  • 11. Data: 2013-01-24 15:03:42
    Temat: Re: Kiedy lokaty w góre ??
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    news:1cf816c2-f1c0-478c-9d2a-fd15734ee9a4@googlegrou
    ps.com...
    W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 14:26:22 UTC+1 użytkownik Krzysztof
    napisał:
    > Wszystko do czasu, ruina w Polsce bedzie wieksza niz sie nie jednemu
    > wydaje.
    >
    > Euforia na EUR nie bedzie trawala wiecznie, same Niemcy nie zarobia na
    >
    > strefe EUR.

    Jakieś czarnowidztwo głosisz ostatnio na grupie. Albo jesteś urodzonym
    pesymistą;)
    ----------------------------
    Nie jestem realista. Co sie zmienilo przez pare miesiecy w krajach strefy
    EUR? Chyba tylko ilosc dodrukowanego EUR.
    EUR jest zbyt silna waluta dla krajow peryferyjnych. Albo one opuszcza
    strefe EUR, albo Niemcy wroca do marki.
    Gora dodrukowanego pieniadza przesuwa te procesy w czasie, ale co
    nieuchronne to sie wydarzy mimo zabiegow politykow.

  • 12. Data: 2013-01-24 18:37:11
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Zenek" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    > Może jest na grupie jakaś wróżka i napisze czy lokaty pojda w gore czy
    > beda ciagle spadac ??

    W zasadzie lokaty nie maja juz gdzie spadac. Dla mnie osobiscie 3% netto po
    belce to jest granica ponizej ktorej w ogole nie warto trzymac pieniedzy w
    banku, bo juz wieksze jest ryzyko ze bank splajtuje i latami bedziemy
    odzyskiwac kase z jakiegos tam funduszu ofiar banksterow. Albo np jakis
    urzedas zablokuje nam konto z dowolnego powodu i bedziemy udowadniac ze nie
    jestesmy wielbladami. Mikroskopijny zysk nie jest wart jakiegokolwiek ryzyka
    IMHO.

    Pzdr

  • 13. Data: 2013-01-25 02:18:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "miumiu" kdrrlk$jvn$...@n...news.atman.pl

> [...]
    bedziemy udowadniac ze nie jestesmy wielbladami.
    > Mikroskopijny zysk nie jest wart jakiegokolwiek ryzyka

    3%? -- ja mam lokaty na 6.6% w Meritum i 6.2% w Optimie oraz
    (jak mniemam) mam na oszczędnych 6.5% w Mille 6.3% w Optimie.
    To po Vincentym daje 3%? Jesteś pewien?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2013-01-25 19:15:37
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:kdsmh1$man$1@node2.news.atman.pl...

    > "miumiu" kdrrlk$jvn$...@n...news.atman.pl

    > 3%? -- ja mam lokaty na 6.6% w Meritum i 6.2% w Optimie oraz
    > (jak mniemam) mam na oszczędnych 6.5% w Mille 6.3% w Optimie.
    > To po Vincentym daje 3%? Jesteś pewien?
    To za chwile beda juz dane historyczne. Oprocentowania ok. 5% to obecnie
    standard dla nowych lokat, wyjatkiem sa jeszcze banki spoldzielcze, ale
    oferty sa na zmienny procent.
    W innych walutach oprocentowanie jest 1-2%, co na czysto daje ok 1-1,5% a
    inflacje w tych krajach czesto przekraczaja 2%.
    Oczywiste jest, ze jak u nas bedzie podobnie to nikt nie bedzie chcial
    trzymac PLN, bo jest to bardziej ryzykowne niz inne waluty, szczegolnie, ze
    'zielona wyspa' idzie na dno i tylko kwestia czasu jest kiedy nastapi mocny
    odwrot spekulantow od PLN.
    Poki co mamy stope centralna 4% a w innych krajach 0-1%, ale pytanie jest co
    bedzie przy mniejszej roznicy.
    USD, EUR,GBP,CHF - banki centralne nie maja juz specjalnie mozliwosci
    obnizki a w Polce nadal jest z czego ciac.

  • 15. Data: 2013-01-25 20:27:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 stycznia 2013 19:15:37 UTC+1 użytkownik Krzysztof napisał:

    > obnizki a w Polce nadal jest z czego ciac.
    Skąd się biorą tacy pesymiści/ekonomiści;)

  • 16. Data: 2013-01-28 09:32:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof" 5101367e$0$1214$6...@n...neostrada.pl...

    > Wszystko do czasu, ruina w Polsce bedzie wieksza niz
    > sie nie jednemu wydaje. Euforia na EUR nie bedzie
    > trawala wiecznie, same Niemcy nie zarobia na strefe EUR.

    Nie zarobią. Jak cena gazu rosyjskiego (i innych surowców
    zziemnych) mocno zależy od polityki, tak i wszędzie polityką
    łatane będą dziury gospodarcze. Zapłacą najsłabsi (Polacy
    chociażby) i najmniej lubiani (Rosjanie) oraz ci, ktorzy
    jakoś zagrażają (muzułmanie) i pogardzani (chyba jednak
    już nie będa to Chończycy czy Hindusi) lub jeszcze ktoś.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'