    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Kolejne podejście -- Santander
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 23 Jun 2019 15:18:23 +0200

    Dnia Sun, 23 Jun 2019 03:06:42 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    napisał(a):

    > Pamiętaj, że mądry wódz buduje "złoty most", po którym pokonany przeciwnik może
    wycofać się z godnością.
    > Alianci tego nie zrobili po WWI i potem mieli WWII - po której już byli mądrzejsi.

    Akurat odwrotnie.

    WWI Niemcy nie przegraly militarnie - poprosili o zawieszenie broni bo
    "utracili zdolnosc dalszego prowadzenia wojny" gospodarczo, gdy
    jeszcze front byl za zachodnia granica.
    Wojsko sie wycofalo nienaruszone, jedynie Anglicy od razu zażądali
    poddania okretow podwodnych.

    Potem byl Wersal, gdy Niemcy jeszcze mieli silna armie.
    Zabezpieczeniem na przyszlosc mialy byc kontrybucje i ograniczenia,
    i to nawet dzialalo, ale Hitler je olal, a Zachod nie zareagowal.

    Po WWII juz im godnosci nie zostawili.

    J.