  • 21. Data: 2002-10-26 10:15:43
    Temat: Re: Kiedy PEKAO obniży % pożyczek??????
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > straca
    > byc

    > Masz racje - ale jeszcze zostaje ZBP, wewnetrzne regulaminy, kodeksy itp.
    > akurat np ludziom z Inteligo - walilo to wszystko (bo to nie bankowcy),
    ale
    > juz SL z BRE nie za bardzo :) Bo jak tu sie pokjazac w towarzystwie jak
    > jestes czarna owca :)))

    Zgoda, ale trzonem tej 'calej zabawy' jest prawo bankowe, ktore wymaga zmian
    i zmiany te beda. Dopiero jak wejdzie w zycie nowe pb, to bedzie mozna
    okreslic ostateczny wplyw na inne_ wewnetrzne_regulacje ZBP, NBP i KNB. Poza
    tym UOKiK juz raz interweniowal (sprawa w toku) i zakwestionowal zasady
    etyki pewnego samorzadu zawodowego ;-)) Nie widze przeszkod zeby mogl to
    samo zrobic z zakazem np. porownywania ofert bankowych ;-) -co jest
    ewidentnie dzialaniem nie sprzyjajacym normalnej konkurencji i budowaniu
    zdrowego rynku. Bo dlaczego banki maja byc jakos uprzywilejowane, a
    producenci proszkow nie ? ;-))) Takie drobne kroczki widac juz chociazby w
    ustawie o kredycie konsumenckim, choc sa to na razie kroki nieudolne ;(

    Witek

  • 22. Data: 2002-10-26 10:40:56
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > zdrowego rynku. Bo dlaczego banki maja byc jakos uprzywilejowane, a
    > producenci proszkow nie ? ;-))) Takie drobne kroczki widac juz chociazby w
    > ustawie o kredycie konsumenckim, choc sa to na razie kroki nieudolne ;(

    No zobaczymy. Telekomuna ustracila swoj uprzywilejowany status swietej
    krowy, Pekao SA tez tak traci, wiec moze... W tym momencie rzad za bardzo
    nie moze zaogniac sytuacji, ale w przeddzein wejscia do UE czy juz po
    wejsciu - bedzie mogl normalnie "wypelniac standardy UE" :)

  • 23. Data: 2002-10-26 10:44:43
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > No zobaczymy. Telekomuna ustracila swoj uprzywilejowany status swietej
    > krowy,

    Z ciezkim bolem, ale w koncu... a standardy UE jeszcze jej doloza ;-)

    > Pekao SA tez tak traci, wiec moze...

    Dobrze, ze w PKO sie 'cos dzieje samo z siebie' ;-) Naprawde jestem pod
    wrazeniem, szczegolnie jesli sie porowna PKO BP do pekao.

    > W tym momencie rzad za bardzo
    > nie moze zaogniac sytuacji, ale w przeddzein wejscia do UE czy juz po
    > wejsciu - bedzie mogl normalnie "wypelniac standardy UE" :)

    Tez tak mysle ;-)) Tym bardziej, ze 'pewne' srodowiska pracuja juz nad
    tym... ;-))))

    Witek

  • 24. Data: 2002-10-27 10:02:54
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Bylo o tym na www.bankier.pl - wywiad z SL ;-))
    Multi w zalozeniu ma byc bankiem niszowym dla zamoznych klientow, a mB
    bankiem dla wszystkich zeby nie powiedziec masowym ;-)

    > Pytanie retoryczne :)

    Eee, bez przesady jakas 'idee fix' chyba maja ? ;-))

    > Wychodze z zalozenia, ze bankowosc wirtualna jest
    > mniej dochodowa od tradycyjnej (nizsza marza odsetkowa, mniej udzielanych
    > kredytow), jednak nie mozesz zapomniec, ze tak wlasciwie - to bankowosc
    > _wirtualna_ nie ma przeciez nawet 10 lat. Wiecej - spojrz na dostep do
    > sieci - w Polsce to ok 20% spoleczenstwa.

    Albo inaczej. Samym mB nie da sie wejsc w niektore segmenty rynkow (albo
    trudniej) np. WWJ. Poza tym dla mlodych ludzi mB jest wystarczajacy, a dla
    starszych (np. ja :) ) lepszy jest multi ;-) ...

    > Ja nie twierdze, ze model bankowosci wirtualnej wygra, jednak mysle, ze
    > banki (te duze) beda zmuszone przez rynek i mniejszych konkurentow - do
    > otworzenia malych placowek i rozbudowac poszczegolne elektroniczne kanay
    > dystrybucji.

