  • 31. Data: 2022-10-30 21:07:33
    Temat: Re: "Konto za zero" PKO BP
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-10-30, trybun <M...@j...cb> wrote:

    [...]

    > Czego oczekiwałbym po takim koncie na dzień dzisiejszy? Przede wszystkim
    > możliwości załatwienia sprawy bez stania w kolejkach, np umawiam się
    > telefonicznie na termin, wchodzę a tam na mnie czekają,  z kawą i
    > dokumentami, kawa może być i bez śmietanki.

    I to tylko o to chodzi? To małe masz wymagania.
    To SOA#1, u mnie działa.
    A za konto nie płacę ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 32. Data: 2022-10-31 02:07:49
    Temat: Re: Re:"Konto za zero" PKO BP
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 paź 2022 o 13:11, cef pisze:

    > Ja miałem to konto od początku lat
    > dziewięćdziesiątych - bo nie było
    > wtedy specjalnie wyboru.

    W Białymstoku był spory wybór, choć akurat PKO bp
    oferował bardzo korzystne warunki.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2022-10-31 02:31:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 paź 2022 o 16:39, Dawid Rutkowski pisze:

    > krokodyl wymagał w jakiejś promo, by podpisać zlecenie
    > przelewu pensji do nich, zostawić im to, a oni wyślą do
    > pracodawcy - faktycznie przyszło, ale pani księgowa mnie
    > spytała, co z tym zrobić, i poszło do red. Kosza) konto
    > to bywa problem.

    Zostań za 150 pln -- pensja+5 transakcji. Moja matka została,
    ZUS przyjął do wiadomości i pisemnie oznajmił wdrożenie...

    U mnie to norma -- dogadujesz się i masz...
    Jeśli ktoś nie wywiązuje się z umów -- nienormalnie zachowuje się...

    Skarbonka czasami skubała matkę -- ta pisała, powoływała się
    na troskę ;) o dobro współpracy i bank stornował bez wnikania
    w istotę ;) sporu...

    To u mnie kolejna norma -- dla dobra sprawy bank nie
    droczy się o wydanie debetówką 295 pln miast 300 itp...

    Teraz matka pewnie nie napisze -- więc bank być może
    skosi za wznowienie debetówki...

    Na miejscu matki bym umowę rozwiązał, ale to jej decyzje...
    Ma tych RORów od cholery -- normalnie ;) na każdy kosiła, więc ma...

    Aligator daje, Citi daje coraz więcej, Millennium też stawkę podbija...
    Ceny w sklepach rosną, trzeba z czegoś żyć...

    To u mnie kolejna norma -- bank płaci za konto, nie klient...

    > W 2015 zmieniałem rzutem na taśmę "oryginalne" eKonto
    > na "mobilne",

    Co dała ta zmiana?

    > wypowiedzenie minęło na kilka dni przed

    Wypowiedzenie minęło co?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2022-10-31 02:35:01
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 31 paź 2022 o 02:31, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Zostań za 150 pln -- pensja+5 transakcji. Moja matka została,

    pensja + 5 transakcji miesięcznie -- miesięcznie 25 pln przez pół roku.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2022-10-31 07:12:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    > W Białymstoku był spory wybór, choć akurat PKO bp
    > oferował bardzo korzystne warunki.

    Jacy byli oferenci?

  • 36. Data: 2022-10-31 09:33:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 28 października 2022 o 17:46:24 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2022-10-28, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    > IMO nie napisał że spełnił warunki. Napisał że miał konto VIP. ;)
    > Mieć konto Aurum, czy Platinum II, to może mieć każdy.
    > Ale aby mieć je bezpłatne, to albo trzeba mieć duży kapitał,
    > albo wpłaty.

    Miałem napisać co innego, ale w końcu wyjaśniło się, co on w jego opinii napisał -
    czyli że spełnia warunki bezpłatności konta za zero, ale ma inne konto, i bank - nie
    ma się co dziwić - pobiera za nie opłaty, co trwoży go (trybuna, nie skarbonkę), że
    jednak nawet jak zmieni typ konta to dalej będzie płacił...

