  • 11. Data: 2002-04-06 21:53:38
    Temat: Re: Konsekwencja mBanku ;)
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org> napisał w wiadomości
    news:a8l8d1$rcv$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Szymon" <w...@p...com> napisał w wiadomości

    > Nic by nie było!
    > Tak jak tu ktoś już napisał: Twoje dane powinny być umieszczone w treści
    > przelewu. I przelew wcale nie musi być dokonywany ani z Twojego konta, ani
    > osobiście przez Ciebie! Wpłaty może dokonać nawet Twoja Babcia nosząca
    > całkiem inne nazwisko i nikt nie może jej tego zabronić.

    Zyjecie w innym swiecie. Obowiazkiem studenta jest dostarczenie xero dowodu
    wplaty, ktore jest potwierdzane na miejscu w oparciu o oryginal. Decyzja
    rektora. Pieniazki to byly na ich koncie juz od 2 tyg. Gdybym przyniosl to
    co mowisz to by mi nie uznali. Skreslili z listy i juz. Masz racje - w
    sadzie bym wygral, ale pracy to bym na bank nie obronil. A koszty procesu
    itp itd.... Badzmy realistami - musi minac sporo czasu, gdy wszyscy beda sie
    poslugiwac uslugami finansowymi jak my tu na grupie.

    pzdr

  • 12. Data: 2002-04-06 22:13:27
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Apr 06, 2002 at 11:53:38PM +0200, Szymon wrote:

> [...]
    > rektora. Pieniazki to byly na ich koncie juz od 2 tyg. Gdybym przyniosl to
    > co mowisz to by mi nie uznali. Skreslili z listy i juz. Masz racje - w

    Rozumiem ze probowales?

    --

    --w

  • 13. Data: 2002-04-07 10:49:26
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    > Zyjecie w innym swiecie. Obowiazkiem studenta jest dostarczenie xero
    dowodu
    > wplaty, ktore jest potwierdzane na miejscu w oparciu o oryginal.

    I w czym problem? Dostarczasz dowód wpłaty, na którym w rubryce "Treść
    przelewu" pisze: "Wpłata dotyczy Szymona <w...@p...com>" ;)
    I nikt nie może Ci tego zakwestionować!

    > Pieniazki to byly na ich koncie juz od 2 tyg. Gdybym przyniosl to
    > co mowisz to by mi nie uznali. Skreslili z listy i juz. Masz racje - w
    > sadzie bym wygral, ale pracy to bym na bank nie obronil.

    Wygrałbyś już na etapie rozmowy z Dziekanem.
    Wpłatę przegapiła pracownica dziekanatu i rozmowa z Dziekanem wszystko by
    wyjaśniła.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 14. Data: 2002-04-08 07:11:59
    Temat: Odp: Konsekwencja mBanku ;)
    Od: "Tomasz Janisiów" <k...@i...pwr.wroc.pl>

    Użytkownik Krzysztof K. Maj <k...@k...eu.org> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a8p867$gfp$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Szymon" <w...@p...com> napisał w wiadomości
    >

    > Wygrałbyś już na etapie rozmowy z Dziekanem.
    > Wpłatę przegapiła pracownica dziekanatu i rozmowa z Dziekanem wszystko by
    > wyjaśniła.

    Ja tylko dodam, ze bylaby to bardzo szybka i uprzejma rozmowa. W koncu
    dziekan to zazwyczaj czlowiek z wyzszym wyksztalceniem, ktory potrafi
    zrozumiec, ze liczy sie fakt dokonania wplaty.:)
    --
    -------___
    ------/\#/\ ..... Tomasz Janisiow

  • 15. Data: 2002-04-08 09:34:08
    Od: Mariusz Borowski <m...@e...pw.edu.pl>

    Szymon wrote:

    > A ja wlasnie zostalem skreslony z listy studentow. Pismo wyslali 26 marca, a
    > wplaty dokonalem 14. Niestety Panie chca kwitek - mam, jade, wiec bede dalej
    > sztudent. Czego to dowodzi? Ze nie zawsze bezkwitkowo da sie wszystko
    > zalatwic. Zastanow sie co by bylo, gdyby nadawca na mnie byla kobieta o
    > innym nazwisku.

