • 19. Data: 2003-12-19 09:51:44
    Od: "Damian" <...@...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...org.pl> napisał w wiadomości

    > A teraz się zastanów na ile przed zgłoszeniem kradzieży bank przejmuje
    > odpowiedzialność. Mój na przykład 72 godziny...
    > --
    jesli masz na karcie zdjecie, jak nie to 48,
    oraz jesli zlodziej nie byl na tyle zlosliwy ze robil same zakupy do 100
    zl...
    tych zakupow nie przejmuje bank chyba, ale moge sie mylic

  • 20. Data: 2003-12-19 12:51:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Fri, 19 Dec 2003 10:51:44 +0100, "Damian" <...@...pl> wrote:

    >jesli masz na karcie zdjecie, jak nie to 48,
    >oraz jesli zlodziej nie byl na tyle zlosliwy ze robil same zakupy do 100
    >zl...
    >tych zakupow nie przejmuje bank chyba, ale moge sie mylic

    Mylisz się.
    Kwota odpowiedzialności klienta to max. 100zł niezależnie na jaką
    kwotę transakcje robił złodziej.
    --