  • 37. Data: 2022-10-31 10:05:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 31 października 2022 o 02:31:17 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
> [...]
    >
    > U mnie to norma -- dogadujesz się i masz...
    > Jeśli ktoś nie wywiązuje się z umów -- nienormalnie zachowuje się...

    Ej, ej, to do mnie?
    W umowie nic nie było, że pensja ma wpłynąć.
    Było, że mam podpisać papier i im go zostawić ;P

    A w krokodylu nie mam co zostawać, chyba nawet dwa razy zwisienkowałem i porzuciłem
    (zamykanie tylko w oddziale, ten pan, na którego trafiło, był mega zły, podobnie jak
    pani we francuzie, u której zamykałem - też możliwe tylko w oddziale - KK), a że było
    to dawno temu - wprowadzili karencję, dranie - to nie ma już tego oddziału na
    Puławskiej z ładną panią Jagodą - świeży import z Lublina - więc nic mnie tam nie
    ciagnie ;> (nie chce mi się też szukać jej w innych oddziałach krokodyla - w sumie
    mam nadzieję, że znalazła sobie lepszy bank do pracy, bo była i ładna i sprytna ;)

> [...]
    > droczy się o wydanie debetówką 295 pln miast 300 itp...
    >
    > Teraz matka pewnie nie napisze -- więc bank być może

    Hmm, w TOiP niezauważyłem.
    Wydanie za 0, pewnie wznowienie też.

    Santander zwrócił mi 15zł za wznowienie kredytówki - zmienili wyglad, więc miałem
    argument, że nowe są brzydkie - faktycznie są, a ta stara była moją najładniejszą
    kartą.

    Do tego jakiś debil wykoncypował, że wszystkie ich KK będą teraz czarne (chyba
    podobny do jakiegoś miłośnika szarości w ztm w DC, co nawet tramwaje chciał na szaro
    malować - a przystanki pomalował - na szczęście nie przeszło, choć jeden głupki w
    Bydgodzczy tak polakierowały, i trzeba było go jeszcze raz malować - a inny tramwaj o
    mało nie został pomalowany przez mojego syna na ostatnich dniach transportu przed
    covidem - w ostatniej chwili go złapałem) - kurde, czy po to bank ma 5 typów KK dla
    plebsu, każdą z innymi korzyściami, żeby mieć tylko jedną?
    Dobrze że póki co druga została czerwona - a kto wie, czy bank nie rozwiązał tego
    problemu makiawellicznie - wycofali ją z oferty, a do żony wydzwaniają, czy nie chce
    zmienić na inną - mają być "te same warunki" - trzeba ich nagrać, bo zapewne "te
    same", ale bez zwrotów.

    > Na miejscu matki bym umowę rozwiązał, ale to jej decyzje...
    > Ma tych RORów od cholery -- normalnie ;) na każdy kosiła, więc ma...

    Więcej niż ja? Mam 8, tzn. w 8 bankach, nie licząc wspólnych.

    > Aligator daje, Citi daje coraz więcej, Millennium też stawkę podbija...
    > Ceny w sklepach rosną, trzeba z czegoś żyć...
    >
    > To u mnie kolejna norma -- bank płaci za konto, nie klient...

    Tego nauczyło mnie czytanie śp. forum mbąka oraz p.b.b.
    mbąk pozostaje memento z 50gr opłaty za przelewy - hehe, dobrze, że zaraz wybuchł
    kryzys 2008...
    Choć chyba miałem to we krwi - konto w żubrze założyłem jak dostałem stypendium (w
    żubrze dlatego, że mieli oddział w dawnej kwesturze PW - takie to były czasy),
    zdzierżyłem, jak % spadł na 0,001%, ale jak wprowadzili 3zł opłaty to zamknąłem i
    otworzyłem w mbąku (ale to było extra, zwykły list od nich do mnie, koperta zwrotna w
    środku i zwykły list ode mnie do nich - pamietam, jak do skrzynki wrzucałem - żadnych
    internetów i się udało :), a wtedy czytałem tylko śp. p.r.h.n ;>

    > Co dała ta zmiana?

    Bezwarunkowo bezpłatne debetówki, mam 3.

