    From: "Szymon" <w...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konsekwencja mBanku ;)
    Date: Mon, 8 Apr 2002 12:06:10 +0200

    Użytkownik "Mariusz Borowski" <m...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:3CB16410.635A5452@elka.pw.edu.pl...
    > Wiesz ja natomiast jesli potrzebuje potwierdzenia to płacę z lukasa i
    > mam je za 1PLN.

    Jednakze posiadasz zapewne Token, bo ja tez mam lukasa, ale opieram sie na
    zdefiniowanych przelewach. Token chyba kosztuje... A nie chce zdefiniowanego
    miec mieszkania czy telefonu, bo w razie wlamania to mi ktos moze wyslac
    wszystko na adres np. TPSA oplacajac moj rachunek na najblizsze 50 lat. I
    teraz tlumacz tpsa, ze to wlam byl i niech oddaja.

    Co do uczelni, to moja żona studiuje w Akademii
    > Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Tam wpłaty księgowane są po
    > otrzymaniu wyciągu bankowego z banku (chyba raz w tygodniu).

    Tak powinno byc. Ja dzis zaplacilem przelewem z mBanku za mieszkanie.
    Oczywiscie z konta wlasciciela, nie mojego. Tez ksieguja na podstawie
    wyciagu. Niemniej chcialem tylko zwrocic uwage, ze NIE KAZDA instytucja jest
    tak elastyczna. Brak swistka moze byc juz powaznym problemem, a inne
    nazwisko lub plec to juz kosmos.

    Twierdzenie, ze mozna w tytule przelewu wszystko zawrzec tez nie jest do
    konca prawdziwe. Ja dzis musialem napisac m.in. oplata eksploatacyjna xxx
    zl, fundusz remontowy xx zl., kod lokalu xxxxxxx, kod budynku xxxxxxx.
    Gdybym mial jeszcze do tego pisac list w stylu: place za p. XX,
    zamieszkalego XXX, na ulicy itp itd to ten tytul przelewu musialby miec
    nieograniczona liczbe znakow. Teraz pomnoz to przez dziesiatki tysiecy wplat
    na konto instytucji. Historia operacji ich rachunku mialaby ze 100 stron jak
    nie lepiej. A tak to tylko patrza na kod lokalu, wplate i juz.

    pzdr

    Co do przelewu to wykonywalem go za żonę wpisując konieczne
    > dane w tytule przelewu i zawsze był prawidłowo księgowany na małżonkę.

    Super. Ale uczelnia moze ja co najwyzej skreslic i wpisac ponownie jak sie
    odwola - jak ze mna. Elektrownia zas odcina prad bodaj po 14 dniach od
    niezaplaconej faktury bez awizowania. Dolicza potem koszty odsetek,
    ponownego przylaczenia itp. Jasne, ze mozna sie odwolywac. Nawet do sadu,
    ale po co sie szarpac? Ja i tak sprawdzam raz na jakis czas czy np.
    mieszkanie nie ma zadluzen. Pomylki sie zdarzaja.

    pzdr