    Wiesz ja natomiast jesli potrzebuje potwierdzenia to płacę z lukasa i
    mam je za 1PLN. Co do uczelni, to moja żona studiuje w Akademii
    Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Tam wpłaty księgowane są po
    otrzymaniu wyciągu bankowego z banku (chyba raz w tygodniu). I nawet
    mając potwierdzenie przelewu w ręku, panie w dziekanacie nie podstępluja
    za nic legitymacji, jesli tej wplaty nie zobacza w systemie księgowym na
    uczelni. Co do przelewu to wykonywalem go za żonę wpisując konieczne
    dane w tytule przelewu i zawsze był prawidłowo księgowany na małżonkę.

    Pozdrawiam,
    Mariusz.

  • 16. Data: 2002-04-08 10:06:10
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Mariusz Borowski" <m...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
    > Wiesz ja natomiast jesli potrzebuje potwierdzenia to płacę z lukasa i
    > mam je za 1PLN.

    Jednakze posiadasz zapewne Token, bo ja tez mam lukasa, ale opieram sie na
    zdefiniowanych przelewach. Token chyba kosztuje... A nie chce zdefiniowanego
    miec mieszkania czy telefonu, bo w razie wlamania to mi ktos moze wyslac
    wszystko na adres np. TPSA oplacajac moj rachunek na najblizsze 50 lat. I
    teraz tlumacz tpsa, ze to wlam byl i niech oddaja.

    Co do uczelni, to moja żona studiuje w Akademii
    > Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Tam wpłaty księgowane są po
    > otrzymaniu wyciągu bankowego z banku (chyba raz w tygodniu).

    Tak powinno byc. Ja dzis zaplacilem przelewem z mBanku za mieszkanie.
    Oczywiscie z konta wlasciciela, nie mojego. Tez ksieguja na podstawie
    wyciagu. Niemniej chcialem tylko zwrocic uwage, ze NIE KAZDA instytucja jest
    tak elastyczna. Brak swistka moze byc juz powaznym problemem, a inne
    nazwisko lub plec to juz kosmos.

    Twierdzenie, ze mozna w tytule przelewu wszystko zawrzec tez nie jest do
    konca prawdziwe. Ja dzis musialem napisac m.in. oplata eksploatacyjna xxx
    zl, fundusz remontowy xx zl., kod lokalu xxxxxxx, kod budynku xxxxxxx.
    Gdybym mial jeszcze do tego pisac list w stylu: place za p. XX,
    zamieszkalego XXX, na ulicy itp itd to ten tytul przelewu musialby miec
    nieograniczona liczbe znakow. Teraz pomnoz to przez dziesiatki tysiecy wplat
    na konto instytucji. Historia operacji ich rachunku mialaby ze 100 stron jak
    nie lepiej. A tak to tylko patrza na kod lokalu, wplate i juz.

    pzdr

    Co do przelewu to wykonywalem go za żonę wpisując konieczne
    > dane w tytule przelewu i zawsze był prawidłowo księgowany na małżonkę.

    Super. Ale uczelnia moze ja co najwyzej skreslic i wpisac ponownie jak sie
    odwola - jak ze mna. Elektrownia zas odcina prad bodaj po 14 dniach od
    niezaplaconej faktury bez awizowania. Dolicza potem koszty odsetek,
    ponownego przylaczenia itp. Jasne, ze mozna sie odwolywac. Nawet do sadu,
    ale po co sie szarpac? Ja i tak sprawdzam raz na jakis czas czy np.
    mieszkanie nie ma zadluzen. Pomylki sie zdarzaja.

    pzdr

  • 17. Data: 2002-04-08 10:16:27
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Apr 08, 2002 at 12:06:10PM +0200, Szymon wrote:

> [...]
    > wyciagu. Niemniej chcialem tylko zwrocic uwage, ze NIE KAZDA instytucja jest
    > tak elastyczna. Brak swistka moze byc juz powaznym problemem, a inne

    Rozumiem ze probowales placic w kazdym z tych przypadkow ze swojego
    konta i sie nie udawalo?