    > Wypowiedzenie minęło co?

    Minął miesięczny okres wypowiedzenia (ciekawe, czemu "okres", jeśli się nie powtarza?
    To może "termin"?).

  • 38. Data: 2022-11-01 02:19:51
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 31 paź 2022 o 07:12, cef pisze:

    > Jacy byli oferenci?

    Po 30 latach nie pamiętam -- niewiele pozostało.

    - oczywiście była PeKaO

    - dwa łódzkie (w jednym pracował qmpel) po których pozostało
    tylko wspomnienie (jeden został wchłonięty przez PeKaO;
    Żubr pochłonął wówczas chyba kilka banków naraz, czy
    prawie naraz...)

    pamiętam nazwę Łódzki Bank Rozwoju

    qmpel pracował w oddziale na ul. Skłodowskiej, w (chyba
    wówczas już dawnym) budynku Związków Zawodowych ale też
    miał jakieś związki z Żubrem na ul. Żabiej czy Al. Piłsudskiego

    przejęty przez Żubra był bank z oddziałem na
    ul. Sienkiewicza, obok oddziału Żubra ulokowanego
    na rogu ul. Warszawskiej i Sienkiewicza

    - Polski Bank Inwestycyjny wyłoniony ;) z NBP
    a później wchłonięty przez Kredyt Bank

    w tym banku dowiedziałem się o różnicy pomiędzy
    'poświadczeniem' i 'oświadczeniem'

    - Kredyt Bank na ul. Mickiewicza zajął dawny basen

    pracował tam inny qmpel, sprzedający bieliznę
    Triumph od którego dowiedziałem się o Elixirach

    - Bank Wschodni (powiązany z białostocką Ekonomią)

    pamiętam, gdzie płaciłem czekiem z tego banku
    (akurat płaciłem za Olivetki jadące na Ekonomię,
    ale o powiżaniach z Ekonomią dowiedziałem się
    chyba znacznie później)

    Razem chyba już 7, ale też wiele innych, których nie chcę pamiętać...
    Gdybym trochę pomyślał, zapewne bym przypomniał sobie kilka...

    Miałem zwyczaj -- upatrywałem sobie jakiś bank i czekałem na
    awanturę (nierzadko krzywe spojrzenie lub drobny nietakt) po
    której przenosiłem się do tego upatrzonego... Konta (firmowe
    chociażby) nie były darmowe, więc zwykle naraz nie miałem wielu...

    Nie prowokowałem awantur, ale uważałem bankozmian za konieczny
    zwyczaj. Gdy o tym zwyczaju zapomniałem -- gorzko pożałowałem,
    bo PeKaO wlazł mi na głowę...

    Któregoś razu matka spostrzegła, że pożądliwym okiem ;) spoglądam
    na ciężkie, stalowe (chyba przesuwane) wrota ;) NBP i zauważyła,
    iż w tym banku nie otworzę konta... W tamtym czasie raczej ;) nie
    było przede mną zamkniętych drzwi, więc uznałem jej błąd -- pewnego
    dnia wyłoniono ;) i założyłem... Wprawdzie nie w NBP, ale w tym
    właśnie budynku a jej chodziło właśnie o bank za tamtymi drzwiami...

    Było dużo banków na początku dziewięćdziesiątych lat ubw.
    i w wielu z nich miałem konta -- firmowe było koniecznością,
    RORy były przydatne...

    W Skarbonce miałem chyba naraz cztery konta: ROR, firmowe,
    walutowe i jakiś inne... Walutowe założył mi tak zwany konik,
    czyli mobilny ;) kantor tamtych lat. Poprosiłem o sprzedanie
    mi dolarów i zauważyłem, że nie umiem odróżnić prawdziwych
    od fałszywych na co dostałem odpowiedź, że to akurat żaden
    problem, :) jeśli mam zaufanie do banków... W markach chyba
    też miałem, choć słabo to pamiętam...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.k

  • 39. Data: 2022-11-01 02:41:57
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 31 paź 2022 o 10:05, Dawid Rutkowski pisze:

    > Ej, ej, to do mnie?

    Umawiałem się z Tobą?

