  • Data: 2019-02-17 23:40:42
    Temat: Re: Kontrasty...
    Od: Waldek <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kupuję mleko, aby przerabiać je [w kooperacji
    > z bakteriami] na jogurt i kefir... Kefirowe
    > mnożą się w temperaturze pokojowej, zaś
    > kefirowe żądają wyższej... [wojennej?]

    A takie mleko (z kartonu) to w ogóle się skwasi czy tylko zepsuje ?

    > Sera (ani żółtego, ani białego) jeszcze nie
    > produkowałem, ale wszystko ma swój czas... ;)

    Kiedyś tam produkowałem ser chałpniczo
    z nadmiaru mleka (pełnego), dystrybuowanych w litrowych szklanych
    butelkach. Po 2 dniach robiło się kwaśne w temp. pokojowej.
    Ojciec dostawał takowe w zakładzie pracy,
    a że część kolegów była ze wsi i mieli własne krowy
    nie zabierali swojego przydziału.
    Wtedy jeszcze ludzie mieli na wsi krowy,
    teraz to już egzotyka :D