  • 1. Data: 2016-06-14 01:58:15
    Temat: Komornicy i Ziobro
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Rząd wkrótce zajmie się nowelizacją ustawy o komornikach. Jak najszybciej chcemy
    wprowadzić nowe przepisy w życie - zapewniła premier Beata Szydło na wspólnej
    konferencji z ministrem sprawiedliwości Zbigniewem Ziobrą. Komorników niepokoją
    jednak uprawnienia, jakie dostanie policja.

    http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/ustawa-o-komornikach-z
    iobro-ma-gotowy-projekt,652078.html

    Resort chce podnieść poziom wykształcenia komorników, spośród których - według
    Ziobry - 30 proc.
    nie ma wykształcenia prawniczego, a część legitymuje się tylko wykształceniem
    średnim.
    Przewidziano okres przejściowy na uzupełnienie wykształcenia.

    Planuje się też zmienić przepisy, aby komornik mógł prowadzić licytację jedynie
    takiego
    majątku, który jest własnością dłużnika, a nie np. tylko mieniem mu powierzonym.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 2. Data: 2016-06-15 17:29:02
    Temat: Re: Komornicy i Ziobro
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > licytację jedynie takiego
    > majątku, który jest własnością dłużnika, a nie np. tylko mieniem mu

    Powinien się zająć zakulisową współpracą między sądami i komornikami.
    Sam przeżyłem to, że sąd nie poinformował mnie o długu, natomiast
    komornika błyskawicznie poinformował. Dzięki temu nie miałem szansy
    zapłacić długu dopóki komornik nie przysłał mi wezwania do ujawnienia
    całego majątku ruchomego i nieruchomości, gotówki w walutach obcych i w
    złotych, udziałów w spółkach, kont bankowych itd. pod karą nakładaną
    przez komornika w wysokości 2000 zł, która może być nakładana
    wielokrotnie. Naliczył opłatę komorniczą, która wielokrotnie
    przekraczała dług (150 zł).

  • 3. Data: 2016-06-15 20:01:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Poldek" njrs82$4lu$...@n...news.atman.pl

> [...]
    być nakładana wielokrotnie. Naliczył opłatę
    > komorniczą, która wielokrotnie przekraczała dług (150 zł).

    Powinien! A jeśli nie zajmie się w rozsądnym terminie -- Polacy
    powinni go zadźgać widłami!

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 4. Data: 2016-06-15 22:43:17
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Sąd nie informuje komornika.
    Sąd wydaje tytuł wykonawczy (tzw. klauzulę wykonalności do nakazu/wyroku czyli do
    tytułu egzekucyjnego).
    To wierzyciel (powód) składa do komornika wniosek egzekucyjny.
    Natomiast wielkim świństwem (czytaj: skurwysyństwem) polskiej procedury jest, że
    odpis wniosku powoda o nadanie nakazowi/wyrokowi klauzuli wykonalności, ANI odpis
    postanowienia sądu o nadaniu nakazowi/wyrokowi klauzuli wykonalności, nie są
    doręczane pozwanemu.

    -----

  • 5. Data: 2016-06-15 23:34:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " ąćęłńóśźż" njsek3$p96$...@n...news.atman.pl

    : Sąd nie informuje komornika.

    Sąd nie; sędzia -- owszem. :)

    Potrzeba nie kilku lat, ale pokoleń i radykalnych zmian, aby te procedery
    (nie tylko qmplowanie się sędziów z komornikami; pogotowia z grabarzami
    także) ukrócić skutecznie i wydatnie. Temu celowi też miaU służyć żart
    z przeniesieniem siedziby TK do innego miasta, gdzie sędziowie TK nie
    mieliby zbyt wielu interlokutorów w knajpach.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 6. Data: 2016-06-18 19:42:55
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-06-15 o 17:29, Poldek pisze:

    iobro-ma-gotowy-projekt,652078.html

    Chodzi o to - dodał - by ,,tam, na miejscu, tam, gdzie dochodzi do
    bezprawia", pokrzywdzony mógł znaleźć pomoc ze strony państwa, ,,aby nie
    musiał sięgać aż do ministra sprawiedliwości, lecz do właściwego prezesa
    sądu rejonowego".

    Minister Sprawiedliwości chce mieć spokój, żeby mu głowy nikt nie zawracał.
    Natomiast prezes sądu to zazwyczaj kolega komornika.

    --
    animka

  • 7. Data: 2016-06-19 01:49:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Animka" 5765d0b3$0$22824$6...@n...neostrada.pl

    > Minister Sprawiedliwości chce mieć spokój, żeby mu głowy nikt nie zawracał.
    Natomiast prezes sądu to zazwyczaj kolega komornika.