    > Hmm, w TOiP niezauważyłem.
    > Wydanie za 0, pewnie wznowienie też.

    Może za zero... Kiedyś skosili...

    > Santander zwrócił mi 15zł za wznowienie kredytówki - zmienili wyglad, więc miałem
    > argument, że nowe są brzydkie - faktycznie są, a ta stara była moją najładniejszą
    kartą.

    Santander to wizytówka MMorawieckiego.
    Nie chcę używać brzydkich słów, więc nie użyje tu żadnych...

    > Więcej niż ja? Mam 8, tzn. w 8 bankach, nie licząc wspólnych.

    Raczej mniej -- musiałbym policzyć.
    Alior; CA; Citi, mBank; Millennium; PKO i Inteligo;
    cosie (może martwe) po BGŻ, Rajfich i Optimach, Toyota...

    > Bezwarunkowo bezpłatne debetówki, mam 3.

    Może i ja zmienię?...

    > Minął miesięczny okres wypowiedzenia (ciekawe, czemu

    Przemyślę to... ;)

    > "okres", jeśli się nie powtarza? To może "termin"?).

    To także przemyślę... ;)

    -=-

    Nocami Dunaj (dostawca dostępu do netu) zwyczajowo ma problemy...
    Pracuje czy o coś innego pełza?...

    -=-

    okres m IV, D. -u, Ms. ~sie; lm M. -y
    1. czas trwania czegoś; pora, faza, stadium
    Okres próbny, przejściowy, przygotowawczy.
    Okres świąteczny.
    Okres wegetacji roślin.
    Okres amortyzacji maszyny.
    Okres gwarancji telewizora.
    łow. Okres ochronny czas, w którym zakazane jest
    polowanie na daną zwierzynę

    2. pewien odcinek czasu wyodrębniony ze względu na
    jakieś ważne wydarzenia historyczne, kulturalne itp.
    Okres odrodzenia, oświecenia, romantyzmu.

    3. część roku szkolnego, po której zakończeniu następuje
    ocena pracy uczniów
    Dostać dwójkę na okres.

    4. pot. czas trwania menstruacji; miesiączka, period

    5. astr. fiz. czas, po którego upływie powtarza się
    przebieg danego zjawiska
    Okres obrotu gwiazd.
    Okres ruchu kolistego (ciała).
    Okres gwiazdowy okres obiegu planety dokoła Słońca

    6. geol. odcinek czasu w historii Ziemi będący częścią
    ery, dzielący się na epoki
    Okres karboński.

    7. jęz. zdanie wieloczłonowe złożone współrzędnie lub
    podrzędnie, które się dzieli na dwie części:
    poprzednik i następnik

    8. muz. odcinek utworu muzycznego złożony najczęściej
    z ośmiu taktów, zwykle zakończony kadencją

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.o

  • 40. Data: 2022-11-01 08:53:32
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    >  - Bank Wschodni (powiązany z białostocką Ekonomią)

    > Razem chyba już 7, ale też wiele innych, których nie chcę pamiętać...

    Pobieżne sprawdzenie w google dowodzi, że trochę koloryzujesz.
    Swój pierwszy ror otwierałem w 1989 roku a te wymienione banki to
    powstawały kilka lat później (Polski Bank Inwestycyjny 1993, Kredyt Bank
    1990). Poza tym jakoś niespecjalnie
    chętnie banki - te istniejące wtedy- prowadziły rachunki dla osób
    fizycznych a z drugiej strony powierzenie pieniędzy komukolwiek w
    tamtych czasach, to było jednak ryzyko
    i nie szukało się w jakichś niszowych, wysyp banków był dopiero potem (i
    zasyp).
    Tak więc pozwól, że stwierdzenie, że był spory wybór uznam za nieco
    przesadzone.
    We Wrocławiu w latach 1989-1991 to był wybór pomiędzy PKO BP, PeKaO, BZ,
    WBK
    i może jeszcze jakieś spółdzielcze kasy
    tak więc istniejących banków, to ledwo by się kilka dało naliczyć a
    sensowną ofertę ROR to miały może 2 albo 3. (w Żubrze miałem wczesniej w
    1987 rachunek walutowy)