eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 68

  • 21. Data: 2004-03-31 12:48:44
    Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
    Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>


    Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:c4ecfn$6a$1@news.onet.pl...
    >
    > Nie będę się czepiać uczciwego sprzedawcy, który mówi: sprzedam za X, a jak
    > zapłacisz gotówką to dam rabat 5 %. Natomiast jak się cwaniaczek oblepia
    > nalepkami organizacji płatniczych i wywiesza informację, że sprzeda za X, a
    > później mówi, że jak kartą to + 5%, to mimo braku czasu i wrodzonego
    > lenistwa ;-) zebrałabym się w sobie i pokorespondowała z aklajerem oraz
    > PIHem ;-)))

    A czy wspomniany już na grupie cennik, pod którym jest umieszczona
    informacja, że podane ceny uwzględniają 3-procentowy rabat naliczany
    przy płatności gotówką - jest OK?
    Albo umieszczanie przy każdym produkcie dwóch różnych cen, niższej
    i wyższej, przy niższej napisane, że ta cena to rabat za to, że się płaci
    gotówką.

    Pozdrawiam,
    Artur


  • 22. Data: 2004-03-31 12:56:17
    Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>


    Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:c4eeod$bf4$1@news.onet.pl...
    > > Oooooo, dokladnie. Jak sie komus nie oplaca handlowac, to niech nie
    > > handluje.
    >
    > A to stwierdzenie proponuję sobie zapisać jako motto ;-)))

    A ja proponuję zapisać ładnie to motto flamastrem niezmywalnym na karcie :D

    --
    JaKi



  • 23. Data: 2004-03-31 12:59:18
    Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Glenn napisał:

    >>Oooooo, dokladnie. Jak sie komus nie oplaca handlowac, to niech nie
    >>handluje.
    >
    > A to stwierdzenie proponuję sobie zapisać jako motto ;-))) Jak słyszę, że
    > ktoś "dokłada do interesu" to mi się nóż w kieszeni otwiera ;-))))) BTW
    > Bartolku - jak tam zakładanie konta w mbanku ;-))) ?

    Jakos nie moge. Dla rozrywki wypuscilem sie na terra incognita i
    zalozylem sobie konto w BePeHahaha. ;-)

    Bartol


  • 24. Data: 2004-03-31 13:00:03
    Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik JaKi napisał:
    >
    >>>Oooooo, dokladnie. Jak sie komus nie oplaca handlowac, to niech nie
    >>>handluje.
    >>
    >>A to stwierdzenie proponuję sobie zapisać jako motto ;-)))
    >
    > A ja proponuję zapisać ładnie to motto flamastrem niezmywalnym na karcie :D

    Calkiem dobry pomysl. CA powinny wypuscic swoje karty z takim haslem. ;-))

    Bartol


  • 25. Data: 2004-03-31 13:03:26
    Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
    Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>


    Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:c4ee7i$3ea$1@news.onet.pl...
    >
    > To nie chodzi o dziwienie się. Jak się komuś terminal nie opłaca, to niech z
    > niego zrezygnuje.

    To może nie być takie proste, gdy wszyscy dookoła tak robią.
    Jak inni grają nieczysto, to czasem masz wybór: albo też grasz nieczysto,
    albo giniesz...

    Nie, nie popieram nieczystej gry. Ale nie ma co bluzgać na tego sklepikarza,
    który być może nie ma innego wyjścia.

    > Wtedy "ja jako klient" ;-))) sobie skalkuluję, czy opłaca
    > mi się zapłacić gotówką w tym sklepie, czy też pójść tam, gdzie akceptują
    > karty. Natomiast jak już ktoś akceptuje karty, to "ja jako klient" mam w
    > głębokim poważaniu, czy sklepikarzowi opłaca się sprzedać pamięć na kartę, a
    > twardziela już nie. To jest jego kalkulacja.

    Umowa między sklepikarzem a akłajerem to w sumie też nie jest sprawa
    klienta. A co, jeśli sklepikarz wynegocjował inną treść umowy i ma prawo
    mieć wyższe ceny dla klientów płacących kartą?

    Pozdrawiam,
    Artur


  • 26. Data: 2004-03-31 13:14:40
    Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 31 Mar 2004 10:07:48 +0000 (UTC), "Grzegorz Podsiadło"
    <e...@a...w.stopce> wrote:

    >> No i co z tego, że sobie pogadał ? Przecież żaden sklep się nie
    >> podłozy wydając kwit z pozycją "prowizja za płatnośc kartą".
    >> Jedyne co można zrobić to zażądać faktury Vat i następnie zapłacić
    >> kartą ;-)
    >
    >Większość sklepów komputerowych po prostu przy płatności gotówką daje
    >rabat 5%. I tego już nie obejdziesz.

    Sa juz nawet takie sklepy miesne :))
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------


  • 27. Data: 2004-03-31 14:01:52
    Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
    Od: vpw <v...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Mar 2004 14:32:11 +0200, Paweł wrote:

    >> Jak kiedys poszedlem do sklepu komputerowego (cos chyba doliczanie
    >> prowizji to plaga w tego typu sklepach), po jakies duperele, to mi
    >> zaspiewali 3% doplaty
    >
    > to pewnie dlatego że sklepy komputerowe działają w oparciu o marże
    > kilkuprocentowe - na większości drogich podzespołów (pamięci, płyty główne,
    > procesory) zarabiają po 5 - 8 %
    >
    To ja takich sklepow nie znam. Jesli porownam ceny w sklepach od ceny z
    hurtowni to po prostu glowa boli. Za 5-8 % to by mi sie nie oplacalo jechac
    do hurtowni i jeszcze placic oplaty jednorazowej za male zamowienie i
    wystawienie faktury. A jednak te roznice w cenie sa duzo wyzsze.


