  • Data: 2013-01-04 08:26:30
    Temat: Re: Komornik zabrał emerytce pieniądze z konta. I nie odda
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Sty, 18:51, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > IMO wystarczyłaby taka modyfikacja prawa, że za błędy w postępowaniu
    > egzekucyjnym wszyscy (sędzia, wierzyciel i komornik) odpowiadają
    > solidarnie.
    > I nagle problemu by nie było, każdy by dwa razy sprawdził, czy windykuje
    > właściwa osobę.

    Dokladnie.

    Podobnie jak nalezaloby zmienic przepisy zwiazane z przepadkiem
    zakupionego kradzionego mienia.
    Wdlug mojego stanu wiedzy (moze juz nieaktualnego?) jesli ktos np.
    kupi samochod, czy nawet cos z lombardu, a zostanie przy jakiejs
    okazji stwierdzone, ze rzecz byla kradziona, to nastepuje konfiskata i
    przekazanie wlascicielowi, bez uruchamiania jakichkolwiek procedur
    zwiazanych z egzekucja zwrotu pieniedzy od sprzedajacego dla osoby,
    ktora nabyla taki kradziony towar.
    Nie wiem czy nawet jest mozliwosc odzyskania pieniedzy w procesie
    cywilnym, jesli nabyto od posrednika a nie od zlodzieja.