    Pisałem ze dwadzieścia lat temu do prezesa skargi na bezczynność
    komornika, ale moje skargi raczej jedynie rozbawiały prezesa. :)

    Nie wiem, co ZZiobro zamierza, ale bez wywalenia 99% sędziów,
    komorników itp. personelu nie można niczego osiągnąć.

    WCejrowski proponuje usunięcie 100% sędziów i powołuje się
    na precedens z Piłsudskim, kiedy to (ponoć -- piszę to, co
    słyszałem od WCejrowskiego) wywalono wszystkich carskich
    urzędników, gdy Polska odzyskała niepodległość.

    Ja bym tę sędzię zostawił:

    http://nawokandzie.ms.gov.pl/numer-23-2/opinie-numer
    -23/roztropnie-z-bieglymi.html

    bo mi pomogła -- pisząc to, co niby oczywiste, ale pisząc z pozycji autorytetu i na
    stronie z GOV w adresie.

    Zostawił, albo raczej -- awansował. :)

    -=-

    Sędzię sądzące mnie w sprawie o kartę parkingową i rentę
    chorobową bym sądził -- po czym wywalił i ukarał jako
    zbrodniarki, nie jako drobne nikczemniczki.

    -=-

    ZZiobro to człowiek Rydzyka -- **być może** zadowoli się ukaraniem
    jedynie tych sędziów, którzy nadepnęli na ogon Rydzykowi.

    -=-

    MMKolonko proponuje (chyba wzorując się na USA) kadencyjność sędziów
    sądów powszechnych wraz wyborami powszechnymi tychże sędziów i dodaje:

    -- jakie sądy, takie państwo

    Proponuje też likwidację TK, aby trybunały i sądy nie wchodziły sobie
    w drogę swymi kompetencjami.

    -=-

    Uważam budowanie_gospodarki bez zbudowania_prawa_od_podstaw za bezsens.
    Mądrzy, zdrowi ludzie wyjadą stąd do innych krajów, jeśli tu nadal
    będzie bezprawie. Pozostała zdrowa i młoda hołota nie zbuduje niczego
    rozsądnego; starzy czy schorowani -- podobnie.

    Na obalenie sędziów siłą nie można liczyć -- Polacy przelali już sporo
    krwi, po czym do koryta powracali ci sami ludzie -- potomkowie ludzi,
    których osadził na stanowiskach Stalin.

    Sędziów trzeba obalić bezkrwawo.

    Póki polscy sędziowie (czy polscy prawnicy w ogóle) nie będą najuczciwszą
    grupą społeczną -- nie warto rozmyślać o polskiej gospodarce. Jej miejsce
    zajmie gospodarka niemiecka, bądź inna.

    -=-

    Na razie sędziowie w Białymstoku ani czytać, ani pisać, ani myśleć nie
    potrafią. Tym bardziej nie mogą uchodzić za ludzi uczciwych.

    - SO nie jest okulistą, więc nie zapoznał się z dowodami
    (chodziło o to, by zauważyć, że biegły okulista zmyślił
    wywiad; żadna wiedza okulistyczna nie jest tu potrzebna;
    wystarczyło przesłuchać nagranie i zestawić je z zapisem
    biegłego)

    - tenże SO powołał biegłego okulistę dopiero wtedy, gdy ja
    **domagałem** się tego powołania, czyli początkowo SO uznał
    się za okulistę zdolnego do badania mego wzroku
    (SO w uzasadnieniu użył słowa 'domagał się'; wg mnie
    nie było to domaganie, ale dla mnie pasuje to, co SO
    napisał)

    - ów SO uznał też, iż biegli moje schorzenia analizowali niezwykle wnikliwie

    Jak niespecjalista może ocenić, czy specjalista analizował coś wnikliwie,
    czy powierzchownie? Sąd ogólnie bada spójność wypowiedzi, nie zaś wnikliwość
    (zwykłą bądź niezwykłą) badań medycznych.

    A jaka jest ta spójność? Przykładowo -- plus wg SO jest tożsamy minusowi.
    Biegły dwa razy pytany o problem owego znaku -- uchylił się od udzielenia odpowiedzi.
    Znak ten jest kluczowy w tej sprawie. Pokazuje, że moje oko lewe nie jest poprawnie
    korygowane, a dokumentacja medyczna ukazuje, że to oko nie jest poprawnie korygowane
    od dziesiątków lat.

