  • Data: 2016-04-29 21:39:01
    Temat: Re: Kolejny wyrok - mBank musi oddać
    Od: Imka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 29 Apr 2016 19:50:38 +0200, J.F. napisał(a):

    > A przeczytalas od czego sie zaczelo ?
    > Telefon klienta sam zaczal sms obslugiwac.

    A.
    No to jeszcze lepiej - kolejny kamyczek do ogródka jakie to
    bezpieczeństwo takie hasła SMS na super nowoczesnych smartfonach ;-P

    > Bardziej bezpieczny pod jednym wzgledem - podajac haslo z listy tak
    > naprawde nie wiesz co autoryzujesz.

    A tutaj to nie wiem czy się zgodzić. Oczka mam. Czytać nauczyli jeszcze
    przed podstawówką. Czy hakerzy są w stanie podesłać mi takiego wirusa,
    żeby podczas jakiejś normalnej *mojej* operacji na stronie banku wymusić
    autoryzację nie tej operacji a jakiejś innej? (od czasu wirusa ctrl+c,
    ctrl+v numery kont sprawdzam zawsze, żeby nie było ;)

    Wydaje mi się że dość istotne, to być na bieżąco i wiedzieć co w trawie
    piszczy i czym mogą zaskoczyć.
    Zacznę się bać po donosach, że zaufanym odbiorcom "coś" pozmieniało
    numery kont...

    Ok, zgoda, na Banatrix rady nie widzę. Ale na niego chyba(?) i SMS nie
    poradzi, skoro nawet w historii rachunku widać prawidłowy numer konta, a
    dopiero na potwierdzeniu przelewu ten złodziejski.
    Swoją drogą - jak to możliwe? Trzyma historię w cache czy co?
    http://samcik.blox.pl/2015/05/Kradna-SMS-y-autoryzac
    yjne-podmieniaja-numery.html
    Szkoda że nie napisał jaki to bank.

    > SMS zawiera informacje.
    > Czyli najlepiej jakby byly oba hasla, albo np do przelewow sms, a do
    > zmian limitow TAN.
    >
    > Ale mbank o tym slyszec nie chce :-)

    Jeszcze parę takich wyroków to może słuch mu się poprawi ;->

    > Ja tez nie, ale hasla podanego raz wiele lat temu na pewno nie
    > zapamietam.

    E? Cyfrowe tobym jeszcze rozumiała, ale słowne? To w ilu bankach trzeba
    mieć konta żeby zapomnieć? :)

    > A korzystac z banku "bez hasla nie oddamy pana pieniedzy" to bym sie
    > troche bal skorzystac :-)

    No, zawszeć możesz zaszczycić osobą własną jakiś oddział, wylegitymować
    się dowodem osobistym (sprawdzić czy jeszcze ważny! ;) i sobie zwrot
    kasy wynegocjować :)

    > Bank tez to rozumie, i w rezultacie ta dodatkowa autoryzacja jest taka
    > sobie ...

    Była fajna dziesięć lat temu, teraz kod pocztowy adresu
    korespondencyjnego i/lub nazwisko panieńskie matki po prostu mnie
    rozczulają.

    --
    Imka