  • Data: 2016-09-15 13:43:34
    Temat: Re: Komornicy
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 15 września 2016 12:36:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > A moze niedawno go rolnik kupil za 130 tys.
    > I wcale go 89 tys nie satysfakcjonuje.
    A może go odkupił od śasiada za 55tys. Gdybac mozemy
    > Wniosek - komornik zle sprzedaje :-)
    Licytacja to najlepsza metoda uzyskania najwyższej ceny.
    Oczywiście można by kazać komornikowi ekspertyzy rzeczoznawców robić itp. ylko czy
    dłużnik by chiał za to zapłacić?
    > To jest w zasadzie jedna dyskusja.
    > Jakby przepisy byly dobre i egzekwowane, to by nie bylo problemow :-)

    Ale jest w miare prosto: zajęcia, oszacowanie wartości, ogłoszenie licytacji,
    licytacja, sprzedaż przekazanie gotówki wierzycielowi
    Algorytm prosty i przejrzysty
    > No coz, ciagniki sa chyba zarejestrowane, wiec mozna jeszcze sprawdzic
    > w dokumentach.
    Auta tez. A taki jeden na którego mama ma nakaz zapłaty zaległej pensji eleganckim
    autem jeździ sobie. "Poprosiłem" komornika żeby zajął to się okazało że auto jego
    narzeczonej. Smażalnia która prowadzi też oczywiście nie jego on tam tylko u
    narzeczonej bywa. Lokalni komornicy nie chcą się bawić w zajecie auta "we władaniu
    dłużnika" bo zaraz szum w mediach by była jaki to komornik niedobry i auto biednej
    dziewczynie zabrał.
    > Poza tym ten ponoc kupiony z dotacja unijna.
    No to tu dyskusji nie powinno być- zajmują Tobie taki ciągnik, idziesz do sądu
    pokazujesz że Twój a nie dłużnika bo z dotacji na Ciebie itp. i na drugi dzień
    naklejka komornika z ciągnika zdjęta
    Jak było naprawdę nie wiemy
    > Czyli prosciej mu na poczatku obnizyc >szacunek, a potem sprzedac w komisie :-)
    Jak komis wylicytuje najwyższą cenę to kupuje komis.
    > sad oleje (nie zawsze), komornik sprzeda, a >potem sad umorzy, z powodu zakonczenia
    >egzekucji.
    Ale wtedy pretensje do sądu nie komornika
    > Mial sprzedawac ciagnik, choc zadnego dlugu >nie mial ?
    O dłużniku pisze. Jak uważa że komornik za tanio sprzedał miał prawo wcześniej przed
    zajęciem sprzedać drożej i kasę oddać wierzycielowi.
    > No to skad przekonanie, ze komornik zawsze uczciwie dziala ?
    Nie mam takiego przekonania. Pisałem chyba że i tam wałki się zdarzają ale jak to na
    ilość egzekucji przełożyć to chyba tragedii w tej branży nie ma. Nie tak dawno w moim
    województwie jednego dnia 4 policjantów z drogówki BSW zamknęło za łapówki i takie
    tam. Co nie znaczy że cała drogówka bierze itp
    > Moze troche sie zmienilo, m.in dzieki >Jaworowicz, moze komornik uznal, ze na tym
    nie zarobi ...

    Oj tam. Od nastu już lat na licytacjach kupuje i nie zauważyłem żeby jakoś przesadnie
    ceny zaniżali. Czasami wręcz jak się dwóch napalonych licytujących trafi to
    wylicytują cene niewiele niższa od ceny w sklepie.
    Pamiętam raz telewizor plasma byłem na licytacji, po pierwszym przebiciu odpuściłem
    a cena ostateczna wyszła cos koło 1700zł gdzie jak wtedy dobrze poszukać to w
    sklepach w necie 2000zł nówka. Albo laptopy jak licytują- ceny sprzętu o bardzo
    przeciętnych parametrach(medele z przed 1-15 roku) osiągają cenę ponad 1000zł. A
    przyzwoity laptop do użytku domowego o najczęściej lepszych parametrach jak ten z
    licytacji w takim Euro za 1300zł kupisz.

    > W normalnym to bys chyba ze 2 miesiace na pierwsza rozprawe poczekal,
    > do czeko akurat trudno miec pretensje, bo to powinno potrwac ..

    Normalny marmurkowy sąd w moim mieście.
    CCC nie rozpatrzyło reklamacji w ustawowym terminie to znaczy że uznało moje żądanie.
    Ich dział reklamacji olewał mnie więc wypełniłem druczek zaniosłem do sądu, wpłaciłem
    30zł. W czerwcu to było. W półowie sierpnia termin sprawy w sądzie tam 20minut i
    wyrok z klauzulą wykonalności(chyba tak to się nazywa)
    Meila do CCC wysłałem z nr konta.
    Za tydzień pomimo tego że im nr konta wysłałem listonosz kase do domu przyniósł. Co
    prawda CCC o kilkadziesiąt groszy odsetek za mało policzyło ale to już odpuściłem