    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Komornicy i Ziobro
    Date: Sun, 19 Jun 2016 01:49:54 +0200

    "Animka" 5765d0b3$0$22824$6...@n...neostrada.pl

    > Minister Sprawiedliwości chce mieć spokój, żeby mu głowy nikt nie zawracał.
    Natomiast prezes sądu to zazwyczaj kolega komornika.

    Pisałem ze dwadzieścia lat temu do prezesa skargi na bezczynność
    komornika, ale moje skargi raczej jedynie rozbawiały prezesa. :)

    Nie wiem, co ZZiobro zamierza, ale bez wywalenia 99% sędziów,
    komorników itp. personelu nie można niczego osiągnąć.

    WCejrowski proponuje usunięcie 100% sędziów i powołuje się
    na precedens z Piłsudskim, kiedy to (ponoć -- piszę to, co
    słyszałem od WCejrowskiego) wywalono wszystkich carskich
    urzędników, gdy Polska odzyskała niepodległość.

    Ja bym tę sędzię zostawił:

    http://nawokandzie.ms.gov.pl/numer-23-2/opinie-numer
    -23/roztropnie-z-bieglymi.html

    bo mi pomogła -- pisząc to, co niby oczywiste, ale pisząc z pozycji autorytetu i na
    stronie z GOV w adresie.

    Zostawił, albo raczej -- awansował. :)

    -=-

    Sędzię sądzące mnie w sprawie o kartę parkingową i rentę
    chorobową bym sądził -- po czym wywalił i ukarał jako
    zbrodniarki, nie jako drobne nikczemniczki.

    -=-

    ZZiobro to człowiek Rydzyka -- **być może** zadowoli się ukaraniem
    jedynie tych sędziów, którzy nadepnęli na ogon Rydzykowi.

    -=-

    MMKolonko proponuje (chyba wzorując się na USA) kadencyjność sędziów
    sądów powszechnych wraz wyborami powszechnymi tychże sędziów i dodaje:

    -- jakie sądy, takie państwo

    Proponuje też likwidację TK, aby trybunały i sądy nie wchodziły sobie
    w drogę swymi kompetencjami.

    -=-

    Uważam budowanie_gospodarki bez zbudowania_prawa_od_podstaw za bezsens.
    Mądrzy, zdrowi ludzie wyjadą stąd do innych krajów, jeśli tu nadal
    będzie bezprawie. Pozostała zdrowa i młoda hołota nie zbuduje niczego
    rozsądnego; starzy czy schorowani -- podobnie.

    Na obalenie sędziów siłą nie można liczyć -- Polacy przelali już sporo
    krwi, po czym do koryta powracali ci sami ludzie -- potomkowie ludzi,
    których osadził na stanowiskach Stalin.

    Sędziów trzeba obalić bezkrwawo.

    Póki polscy sędziowie (czy polscy prawnicy w ogóle) nie będą najuczciwszą
    grupą społeczną -- nie warto rozmyślać o polskiej gospodarce. Jej miejsce
    zajmie gospodarka niemiecka, bądź inna.

    -=-

    Na razie sędziowie w Białymstoku ani czytać, ani pisać, ani myśleć nie
    potrafią. Tym bardziej nie mogą uchodzić za ludzi uczciwych.

    - SO nie jest okulistą, więc nie zapoznał się z dowodami
    (chodziło o to, by zauważyć, że biegły okulista zmyślił
    wywiad; żadna wiedza okulistyczna nie jest tu potrzebna;
    wystarczyło przesłuchać nagranie i zestawić je z zapisem
    biegłego)

    - tenże SO powołał biegłego okulistę dopiero wtedy, gdy ja
    **domagałem** się tego powołania, czyli początkowo SO uznał
    się za okulistę zdolnego do badania mego wzroku
    (SO w uzasadnieniu użył słowa 'domagał się'; wg mnie
    nie było to domaganie, ale dla mnie pasuje to, co SO
    napisał)

    - ów SO uznał też, iż biegli moje schorzenia analizowali niezwykle wnikliwie

    Jak niespecjalista może ocenić, czy specjalista analizował coś wnikliwie,
    czy powierzchownie? Sąd ogólnie bada spójność wypowiedzi, nie zaś wnikliwość
    (zwykłą bądź niezwykłą) badań medycznych.

    A jaka jest ta spójność? Przykładowo -- plus wg SO jest tożsamy minusowi.
    Biegły dwa razy pytany o problem owego znaku -- uchylił się od udzielenia odpowiedzi.
    Znak ten jest kluczowy w tej sprawie. Pokazuje, że moje oko lewe nie jest poprawnie
    korygowane, a dokumentacja medyczna ukazuje, że to oko nie jest poprawnie korygowane
    od dziesiątków lat.

    Skoro można oko korygować szkłami, dlaczego nie jest korygowane?
    Oczywiście można snuć różne tezy, ale nie można odrzucać mojej -- oko nie jest
    korygowane, bo choć to oko ma ostrość widzenia lepszą niż stuprocentowa, po
    paru sekundach widzenia, przestaje widzieć cokolwiek poza ruchem.

    Mądrzy okuliści problem rozumieją, choć pokonać -- nie potrafią.

    Biegły -- nie ma nawet pojęcia o najpowszechniejszej optycznej wadzie wzroku,
    jaką jest astygmatyzm. Ale tacy ,,biegli' są potrzebni w sądzie.

    -=-

    Ogólnie spójność myślenia sędzi ukazuje ten przykład:

    Sędzia zbadała wszystkie dane jej do badania dachówki, uznała, że
    żadną z tych dachówek nie można pokryć dachu w całości i wydała werdykt:

    -- skoro nie ma takiej dachówki którą można pokryć dach w całości, nie można pokryć
    dachu tymi dachówkami