  • Data: 2019-02-18 02:24:47
    Temat: Re: Kontrasty...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Waldek" q4cntb$k6m$...@n...news.atman.pl

    > A takie mleko (z kartonu) to w ogóle
    > się skwasi czy tylko zepsuje ?

    Kwasi -- na jogurt lub kefir...
    (co dodasz -- to uzyskasz)
    Jeśli zachowasz warunki, uzyskasz
    produkt tak zbliżony do kupnego, że
    przeciętniak nie zauważy różnicy.

    Kiedyś w kubek kefiru z chudego (0.5%) mleka
    wbiłem pionowo nóż, który przewracał się
    kilkadziesiąt sekund...

    Jogurt wymaga temperatury wyższej niż pokojowa.

    Są różne: kefiry, jogurty, mleka zsiadłe...
    Sklepowe są żywe, ale mają **zazwyczaj** (ponoć
    niekoniecznie zawsze) jakieś dodatki typu
    mleko w proszku...

    > Wtedy jeszcze ludzie mieli na wsi krowy,

    Dziś też mają. Mają krowy, karmią te krowy,
    doją, leczą, pokrywają ;) itd... Mają krowy,
    byki, cielaki... Zdzierają skórę krowią,
    odrywają mięso...

    -=-

    I Lidl sprzedaje mleko butelkowane, i Biedronka.
    (Lidl potrafi sprzedawać grajewskie, uchodzące za
    najlepsze w Polsce)

    Problem w tym, że mleko tak sobie lubi naświetlanie.
    Jeszcze gorzej z owocowymi sokami w jasnych butelkach.

    Niektóre mleczarnie leją mleko do butelek białych,
    lecz nieprzepuszczających światła.

    --