  • 11. Data: 2002-11-07 12:16:51
    Temat: Re: Kiedy podpisujemy, a kiedy podajemy PIN?
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Thu, 7 Nov 2002 00:11:00 +0100, "pussel" <p...@p...pl>
    napisał(a):

    > Wnioski: to czy wpisyjemy PIN do terminala nie zależy od karty, od naszego
    > widzimisie itp.

    Jak nie zależy od karty, to dlaczego w terminalach z PIN padami przy
    płaceniu VE PKO BP zawsze musiałem podawać PIN, a przy delfinku zawsze
    podpisuje ?

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for

  • 12. Data: 2002-11-07 16:21:01
    Od: a...@p...onet.pl

    > Więc jest tak: to czy wprowadzamy pin do VE zależy od dwóch rzeczy:
    > 1. czy centrum autoryzacyjne (polcard, pekao, bz wbk, e-serwis) postanowiło
    > w ten sposób autoryzować tą kartę. na razie e-serwis i polcard tak robi.
    > 2. czy terminal jest już dostosowany do akceptacji transakcji z PINem.
    > (chodzi o PIN PAD i np. załadowane klucze do kodowania PINu podczas
    > autoryzacji).wszystkie terminale  e-serwis już są przystosowane, polcardu
    > jeszcze nie.
    >
    > Wnioski: to czy wpisyjemy PIN do terminala nie zależy od karty, od naszego
    > widzimisie itp.

    A jednak nie masz racji: to na pasku magnetycznym karty jest zapisane, czy
    terminal ma żądać podania PIN-u czy nie. Jeśli terminal jest wyposażony w pin
    pad i karta ma zapisane na pasku "żądaj PIN-u jeśli terminal potrafi obsłużyć
    PIN" to nie da sięzrobić autoryzacji bez podania PIN-u.

    Dodatkowo właściciel terminala może zrobić własne ustawienia tzn. ignorować to
    co jest na pasku magnetycznym i żądać PIN-u jeśli terminal na to pozwala.

    pozdr
    anemon

  • 13. Data: 2002-11-12 01:37:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    a...@p...onet.pl writes:

    > Jeśli terminal jest wyposażony w pin
    > pad i karta ma zapisane na pasku "żądaj PIN-u jeśli terminal potrafi
    > obsłużyć
    > PIN" to nie da sięzrobić autoryzacji bez podania PIN-u.

    Wiesz, ze Twoja hipoteze mozna latwo obalic przez podanie przykladu?

    > Dodatkowo właściciel terminala może zrobić własne ustawienia tzn.
    > ignorować to
    > co jest na pasku magnetycznym i żądać PIN-u jeśli terminal na to pozwala.

    Wlasciciel terminala to moze zrobic to, na co mu pozwoli jego acquirer.
    Wlasciciel terminala bylby mocno stukniety, gdyby cos takiego zrobil
    - wiele osob uzywajacych kart (zwlaszcza offlinowych) w ogole nie ma
    albo nie pamieta PINu.
    Owszem, wlasciciel terminala moze zapytac klienta o sposob autoryzacji
    (z/bez PINu) - zwlaszcza za granica, jesli terminal nie ma serii kart
    w swojej bazie (pozostawienie decyzji klientowi jest sensowne, bo tylko
    klient wie, czy zapytanie z podanym PINem bedzie niezbedne, czy tez np.
    karta w ogole nie posiada PINu, i niezbedne jest zapytanie bez PINu).

    Jesli terminal zapyta o typ karty, to sprzedawca sam powinien sobie
    poradzic :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator