  • 11. Data: 2005-03-01 07:59:17
    Temat: Re: Koniec kart American Express w Banku Millennium
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

    > Zwykla VC - oczywiscie jest autoryzacja, ale co z tego? To moment,
    > zadne tam minuty. Zwlaszcza na stacji benzynowej, nie wiem czy bym
    > zauwazyl brak.

    Przyjedz do mnie na stacje Shella i zobaczysz ile trwa autoryzacja i ile
    razy sie nie udaje :)
    Juz nie raz widzialem ludzi, ktorzy zostawiali jakis dowod i jechali do
    bankomatu po gotowke :) A mieli VISA i MC roznych bankow :)

    Kiedys w Empiku nie dzialaly im terminale, a ja spokojnie podszedlem z
    Amexem i poprosilem o "przeciagniecie" karty. Przeszlo bez autoryzacji :)
    Wszyscy spojrzeli na mnie dziwnym wzrokiem :)

    > No tak, ja juz tak mam ze srednio wierze w ubezpieczenia, a zwlaszcza
    > takie "wiazane".

    Do tego Amexa z Mille jest ubezpieczenie towarow zakupionych karta. Kiedys
    kupilem pilke rehabilitacyjna i po ok. miesiacu kot nam ja poszarpal,
    Zlozylem wniosek i po 2 tygodniach mialem pieniadze zwrocone na konto :)
    To byl przy okazji test, ktory mial zdecydowac czy zostawiam Amexa czy
    nie. No i zostawilem, bo zwrocil mi sie ponad roczny koszt utrzymania
    karty przez to ubezpieczenie, gdybym musial kupic druga taka pilke.

    > 50 zl to znow nie taki symbol.
    > Np. WU moze byc korzystniejszy, i nie zalezy od jakichs ukladow
    > karcianych, limitow i takich tam.

    Gdzie w krajach arabskich (Egipt, Tunezja, Turcja itp.) masz WU ?
    Bo ja nie widzialem w zadnym ich banku w miastach turystycznych :)
    A 50 zl, gdy ukradna ci np. portfel za granica to chyba nie jest duzo w
    porownaniu do np. 175 USD w mbanku :)

    Kiedys tak samo narzekalem na Amexa, ale dzis kiedy akceptacja jest na dla
    mnie wystarczajacym poziomie (wszystkie duze sieci handlowe, Decathlon,
    stacje benzynowe, wiekszac aptek, nawet male sklepiki osiedlowe w mojej
    miejscowosci), czeste platnosci bez autoryzacji oraz przydajace sie
    czasami ubezpieczenie od zniszczenia towarow zakupionych przy uzyciu
    karty, daja mi wystarczajay powod, aby jeszcze przez jakis czas nie
    rezygnowac z niej.

    Pozdrawiam
    Radek

  • 12. Data: 2005-03-01 12:38:42
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

> [...]
    > Juz nie raz widzialem ludzi, ktorzy zostawiali jakis dowod i jechali do bankomatu
    po gotowke :) A mieli VISA i MC roznych bankow

    No wlasnie, zauwazam ze w miare jak coraz wiecej osob placi kartami jest
    coraz gorzej z autoryzacja. Dawniej, jeszcze z rok temu w ogole nie bylo
    tego problemu, obecnie w wielu punktach zdecydowanie zbyt dlugo czekam
    na autoryzacje. Prawdziwy koszmar to juz weekendy - zwlaszcza w sieciach
    handlowych, nieraz trzeba czekac ze 2-3 minuty i ze 2 proby... Karta ma
    ulatwiac zycie a nie utrudniac. AmEx w takcih sytuacjach mi je wlasnie
    ulatwial. Zauwazylem tez, ze o wiele gorzej jest z autoryzacja MC (w moim
    przypadku Rajfi czyli Polcard) niz z VC (Multi czyli tez Polcard).

    To, ze problem istnieje swiadczy chocby to, iz w Tesco w okresach
    okoloswiatecznych zmieniaja FL na kartach, placilem juz po 150-200 zl
    przed gwiazdka bez autoryzacji (VC). Tyle ze Amexem autoryzacje
    to srednio jakies 20% wszystkich transakcji.

    A akceptowalnosc bardzo sie poprawila. Ok. 2 lat temu szukali handlowcow
    (nawet sam chcialem u nich pracowac :-)) i widze, ze duzy nacisk zostal
    postawiony na afiliacje punktow. W sumie logiczne bo dopiero wtedy mozna
    karte opchnac, ale wczesniej z logika bywalo u nich roznie.

    > Kiedys w Empiku nie dzialaly im terminale, a ja spokojnie podszedlem z Amexem i
    poprosilem o "przeciagniecie" karty. Przeszlo bez
    > autoryzacji :)
    > Wszyscy spojrzeli na mnie dziwnym wzrokiem :)

    No na "mojej" stacji tez sie klienci dziwili (obsluga nie, bo karty zna),
    zwlaszcza jak byly jakies problemy.

> [...]
    zostawilem, bo zwrocil mi sie ponad roczny koszt
    > utrzymania karty przez to ubezpieczenie, gdybym musial kupic druga taka pilke.

    Assistance jest dobre, poprawili nawet warunki ostatnio - 8 lat auto/120kkm,
    bez limitow na poszczegolne swiadczenia. Ale wszystko jest fajnie, kiedy mam
    te "dodatki' w cenie karty. Kiedy zaplacic za to blisko 10 zl/mc !! to juz zabawa
    przestaje miec sens.

> [...]
    > A 50 zl, gdy ukradna ci np. portfel za granica to chyba nie jest duzo w porownaniu

    No wlasnie o to chodzi - wszedzie (przynajmniej w teorii) - ale tak ponoc
    wlasnie dziala marka AmEx. A WU dla przykladu wymaga udzialu osob
    trzecich, ktore nie zawsze sa pod reka.

> [...]
    zakupionych przy uzyciu karty, daja mi wystarczajay
    > powod, aby jeszcze przez jakis czas nie rezygnowac z niej.

    Mojej proby nie przeszedl :-) ale moze kiedys do niego wroce... jak mi sie
    zebra na karcie Rajfiego znudzi ;-))

    Pozdrawiam,
    Wilczek

  • 13. Data: 2005-03-01 13:35:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl> writes:

> [...]
    > Juz nie raz widzialem ludzi, ktorzy zostawiali jakis dowod i jechali
    > do bankomatu po gotowke :) A mieli VISA i MC roznych bankow :)

    Nie wiem, zwykle uzywam BP. Ale to chyba nie powinno miec znaczenia?
    Kto im rozlicza karty?

    > Kiedys w Empiku nie dzialaly im terminale,

    To faktycznie moze byc problem. Ale tez nie masz gwarancji, poza tym
    czesto mozna to zalatwic nawet jak nie dziala autoryzacja, poza tym
    to wszystko teoria bo w praktyce to sie spotykam z takim problemem
    raz na pare lat.
    Chyba wiecej razy bylem w sklepie, w ktorym sa tylko dwie naklejki:
    VISA i VE (coz, VISA - sponsored) :-)
    Oczywiscie mozna miec AmEx jako druga karte, ale to dla mnie overkill
    - wystarcza mi bankomatowe z mozliwoscia placenia.

    > Do tego Amexa z Mille jest ubezpieczenie towarow zakupionych
    > karta.

    Ale tu AmEx nie jest wyjatkiem.

    > Gdzie w krajach arabskich (Egipt, Tunezja, Turcja itp.) masz WU ?

    Nie mam pojecia, nie ma? Jak bylem w Egipcie to tez tam zadnego
    bankomatu nie widzialem (aczkolwiek to juz bylo jakis czas temu),
    w dwoch pozostalych krajach nie bylem i chyba sie nie wybieram.