    --
    vpw (2004-03-31 16:00:24)


  • 28. Data: 2004-03-31 14:06:11
    Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
    Od: vpw <v...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Mar 2004 15:03:26 +0200, Artur Czeczko wrote:

    > Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:c4ee7i$3ea$1@news.onet.pl...
    >>
    >> To nie chodzi o dziwienie się. Jak się komuś terminal nie opłaca, to niech z
    >> niego zrezygnuje.
    >
    > To może nie być takie proste, gdy wszyscy dookoła tak robią.
    > Jak inni grają nieczysto, to czasem masz wybór: albo też grasz nieczysto,
    > albo giniesz...
    >
    > Nie, nie popieram nieczystej gry. Ale nie ma co bluzgać na tego sklepikarza,
    > który być może nie ma innego wyjścia.
    >
    >> Wtedy "ja jako klient" ;-))) sobie skalkuluję, czy opłaca
    >> mi się zapłacić gotówką w tym sklepie, czy też pójść tam, gdzie akceptują
    >> karty. Natomiast jak już ktoś akceptuje karty, to "ja jako klient" mam w
    >> głębokim poważaniu, czy sklepikarzowi opłaca się sprzedać pamięć na kartę, a
    >> twardziela już nie. To jest jego kalkulacja.
    >
    > Umowa między sklepikarzem a akłajerem to w sumie też nie jest sprawa
    > klienta. A co, jeśli sklepikarz wynegocjował inną treść umowy i ma prawo
    > mieć wyższe ceny dla klientów płacących kartą?
    >
    Uwazam prowizje centrow rozliczeniowych za czyste zlodziejstwo. Praktycznie
    za utrzymywanie elektronicznego systemu rozliczeniowego pobieraja procent
    (spory) od obrotu gospodarczego. To jak by pobierac oplate za reklamowki w
    supermarkecie i jednoczesnie informowac, ze musisz je kupic.

    Jesli jednak takie sa warunki rynkowe i sklepikarz zgadza sie na nie to
    musi ich dotrzymywac. Moze nie brac kart i wtedy traci czesc klientow.
    Jesli chce miec inne ceny to nie ma problemu. Ale pamietaj, ze cena na
    produkcie jest gwarantowana i niegdzie nie jest napisane, ze zalezy od
    akceptowanej formy platnosci. Nie ma sprawy: wywiwesz na towarach 2 ceny i
    bierze wyzsza jak sie placi karta. Ale tak to on nie chce - bo klient sie
    bedzie denerwowal



    --
    vpw (2004-03-31 16:02:38)


  • 29. Data: 2004-03-31 19:46:18
    Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>


    > Juz 10 lat temu za granica (dokladnie w Szwecji gdyby ktos sie pytal)
    > bylo tak ze VISA brala prowizje od sklepu. Sklepy zgrzytaly zebami ale
    > bez tego tracily klientow wiec nie dyskutowaly, w kazdym razie nie na
    > temat wyzszej ceny przy placeniu karta.
    > U nas jeszcze probuje sie sciagac "frajerskie"
    >
    Z Bankiera dowiedziałem się, że w Szwecji mogą ściągać prowizję od klienta.
    Dlatego popularne są tam karty wydawane przez sklepy wolne od prowizji po
    stronie klienta. Ale nie byłem w Szwecji i nie wiem jak to dokładnie jest.



  • 30. Data: 2004-03-31 21:35:44
    Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
    Od: "Paweł" <n...@m...pl>

    > To nie chodzi o dziwienie się. Jak się komuś terminal nie opłaca, to niech
    z
    > niego zrezygnuje. Wtedy "ja jako klient" ;-))) sobie skalkuluję, czy
    opłaca
    > mi się zapłacić gotówką w tym sklepie, czy też pójść tam, gdzie akceptują
    > karty. Natomiast jak już ktoś akceptuje karty, to "ja jako klient" mam w
    > głębokim poważaniu, czy sklepikarzowi opłaca się sprzedać pamięć na kartę,
    a
    > twardziela już nie. To jest jego kalkulacja.

    i dlatego każdy mądry sklep do którego przyjdzie taki klient jak Ty - na
    następny dzień zrobi regulamin i wywieszkę w której poinformuje że ceny
    podane w sklepie są cenami gotówkowymi i zawierają w sobie 3% towy rabat,
    który nie należy się przy płaceniu kartą

    wtedy jak rozumiem będziesz zadowolony - pomimo tego, że tak naprawdę to
    jest "ten sam system" i różnica jest tylko w sposobie prezentacji

    i tak w ostatecznym rozrachunku klient musi zapłacić - tego typu problemy
    będą istnieć dopóki wszyscy nie zaczną płacić kartami - w momencie gdy
    wszyscy lub większośc będzie płacić kartami - poprostu wszelkie ceny będą
    powiększone o marże banków i wtedy będzie pełnia szczęścia - oczywiście dla
    banków i dla firm (które będą miały łatwiejszy i bezpieczniejszy obrót
    pieniężny), dla klientów radość taka sobie bo oni za to wszystko zapłacą


strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1