eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiEuronet zgłupiał!! (i narobił mi kłopotów :-<) › Re: Karty - ogolnie [ bylo: Euronet zgłupiał!! (i narobił mi kłopotów :-<)]
  • Data: 2003-01-12 19:24:06
    Temat: Re: Karty - ogolnie [ bylo: Euronet zgłupiał!! (i narobił mi kłopotów :-<)]
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net> napisał w wiadomości
    news:avsdfp$8sr$1@foka.acn.pl...

    > Gdzie Cie tak zapewnia? Pokaz punkt regulaminu lub artykul prawa
    bankowego.

    Hehe... szkoda, ze nie Konstytucji ;). Ale skoro chcesz.... Banki o
    mozliwosci dokonywania transakcjami w punktach oznaczonych odpowiednimi
    symbolami zapewnieja przede wszystkim w swoich ofetach. Skoro juz sie
    przyczepilem do mbanku to pozwole sobie dalej korzystac z ich materialow :).
    Tak wiec na http://www.mbank.com.pl/oferta/karty/ve.html
    czytamy

    'Znak Visa Electron umieszczony jest na bankomatach z których możesz
    wypłacić gotówkę. Ten sam znak widnieje na sklepach, supermarketach,
    restauracjach, hotelach, stacjach benzynowych i wszystkich placówkach
    handlowo-usługowych gdzie możesz zapłacić tą kartą.'

    To jest oferta na podstawie ktorej klient wybiera usluge/produkt. A teraz
    zajrzyjmy do Regulaminu

    §19.

    1 Karta może być używana na całym świecie i umożliwia dokonywanie:
    i/ wypłat gotówki w bankomatach i oddziałach banków,
    ii/ transakcji bezgotówkowych w punktach handlowo-usługowych, oznaczonych
    znakiem Visa Electron, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2.
    2 Karta nie może być używana do płatności dokonywanych w formie zamówień
    pocztowych, telefonicznych i internetowych.

    Chyba dosc jednoznacznie zostalo to ujete. Moge zaplacic tam gdzie jest
    symbol znajdujacy sie na mojej karcie.

    > No widzisz - Bankomat odmowil honorowania Twojej karty, wiec wszystko bylo

    Chyba masz trudnosci z czytaniem. Zwracalem uwage w poprzednim poscie, ze
    nie pisze o konkretnym przypadku, ale ogolnie o roznych sytuacjach
    niemoznosci dokonania transakcji przez cardholdera. A sprowokowalo mnie
    smieszne wyjasnienie Sebastiana o braku odpowiedzialnosci z powodu widma
    bankructwa.
    Po drugie odmowa honorowania karty oznaczonej symbolem organizacji x, to nic
    innego jak brak akceptacji przez merchanta. Skoro tak sie czepasz przypadku
    opisanym w poscie rozpoczynajacym ten watek, to nie mozna mowic o braku
    honorowania, AFAIK na bankomatach Euronetu sa symbole wszystkich mozliwych
    do otrzymania kart w Polsce. A juz na pewno znajduje sie tam symbol VE.

    > zgodnie z prawem. Nie zwalaj winy za wlasny brak zapobiegliwosci na bank.

    ??? Tego to ja juz w ogole nie rozumiem. Mozesz wyjasnic? ;)

    Maciej