> [...]
    > na konto instytucji. Historia operacji ich rachunku mialaby ze 100 stron jak
    > nie lepiej. A tak to tylko patrza na kod lokalu, wplate i juz.

    A co Ciebie interesuje jak oni to przetwarzaja? Moze dzieki temu firma
    nie moze zatrudnic bezdomnych albo bezrobotnych? ;-)

> [...]
    > ale po co sie szarpac? Ja i tak sprawdzam raz na jakis czas czy np.
    > mieszkanie nie ma zadluzen. Pomylki sie zdarzaja.

    Przeciez takie pomylki sie moga zdarzyc nawet jak placisz ze swojego
    konta! Ja mam numer bloku 12 a mieszkania 14 a jak sie ktos pomyli i
    zamieni to bedzie 14/12 i tez mi odetna!

    Wiecej problemow jest z _takimi_ bledami niz z jasno i otwarcie
    opisanymi celami przelewu. Zreszta - rob jak chcesz. Dobrze tylko ze
    za psa wlasciciel placi, bo tak to bys musial rowniez jemu (psu)
    rachunek otwierac.

    --

    --w

  • 18. Data: 2002-04-08 10:34:00
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci
    > Rozumiem ze probowales placic w kazdym z tych przypadkow ze swojego
    > konta i sie nie udawalo?

    Nie, zaplacilem ja jako ja i tez nie uznali, bo na czas nie dalem swistka.
    Pisalem gdzie wyzej o tym.

    > A co Ciebie interesuje jak oni to przetwarzaja? Moze dzieki temu firma
    > nie moze zatrudnic bezdomnych albo bezrobotnych? ;-)

    Pewnie ze mnie nie interesuje, dopoki mi karnych odsetek nie nalicza.

    > Przeciez takie pomylki sie moga zdarzyc nawet jak placisz ze swojego
    > konta! Ja mam numer bloku 12 a mieszkania 14 a jak sie ktos pomyli i
    > zamieni to bedzie 14/12 i tez mi odetna!

    Jasne. Ale jesli p. Jan Kowalski z ul. kwiatowej 1/2 placi za siebie to ok.
    Jesli jednak Kasia Wisniewska z ul. bankowej placi za Jasia to moga po
    nazwisku sie nie doczytac.

    > Wiecej problemow jest z _takimi_ bledami niz z jasno i otwarcie
    > opisanymi celami przelewu.

    O ile przelew pozwala na wpisanie jakichs 1000 znakow by to wszystko
    wytlumaczyc w tytule.

    Zreszta - rob jak chcesz. Dobrze tylko ze
    > za psa wlasciciel placi, bo tak to bys musial rowniez jemu (psu)
    > rachunek otwierac.

    :-)))
    W kazdym razie jak sie okazalo na mojej uczelni - najmniej 10% roku zostalo
    wykreslonych z powodu niedokonania wplaty. Naturalnie wszyscy wplacili, ale
    na czas nie okazali swistka.

    pzdr

  • 19. Data: 2002-04-08 11:49:03
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Apr 08, 2002 at 12:34:00PM +0200, Szymon wrote:

    > O ile przelew pozwala na wpisanie jakichs 1000 znakow by to wszystko
    > wytlumaczyc w tytule.

    Jak dotad informacje zawsze sie miescilem, nawet w starym (chyba)
    30-to znakowmy polu jakie dawal mbank.

    > W kazdym razie jak sie okazalo na mojej uczelni - najmniej 10% roku zostalo
    > wykreslonych z powodu niedokonania wplaty. Naturalnie wszyscy wplacili, ale
    > na czas nie okazali swistka.

    Co najlepiej pokazuje ze juz sie dostosowali do warunkow gospodarki
    rynkowej. ;-)

    Przestan sie czepiac.

    --

    --w

  • 20. Data: 2002-04-08 18:03:32
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > Jak dotad informacje zawsze sie miescilem, nawet w starym (chyba)
    > 30-to znakowmy polu jakie dawal mbank.

    Kazdemu w/g potrzeb. NIe ja wymyslilem, ze mi tak dali, by pisac w tytule
    tyle.

    :-))) jasne...

    pzdr