  • 1. Data: 2003-12-11 14:54:30
    Temat: Konto DG bez NIPu?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Czy założą mi gdzieś konto dla działalności gospodarczej, jeśli nie
    posiadam jeszcze NIPu?

    Po co banki tak usilnie żądają NIPu, przecież do czasu jego uzyskania
    tymczasowym, w pełni funkcjonalnym numerem identyfikacyjnym podatnika jest
    REGON, a nawet PESEL!
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2003-12-11 15:10:35
    Temat: Re: Konto DG bez NIPu?
    Od: Ubogacona Anulacja <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Samotnik napisał:

> [...]
    >
    > Po co banki tak usilnie żądają NIPu, przecież do czasu jego uzyskania
    > tymczasowym, w pełni funkcjonalnym numerem identyfikacyjnym podatnika jest

    NIP dla dzialalnosci gospodarczej jest taki sam jaki masz jako osoba
    fizyczna. Pod tym wzgledem nic sie nie zmienia. Jesli masz ponad 18 lat,
    to musisz juz NIP miec.

    Bartol

  • 3. Data: 2003-12-11 15:12:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bra19o$5bg$1@inews.gazeta.pl>, Ubogacona Anulacja wrote:

    > NIP dla dzialalnosci gospodarczej jest taki sam jaki masz jako osoba
    > fizyczna. Pod tym wzgledem nic sie nie zmienia. Jesli masz ponad 18 lat,
    > to musisz juz NIP miec.

    Jeśli nigdy nie uzyskałem żadnego dochodu, to nie muszę. :) US ma mi go
    przysłać, ale za trzy tygodnie, a ja już mam płatności, klientów, w dodatku
    zagranicznych, co rodzi dodatkowe trudności w ew. przelewaniu z RORu.

    Jak z tego wybrnąć?
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2003-12-11 16:23:19
    Od: Ubogacona Anulacja <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Jeśli nigdy nie uzyskałem żadnego dochodu, to nie muszę. :) US ma mi go

    Hmmm, myslalem, ze z NIPem, to jak z dowodem, trzeba miec i koniec (po
    ukonczeniu wiosen 18).

    > przysłać, ale za trzy tygodnie, a ja już mam płatności, klientów, w dodatku
    > zagranicznych, co rodzi dodatkowe trudności w ew. przelewaniu z RORu.

    Kiepska sprawa. Moze jak pojdziesz do sowjego USu i ich troche
    podreczysz, to szybciej Ci dadza. Powiedz, ze podatki uciekaja. ;-))))

    Bartol

  • 5. Data: 2003-12-11 19:15:12
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    .

> [...]
    dodatku
    > zagranicznych, co rodzi dodatkowe trudności w ew. przelewaniu z RORu.

    no to to dokladnie jest wlasnie tak samo - stoje rzed granica - nie mam
    paszportu - co zrobic aby ja przekroczyc ? - no pewnie wesz, ze wyjscia masz
    ze dwa albo i wiecej (to o tey granicy mowa)
    :)
    ps
    co za dziadowstwo nawet paszportow nie daja jesli sie go nie zazada

  • 6. Data: 2003-12-11 20:23:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <brafre$lsp$1@nemesis.news.tpi.pl>, krab wrote:
> [...]
    >:)
    > ps
    > co za dziadowstwo nawet paszportow nie daja jesli sie go nie zazada

    Ależ to ograniczanie wolności gospodarczej! ;D
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2003-12-12 13:46:47
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 11 Dec 2003 15:12:53 +0000 (UTC), w
    <s...@s...zagle.org.pl>, Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(-a):

    > Jeśli nigdy nie uzyskałem żadnego dochodu, to nie muszę. :)

    Nie zakładałbym się :).
    AFAIR to musisz mieć NIP, jeżeli nie osiągasz dochodu, to miałeś obowiązek
    zgłosić się "samodzielnie" po NIP. AFAIR!

  • 8. Data: 2003-12-12 14:28:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <0...@4...com>, Radosław Popławski wrote:

    > Nie zakładałbym się :).
    > AFAIR to musisz mieć NIP, jeżeli nie osiągasz dochodu, to miałeś obowiązek
    > zgłosić się "samodzielnie" po NIP. AFAIR!

    No to się zgłosiłem, samodzielnie, składając NP-1. ;)

    A kiedy miałem? W momencie urodzin? Osiągnięcia pełnoletności? Pierwszego
    stosunku? :)
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2003-12-12 18:07:49
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 12 Dec 2003 14:28:58 +0000 (UTC), w
    <s...@s...zagle.org.pl>, Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(-a):

    > No to się zgłosiłem, samodzielnie, składając NP-1. ;)
    >
    > A kiedy miałem? W momencie urodzin? Osiągnięcia pełnoletności? Pierwszego
    > stosunku? :)

    Stawiam na punkt 2, oczywiście nie wyklucza to pkt. 3 :D.

  • 10. Data: 2003-12-12 23:04:55
    Od: Ubogacona Anulacja <bartolpartol@gazeta.>

    > No to się zgłosiłem, samodzielnie, składając NP-1. ;)
    >
    > A kiedy miałem? W momencie urodzin? Osiągnięcia pełnoletności? Pierwszego
    > stosunku? :)

    Sadzac po ostatnich hecach z nowymi dowodami i USami, to po NIP nalezy
    sie udac po otrzymaniu dowodu osobistego, czyli po ukonczeniu 18 lat.

    Swoja droga, to ciekawe. Jest tu ktos, kto wie cos na pewno? ;-)

    Bartol