    Skoro można oko korygować szkłami, dlaczego nie jest korygowane?
    Oczywiście można snuć różne tezy, ale nie można odrzucać mojej -- oko nie jest
    korygowane, bo choć to oko ma ostrość widzenia lepszą niż stuprocentowa, po
    paru sekundach widzenia, przestaje widzieć cokolwiek poza ruchem.

    Mądrzy okuliści problem rozumieją, choć pokonać -- nie potrafią.

    Biegły -- nie ma nawet pojęcia o najpowszechniejszej optycznej wadzie wzroku,
    jaką jest astygmatyzm. Ale tacy ,,biegli' są potrzebni w sądzie.

    -=-

    Ogólnie spójność myślenia sędzi ukazuje ten przykład:

    Sędzia zbadała wszystkie dane jej do badania dachówki, uznała, że
    żadną z tych dachówek nie można pokryć dachu w całości i wydała werdykt:

    -- skoro nie ma takiej dachówki którą można pokryć dach w całości, nie można pokryć
    dachu tymi dachówkami

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 8. Data: 2016-06-19 13:33:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Jun 2016 01:49:54 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > Nie wiem, co ZZiobro zamierza, ale bez wywalenia 99% sędziów,
    > komorników itp. personelu nie można niczego osiągnąć.

    Sedziowie sa raczej nie do ruszenia, bo to jednak niezawisly urzad ma
    byc, ale komornikow moze zmienic.

> [...]
    > słyszałem od WCejrowskiego) wywalono wszystkich carskich
    > urzędników, gdy Polska odzyskała niepodległość.

    Cos watpie. I skad mieliby wykwalifikowane kadry wziac ?

    Owszem, u/rzedy powstaly na nowo, czesc carskich urzednikow pewnie
    wywalili, czesc przejeto - bo to miejscowi polacy byli, czesc przejeto
    z tych co z Rosji uciekli.

    A Pilsudski jak wiadomo ma na sumieniu jeden wojskowy zamach stanu.

    > ZZiobro to człowiek Rydzyka -- **być może** zadowoli się ukaraniem
    > jedynie tych sędziów, którzy nadepnęli na ogon Rydzykowi.

    Bez wprowadzenia jakiejs "dobrej zmiany" to chyba nie da rady.

    > MMKolonko proponuje (chyba wzorując się na USA) kadencyjność sędziów
    > sądów powszechnych wraz wyborami powszechnymi tychże sędziów i dodaje:
    > -- jakie sądy, takie państwo

    I to jest chyba jedyna mozliwosc.
    Wcale niekoniecznie dobra ...

    > Proponuje też likwidację TK, aby trybunały i sądy nie wchodziły sobie
    > w drogę swymi kompetencjami.

    I co - to SN bedzie orzekal o zgodnosci z konstytucja ?

    > Na razie sędziowie w Białymstoku ani czytać, ani pisać, ani myśleć nie
    > potrafią. Tym bardziej nie mogą uchodzić za ludzi uczciwych.

    No wiesz, na pierwszy rzut mozna wprowadzic ocene maturalna z
    matematyki do kryteriow przyjecia

> [...]
    > wywiad; żadna wiedza okulistyczna nie jest tu potrzebna;
    > wystarczyło przesłuchać nagranie i zestawić je z zapisem

    Ale po to jest instytucja bieglego, zebys mogl kwestionowac jego
    ustalenia :-)

    > - ów SO uznał też, iż biegli moje schorzenia analizowali niezwykle wnikliwie
    >
    > Jak niespecjalista może ocenić, czy specjalista analizował coś wnikliwie,
    > czy powierzchownie?

    Po ilosci stron opinii :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-06-19 15:21:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." t94ou5kd08vm$....@4...net

    > Sedziowie sa raczej nie do ruszenia, bo to jednak
    > niezawisly urzad ma byc, ale komornikow moze zmienic.

    Zacytuję Pawłowicz -- suwerenem jest naród.
    Pawłowicz nie ma racji, czy myśli o narodzie radzieckim? :)

    Sędziowie nie mogą być nieusuwalni, gdyż żaden człowiek nie może stać
    ponad prawem. IMO Polacy powinni wzorować się nie na radzieckich prawach,
    ale na amerykańskich. Ale nawet polskie zwyczaje (jeśli wierzyć WCejrowskiemu)
    są w tym wypadku przeciwko nieusuwalności sędziów.

    > Cos watpie. I skad mieliby wykwalifikowane kadry wziac ?