    > A 50 zl, gdy ukradna ci np. portfel za granica to chyba nie jest duzo
    > w porownaniu do np. 175 USD w mbanku :)

    Nigdy nie mialem takiej sytuacji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2005-03-01 16:37:29
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl> writes:

    [ciach]

    > To faktycznie moze byc problem. Ale tez nie masz gwarancji, poza tym
    > czesto mozna to zalatwic nawet jak nie dziala autoryzacja, poza tym
    W przypadku niedziałania terminala i użycia karty wypukłej powinna być
    możliwa autoryzacja głosowa przez telefon. Jak nie działa telefon i nie
    ma możliwości użycia hebla to już chyba jest 100% padaka.

    > to wszystko teoria bo w praktyce to sie spotykam z takim problemem
    > raz na pare lat. Chyba wiecej razy bylem w sklepie, w ktorym sa tylko
    > dwie naklejki: VISA i VE (coz, VISA - sponsored) :-) Oczywiscie mozna
    Visa only - chyba nie w Polsce?

    [ciach]

    Przemek

  • 15. Data: 2005-03-01 19:41:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > W przypadku niedziałania terminala i użycia karty wypukłej powinna być
    > możliwa autoryzacja głosowa przez telefon. Jak nie działa telefon i
    > nie ma możliwości użycia hebla to już chyba jest 100% padaka.

    Czesto mozna pominac autoryzacje. Jak wiemy ze to wina naszego telefonu
    to wydaje sie to dosc sensowne - gorzej w momencie, w ktorym karta
    "nie chce przejsc" albo w ogole transakcja jest odrzucana.

    To akurat nie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2005-03-02 07:55:05
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Ile kosztuje?
    Mnie też kusi, bo na jakimś zad... Norwegii w środku nocy Amex był jedyną z kilku
    kartą, którą łyknął dystrybutor paliwa,
    i było to naprawdę pozytywne przeżycie :-)
    JaC

  • 17. Data: 2005-03-02 08:03:41
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Fajnie, ze bywasz w Niemczech ;-))
    Swoja droga ciekawy hint: w Chorwacji na chyba wiekszosci poczt nawet w takich
    dziurach na wyspach, gdzie nie ma
    bankomatu (oj, sa takie wyspy i miejsca w Chorwacji bez bankomatu, ale za to z
    urzedem pocztowym ;-)) mozna podjac
    gotówke w lokalnej walucie z karty, ale jedynie z Euro/Master !
    JaC

  • 18. Data: 2005-03-02 10:49:18
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

> [...]
    urzedem pocztowym ;-)) mozna podjac
    > gotówke w lokalnej walucie z karty, ale jedynie z Euro/Master !
    Czy w tej grupie jest Maestro ?

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 19. Data: 2005-03-02 14:02:05
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z kilku kartą, którą łyknął dystrybutor paliwa,
    > i było to naprawdę pozytywne przeżycie :-)

    50 zł na rok + dodatkowe pakiety ubezpieczen platne (mozna zrezygnowac). Nie
    ma znizek za obrot itp.

    marekz

  • 20. Data: 2005-03-02 17:01:58
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    666 napisał(a):
> [...]
    urzedem pocztowym ;-)) mozna podjac
    > gotówke w lokalnej walucie z karty, ale jedynie z Euro/Master !

    Pamiętam, że jak cos około 4-5 lat temu na niektórych lubelskich
    pocztach pojawiła się możliwośc pobierania gotówki z kart w okienkach
    (via posy pekao), to tez najpierw tylko z MC, a dopiero po paru miechach
    dołożyli VC i VE. AFAIK z Maestrów nie można brać do tej pory. Co
    więcej, nie znam żadnej instytucji w .pl, która pozwala na pobranie "w
    okienku" z Maestra (nie liczę KB, gdzie Maestro może pełnić rolę IKM).
    Może w ING są takie wypłaty możliwe?

    [ciach]

    Przemek