  • 1. Data: 2002-11-06 12:31:37
    Temat: Kiedy podpisujemy, a kiedy podajemy PIN?
    Od: "Clint" <clint1(no_spam)@poczta.wp.pl>

    Od czego zależy, czy autoryzujemy transakcję
    podpisem czy wpisując PIN do terminala, gdy
    korzystamy z Visy Elektron?

  • 2. Data: 2002-11-06 12:49:14
    Temat: Re: Kiedy podpisujemy, a kiedy podajemy PIN?
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Wed, 6 Nov 2002 13:31:37 +0100, "Clint"
    <clint1(no_spam)@poczta.wp.pl> napisał(a):

    > Od czego zależy, czy autoryzujemy transakcję
    > podpisem czy wpisując PIN do terminala, gdy
    > korzystamy z Visy Elektron?

    Od karty

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for

  • 3. Data: 2002-11-06 13:07:50
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:jt3isu0itrsegsg4ktnko8uldptb2sbmc4@4ax.com, gornik wrote:

    > Od karty
    ... tudzież od akceptanta, typu terminala, a rzadziej wysokości kwoty i
    naszego wyboru.

  • 4. Data: 2002-11-06 13:25:06
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Wed, 6 Nov 2002 14:07:50 +0100, "Robert"
    <m...@w...pl> napisał(a):

    > ... tudzież od akceptanta
    Tego nie byłbym pewien

    > typu terminala,
    Faktycznie - jak jest bez pinpadu to trudno podać PIN

    >a rzadziej wysokości kwoty i naszego wyboru.
    A z tym to akurat bym się nie zgodził - z tego co wiem to żadnego wyboru
    nie ma

  • 5. Data: 2002-11-06 13:29:59
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Nov 06, 2002 at 02:25:06PM +0100, gornik wrote:

    > Tego nie byłbym pewien

    Moze _wymuszac_, choc nie zawsze moze to dzialac.

    > A z tym to akurat bym się nie zgodził - z tego co wiem to żadnego wyboru
    > nie ma

    Zapraszam na slowacje - bardzo czesto dostaniesz pytanie 'podpis czy pin?'

    --

    --w

  • 6. Data: 2002-11-06 13:31:10
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:at5isus59jaqsn6va5o8o53841751emmfp@4ax.com, gornik wrote:

    > Tego nie byłbym pewien
    Poczytaj archiwum. Np. e-Service standardowo wymaga.

    > A z tym to akurat bym się nie zgodził - z tego co wiem to żadnego
    > wyboru nie ma
    Poczytaj archiwum; rzadko (jak napisałem), ale bywa.

  • 7. Data: 2002-11-06 13:33:19
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Nov 06, 2002 at 02:31:10PM +0100, Robert wrote:

    > Poczytaj archiwum. Np. e-Service standardowo wymaga.

    E tam, na mojej bez-pinowej to mi moze ;-)

    --

    --w

  • 8. Data: 2002-11-06 13:42:02
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

  • 9. Data: 2002-11-06 20:08:11
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Poczytaj archiwum. Np. e-Service standardowo wymaga.

    Znowu coś nowego? Ja płaciłem ostatnio VE i podpisywałem, jak zwykle tą
    kartą (Yntelydżo ;-)).

  • 10. Data: 2002-11-06 23:11:00
    Od: "pussel" <p...@p...pl>

    > Znowu coś nowego? Ja płaciłem ostatnio VE i podpisywałem, jak zwykle
    > tą kartą (Yntelydżo ;-)).

    Więc jest tak: to czy wprowadzamy pin do VE zależy od dwóch rzeczy:
    1. czy centrum autoryzacyjne (polcard, pekao, bz wbk, e-serwis) postanowiło
    w ten sposób autoryzować tą kartę. na razie e-serwis i polcard tak robi.
    2. czy terminal jest już dostosowany do akceptacji transakcji z PINem.
    (chodzi o PIN PAD i np. załadowane klucze do kodowania PINu podczas
    autoryzacji).wszystkie terminale e-serwis już są przystosowane, polcardu
    jeszcze nie.

    Wnioski: to czy wpisyjemy PIN do terminala nie zależy od karty, od naszego
    widzimisie itp.
    w przypadku Maestro wszystkie transakcje już powinny być autoryzowane z
    PINem ale patrz pkt1 (nie wszystkie centra są na to przygotowane i w
    przypadku fraudów pokrywają koszty wyłudzeń.
    pozdrawiam
    pussel