    A skąd wzięli wykwalifikowane kadry wojskowe? ;)

    W Polsce stale są wypuszczani nowi prawnicy.
    Lepszy sędzia podporządkowany prawu pisanemu niż sędzia uwikłany w polityczne spory.

> [...]
    > z tych co z Rosji uciekli.

    > A Pilsudski jak wiadomo ma na sumieniu jeden wojskowy zamach stanu.

    Polacy na sumieniu mają prawo stanowione przewrotami, o czym chociażby
    pisze w Panu Tadeuszu Adam Mickiewicz. >>Pan Tadeusz, czyli ostatni
    zajazd na Litwie<<. Ów 'zajazd' to właśnie taki polski zwyczaj.

    Piłsudskiemu Polacy zawdzięczają niepodległość, ale niestety -- ów zamach
    ma miejsce zbyt późno a Polaków równie rozsądnych co Piłsudski ta ziemia
    zrodziła za mało.

    Niby prawo budowane bezkrwawo jest lepsze od prawa wojennego, ale jednak
    co jakiś czas ludzie ustanawiają prawo zbrojnie. Wiesz, dlaczego tak jest?
    Bo wojna wyklucza dość starannie hipokryzję. Wygra ten, kto ma rację, nie
    zaś ten, kto (jak SSO Marzanna Rogowska) leje wodę i bezczelnie kłamie
    o braku mojej aktywności w składaniu dowodów potwierdzających moje tezy.

    Niemal każde zdanie -- może nie.
    Ale pomijając pewne wysepki, niemal każde zdanie tej sędzi to jawne
    kłamstwo lub choćby matactwo!

    Również dobór biegłych był właściwy, zgodny ze wszystkimi zgłoszonymi
    schorzeniami

    ale w innym miejscu

    odwołujący [..] domagał się dopuszczenia dowodu z opinii biegłego okulisty

    odwołujący się nie złożył przy tym żadnych dowodów, które rzutowałyby
    na nietrafność dokonanej przez biegłych oceny stanu zdrowia

    Dowdy złożone przeze mnie można znaleźć na stronie WWW:

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/Renta.htm

    i (rzecz jasna?) w aktach sądowych.

    to strona winna wykazać się niezbędną aktywnością i wykazać błędy

    Strona winna wykazać się? -- i wykazała. Cóż z tego, skoro SO części
    dowodów w ogóle nie przyjął (twierdząc, iż nie sąd jest okulistą)
    a przyjęte -- zignorował. Strona była na tyle aktywna, że kupiła
    pulskoksymetr, a straciwszy go -- kupiła dwa kolejne.

    Wszystkie moje zastrzeżenia są poparte dowodami -- oświadczeniami ojca
    i kopiami dokumentacji medycznej. Aby potwierdzić słowa mojego ojca, można
    powołać ojca na świadka i zażądać potwierdzenia jego słów dokumentacją medyczną.

    A jak wygląda rzetelność biegłych:

    -- Tamara Popławska nie wykryła swymi badaniami tego, co kilkanaście
    godzin wcześniej wykryło badanie przeprowadzone rezonansem magnetycznym

    -- Irena Bernacka ustaliła astygmatyzm oka lewego dosłownie przeciwnie
    niż inni okuliści w ciągu dziesiątków lat mojego życia

    i przeciwnie do zastosowanej przez tąże Irenę Bernacką korekcji okularowej

    -- Anna Romatowska-Dziób zignorowała wykresy spirometrii i wyniki testów z
    alergenami
    (o tym, że mam astmę alergiczną wiemy z numerów chorób, mojego oświadczenia
    i pisma lekarza rodzinnego kierującego na rentę chorobową) a wynik
    pulskoksymetrii
    celowo sfałszowała

    Tymczasem SO uważa, że chcę zmiany biegłych dlatego tylko, że wydali
    opinie dla mnie nieprzychylne, co jest ewidentnym, bezczelnym łgarstwem.

    Niemal całe uzasadnienie jest oparte na kłamstwach groźnej ;) sędzi SO
    Marzanny Rogowskiej.

    -=-

    Złośliwie powiem, że te opinie są dla mnie bardzo wygodne -- ukazują
    bezwartościowość tych biegłych i stronniczość sądu, który udaje, że
    nie odróżnia plusa od minusa, rozbieżności od zbieżności, 97% od 70% itd...

    Nadto żadna z opinii nie ocenia stanu mojego zdrowia kompleksowo
    a biegli wykazują się alogicznym myśleniem. Idąc drogą SO można
    by zapytać dwóch biegłych pulmonologów, czy człowiek bez płuc może
    normalnie żyć.

