  • 11. Data: 2003-12-13 15:08:26
    Temat: Re: Konto DG bez NIPu?
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Ubogacona Anulacja" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości
    news:brdhf1$r1q$1@inews.gazeta.pl...

    > Swoja droga, to ciekawe. Jest tu ktos, kto wie cos na pewno? ;-)

    Art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i
    identyfikacji podatników i płatników reguluje tę kwestię stosunkowo
    wyczerpująco: "Osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie
    mające osobowości prawnej, które na podstawie odrębnych ustaw są
    podatnikami, podlegają obowiązkowi ewidencyjnemu oraz otrzymują numery
    identyfikacji podatkowej, zwane dalej >NIP<".

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 12. Data: 2003-12-13 21:07:04
    Od: Ubogacona Anulacja <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Tomasz Waszczynski napisał:

> [...]
    > wyczerpująco: "Osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie
    > mające osobowości prawnej, które na podstawie odrębnych ustaw są

    No wlasnie. A co mowia te odrebne ustawy? Moze, ze podatnikiem sie jest,
    jak sie osiaga opodatkowany dochod? A jesli sie nie osiaga?

    > podatnikami, podlegają obowiązkowi ewidencyjnemu oraz otrzymują numery
    > identyfikacji podatkowej, zwane dalej >NIP<".

    Bartol

  • 13. Data: 2003-12-14 00:23:39
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > No wlasnie. A co mowia te odrebne ustawy? Moze, ze podatnikiem sie jest,
    > jak sie osiaga opodatkowany dochod? A jesli sie nie osiaga?

    To już by trzeba zobaczyć w tych ustawach. Ale można z pewnością stwierdzić,
    że nie zależy to od wieku.

    Pozdrawiam,
    Washko