    ... choc obecnie pewnie ten pierwotny podzial mB i multi bedzie sie
    zacieral. Nie zmienia to jednak faktu, iz BRE +mB + multi jest jako calosc
    bankiem uniwersalnym ;-))

    > Co do samej bankowosci wirtualnej. Jako, ze biznes jest mlody - nie da sie
    > ukryc, ze to wszystko toczy sie na zywym organizmie.

    Dokladnie. Czyli tak naprawde strategia mB/multi jest elastyczna ;-)))

    Pzd
    Witek

  • 25. Data: 2002-10-27 10:05:56
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Jesienną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik t...@p...onet.pl pisze:

    > Jest ona akceptowana przez Klientów przez ich niewiedzę i pozycję jaką Pekao
    > wyrobiło sobie za komuny. Trzeba jak najczęściej piętnować takie praktyki,
    > robiąc wszystko by ludzie wreszcie zrozumieli STOP DLA LICHWY.

    Gwoli ścisłości lichwa wynosiła zwyczajowo 1 grosz od 1 grzywny (48 gr)
    na tydzień co w stosunku rocznym dawało 108% zysku. Jednostki rządowe
    (np. UJ) mogły liczyć preferencyjne stopy procentowe w wysokości 25%
    w skali rocznej (Stan na XIV wiek, Kraków).

    Pojęcie STOP DLA LICHWY w tamtych czasach oznaczało oskarżenie
    lichwiarza o kult diabła, mordy rytualne, używanie krwi niemowlęcej
    do celów rytualnych i zwykle drastyczne zakończenie krótkiego procesu.

    :)
    --
    mj

  • 26. Data: 2002-10-27 10:08:44
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Pekao

    > Gwoli ścisłości lichwa wynosiła zwyczajowo 1 grosz od 1 grzywny (48 gr)
    > na tydzień co w stosunku rocznym dawało 108% zysku.

    Obecnie w lombardzie stawka wynosi okolo 1% na dzien ;-)) Sprawdzalem ;-)

  • 27. Data: 2002-10-27 10:34:09
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Pojęcie STOP DLA LICHWY w tamtych czasach oznaczało oskarżenie
    > lichwiarza o kult diabła, mordy rytualne, używanie krwi niemowlęcej
    > do celów rytualnych i zwykle drastyczne zakończenie krótkiego procesu.

    ekhem - jakbym nie patrzyl o to samo oskarzali starozakonnych, a idac dalej
    po kole historii - tam gdzie wlasnie panowal taki stosunek do pozyczania
    pieniadzy (kraje katolickie - poludnie) tam bida, a gdzie tego nie
    stosowali - prostestanci - gdzie bogactwo bylo dowodem na laske boza -
    spoleczenstwo bylo bogate.

    Aczkolwiek - wg. anych TheEconomist (ale to jakos sprzed paru lat) PKB we
    Wloszech jest wiekszy niz w WB :)

  • 28. Data: 2002-10-27 14:50:15
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > lichwiarza o kult diabła, mordy rytualne, używanie krwi niemowlęcej
    > do celów rytualnych i zwykle drastyczne zakończenie krótkiego procesu.

    Z Pana wywodu można by odnieś wrażenie, że akceptuje Pan praktyki Pekao:
    oprocentowanie ROR 1%, kredyt powyżej 20%. GRATULUJĘ i zachęcam do IYCH oferty;
    szczególnie polecam upominki Shella!!!!

  • 29. Data: 2002-10-27 20:23:38
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    a tam użytkownik Michał pisze:

    > ekhem - jakbym nie patrzyl o to samo oskarzali starozakonnych,
    Bo nikt inny się lichwą nie zajmował - tylko żydzi. Kościół zabraniał
    chrześcijanom zajmowania się lichwą. Mimo, że po pewnym czasie
    wprowadzony przez Kazimierza Wielkiego przywilej zapewniał żydom
    ochronę prawną ze strony państwa i dawał im status "sług skarbu"
    mimo dekretów papieża Innocentego IV zdarzały się tego typu rzeczy.

    Jako ciekawostkę przytoczę fakt, że większość ludzi wolała spłacić w
    pierwszej kolejności żyda niż krawca, piekarza itp. Dziś widzimy
    podobne objawy w gospodarce - firma woli spłacać banki niż płacić
    termonowo za faktury. ;)

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2002-10-27 20:30:52
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Jesienną porą czytam pl.biznes.banki

    [...ciach moje wywody]

    > Z Pana wywodu można by odnieś wrażenie, że akceptuje Pan praktyki Pekao:
    > oprocentowanie ROR 1%, kredyt powyżej 20%.

    Niestety myli się Pan. Nie znam oferty PeKaO więc jakże mogę ją
    akceptować?

    > GRATULUJĘ i zachęcam do IYCH oferty;
    > szczególnie polecam upominki Shella!!!!

    sz.p. pracuje w dziale sprzedaży PeKaO