    - jeden z pulmonologów odpowiedziałby, że człowiek pozbawiony
    lewego płuca może żyć bez aparatury typu respirator
    - a drugi pulmonolog odpowiedziałby, że człowiek pozbawiony
    prawego płuca może żyć bez aparatury typu respirator

    co sąd zinterpretowałby człowiek pozbawiony obu płuc może żyć
    bez aparatury typu respirator.

    Dla mnie te opinie są bardzo wygodne.
    Gorsze by były takie:

    Zdolny i basta!

    > Bez wprowadzenia jakiejs "dobrej zmiany" to chyba nie da rady.

    Co nie da rady?

    > I to jest chyba jedyna mozliwosc.
    > Wcale niekoniecznie dobra ...

    Wcześniej piszesz, że sędziowie muszą być nieusuwalni. ;)

    JF> Sedziowie sa raczej nie do ruszenia, bo to jednak niezawisly urzad ma byc

    > I co - to SN bedzie orzekal o zgodnosci z konstytucja ?

    Tak.

    > No wiesz, na pierwszy rzut mozna wprowadzic ocene maturalna z
    > matematyki do kryteriow przyjecia

    Nie można -- maturę można kupić.
    IMO jedynym rozwiązaniem jest kadencyjność+powszechne_wybory.
    Nie jest to rozwiązanie doskonałe, ale jakiś krok w dobrym kierunku.

    > Ale po to jest instytucja bieglego, zebys mogl kwestionowac
    > jego ustalenia :-)

    Jego -- czyli czyje?
    Zakwestionowałem ustalenia okulisty -- podpierając się dowodami
    ukazującymi błądzenie okulisty i zażądałem wyjaśnień od okulisty,
    których nie uzyskałem. Ponowiłem swe żądanie -- ale także bez skutku.

    Sąd płaci za opinię pozbawioną odpowiedzi na postawione pytania.
    (a rzekomo tylko w tym celu biegły dorzuca opinie uzupełniające,
    aby udzielić tych odpowiedzi; moim zdaniem dorzuca, aby zarobić)

    Można śmiało powiedzieć, że sąd płaci za nic?
    Niezupełnie -- opinie uzupełniające niosą treść, ale
    nie tę, o której umieszczenie biegły jest proszony.

    > Po ilosci stron opinii :-)

    Im większe litery -- tym głębsze wnikanie?

    -=-

    Uzasadnienie ma ponad 5 stron -- głównie lanie wody i bezczelne kłamstwa. :)
    Właśnie teraz przygotowuję je do postawienia na stronie WWW:

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/Renta.htm

    Na razie postawiłem skany (nie czuję się zbyt dobrze, więc i skany nie są
    dobrej jakości, ale czytać można bez trudu; nawet trudno to nazwać skanami,
    bo to jednopstrykowe ;) fotografie, nie zaś efekty skanowania) swoistej
    wypukliny (moim zdaniem aż przepukliny) sądowej.

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/55i.p
    ng

    20 maja br. SO wysyła do mnie Postanowienie z dnia 19 maja br., na które mogę
    złożyć zażalenie. Niby nic dziwnego -- ale wyrok w tej sprawie (której dotyczy
    to Postanowienie) zapadł 17 maja br.

    Mogłem złożyć zażalenie, opłacić je (3 dychy) i zaczekać na rozpatrzenie przez
    Sąd Apelacyjny. Tymczasem wyrok nieprawomocny zamienia się w prawomocny, czy
    jest skarżony Apelacja do Sądu Apelacyjnego?...

    -=-

    JF -- obroń postępowanie SO. :)
    Wyrok I instancji zapadł, choć nie zostały rozpatrzone wszystkie zażalenia
    związane z tą sprawą. To dobry wyrok czy zły?

    Wiadomo -- na pewno dobry, bo wszystko, co sąd robi, jest dobre. ;)
    Ale jak tę dobroć wykazać?

    Stawiam na to, że padnie odpowiedź jakaś taka -- ,,wynik zażalenia nie mógł wpłynąć
    na wyrok''.
    I nawet IMO nie mógł -- wszystkie zażalenia służą jedynie wydzieraniu forsy od
    odwołujących się.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.

  • 10. Data: 2016-06-19 17:26:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" nk668j$65v$...@n...news.atman.pl

    > Uzasadnienie ma ponad 5 stron -- głównie lanie wody i bezczelne kłamstwa. :)

    Postawiłem i wypuklinę sądową, i Wyrok, i Uzasadnienie.
    Jakość może nie urywa siedliska, ale można przeczytać bez trudu.