  • 1. Data: 2002-12-28 15:36:23
    Temat: Karty, karty, karty....
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Panie, Panowie....
    chyba cos sie zmienia na naszym rynku kartowym ;). banki zaczynaja oferowac
    coraz wiecej rodzajow kart, ale chyba coraz trudniej namowic do ich zakupu
    klientow. Wydaje sie, ze klienci przestana zajmowac sie zbieractwem kart, a
    zaczna uzywac tylko tych oferujacych najkorzystniejsze warunki :).

    Na koniec 2001 roku banki wyemitowaly 14 388 803 karty
    W biezacym roku wygladalo to tak
    I kwartal: 15 179 139 [+790 336 w stosunku do poprzedniego]
    II kwartal: 16 177 341 [+998 202 w stosunku do poprzedniego]
    III kwartal: 16 162 579 [-14 762 w stosunku do poprzedniego]

    Jak widac obserwowany od kilku juz lat wzrost ilosci wydanych kart zostal
    momentalnie zatrzymany. Zobaczymy co nam przynienie podsumowanie konczacego
    sie wlasnie kwartalu ;).
    Jako ciekawostki warto dodac, ze ilosc kart wirtualnych w ciagu 3 m-cy
    wzrosla o prawie 65% [IIIkw. 8 928; IVkw. 13 799]. Najwiecej wyemitowanych
    kart dziala w systemie VISA [56%], nastepnie EuroCard [43%], Polcard [0,3%]
    ille karty opanowaly 0,7% rynku ;).

    Najwiecej wyemitowanych kart stanowia
    karty debetowe 14 407 213 [89,14%]
    karty obciążeniowe 1 024 287 [6,34%]
    karty kredytowe 728 910 [4,51%]
    i po raz pierwszy pojawily sie....
    karty przedpłacone 2 169 [0,01%]

    Kart wyposarzonych w mikroprocesor wydano 21 885, a wirtualnych jak juz
    wspomialem 13 799

    Najwiecej transakcji dokonano kartami debetowymi 106 269 235 [89,5%], potem
    kolejno
    karty obciążeniowe 6 003 472 [5,1%]
    karty kredytowe 6 476 616 [5,5%]
    karty przedpłacone 230 [0,00%]

    Wartosc transakcji kartami przedstawiala sie nastepujaco
    karty debetowe 25 270 427 638 [88,6%]
    karty obciążeniowe 2 066 713 801 [7,2%]
    karty kredytowe 1 169 580 134 [4,1%]
    karty przedpłacone 25 788 [0,00%]

    I jako ciekawostka powyzsze informacje dla kart wirtualnych
    liczba transakcji 8 601 [0,01%]
    wartosc transakcji 1 529 736 [0,01%]
    srednia wartosc 1 transakcji 177,85PLN
    srednia ilosc transakcji na 1 karte 0,62

    Opracowal [na podstawie danych NBP za 3 kwartal] MK ;)

  • 2. Data: 2003-01-07 09:55:49
    Temat: Re: Karty, karty, karty....
    Od: p...@p...onet.pl

    > Opracowal [na podstawie danych NBP za 3 kwartal] MK ;)

    interesuja mnie dane szczegolowe
    b prosze o info gdzie moglbym ten raport odszukac?

    dzieki:)

  • 3. Data: 2003-01-07 10:46:03
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > klientow. Wydaje sie, ze klienci przestana zajmowac sie zbieractwem kart, a
    > zaczna uzywac tylko tych oferujacych najkorzystniejsze warunki :).

    Witam.
    Tak. Rynek jest już dość nasycony. Klienci zaczynają używać tylko tych kart,
    przy których warunki są korzystne (lub tych, do których są przyzwyczajeni :-))
    Teraz warto zachęcać klientów do płacenia kartami. Tu jednak mamy "mały"
    problem z ciągle kipską akceptacją kart w średnich i małych miejscowościach.

    Ania

  • 4. Data: 2003-01-07 16:18:43
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > interesuja mnie dane szczegolowe
    > b prosze o info gdzie moglbym ten raport odszukac?

    www.nbp.pl :)

    Jednak ciekawszy jest raport ECB "Blue Book" :) naprawde sie to fajnie
    przerabia - jeszcze tylko jakies 100 stron i bede mial w miare
    usystematyzowane informacje :)))

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2003-01-07 20:41:28
    Od: p...@p...onet.pl

    > Użytkownik <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > www.nbp.pl :)

    a jakis bardziej dokladny link :)))
    moze jestem slepy ale nie potrafie na tej stronie odszukac tych danych

  • 6. Data: 2003-01-07 20:52:45
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > a jakis bardziej dokladny link :)))
    > moze jestem slepy ale nie potrafie na tej stronie odszukac tych danych

    http://www.nbp.pl/publikacje/Rozrachunki_mbankowe/ro
    zrachunki.html

    --
    JaKi