  • 1. Data: 2006-07-12 14:48:18
    Temat: Karty debetowe we Włoszech
    Od: "P.I.T.E.R." <p...@M...onet.pl>

    Witam Grupowiczów,

    mam krótkie i szybkie pytanko. Otóż dość niespodziewanie trafił mi się
    służbowy wyjazd do Włoch. Dostaję pieniądze od pracodawcy (przelew na
    konto) - niestety nie zdążą załatwić mi firmowej KK. Ja nie zdążę też
    załatwić sobie prywatnie KK. Czy korzystanie z kart debetowych do
    rachunków w mBanku i Lukasie (tu mam konta) jest możliwe? Tzn. czy nie
    ma problemów z ewentualną wypłatą gotówki i płatnościami? I którą
    kartą lepiej się posługiwać? Oczywiście część pieniędzy wezmę w
    gotówce ale nie chciałbym nosić ze sobą wszystkiego.

    --
    Pozdrawia
    P.I.T.E.R.: Positronic Intelligent Thorough Exploration Replicant

  • 2. Data: 2006-07-12 14:59:54
    Temat: Re: Karty debetowe we Włoszech
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > kartą lepiej się posługiwać? Oczywiście część pieniędzy wezmę w
    > gotówce ale nie chciałbym nosić ze sobą wszystkiego.

    Nie zauważyłęm większych problemów.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-07-12 15:28:37
    Od: "P.I.T.E.R." <p...@M...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Jul 2006 14:59:54 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Nie zauważyłęm większych problemów.
    ^^^^^^^^^

    Napisałeś "większych". Czy mam rozumieć, że jednak jakieś były?

  • 4. Data: 2006-07-12 15:58:13
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > ^^^^^^^^^
    >
    > Napisałeś "większych". Czy mam rozumieć, że jednak jakieś były?

    Tak, w jednej knajpie na Sycylii mieli tylko imprinter ;-) Parę razy
    płaciłem w sklepach, ze dwa razy w knajpach, kilka razy bankomat i
    wszystko dało radę

  • 5. Data: 2006-07-12 18:04:13
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > załatwić sobie prywatnie KK. Czy korzystanie z kart debetowych do
    > rachunków w mBanku i Lukasie (tu mam konta) jest możliwe? Tzn. czy nie

    Ciekaw w ogole jestem czy istnieje cos takiego jak przedpłacona karta
    wypukła ... bo moze własnie w takich sytuacjach dobrze byloby wplacic
    jakies pare zł na konto, dostac od reki taką karte i korzystac z niej do
    wyczerpania wpłaty.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2006-07-12 18:44:35
    Od: "sumi" <T...@p...onet.pl>

    "KrzysiekPP" wrote in message

> [...]
    > wypukła ... bo moze własnie w takich sytuacjach dobrze byloby wplacic
    > jakies pare zł na konto, dostac od reki taką karte i korzystac z niej do

    takim rozwiązaniem mogą byc karty pre-paid w bzwbk
    no ale musiałby się wypowiedzieć użytkownik tych kart
    jeśli ktos z grupy z tego korzystał
    no i nominał max to 500PLN, to chyba za mało :-)
    http://dlaciebie.bzwbk.pl/11325

    Mirek
    ==> http://kredytbankowy.com

  • 7. Data: 2006-07-13 08:40:13
    Od: "Marek" <t...@b...pl>

    > ^^^^^^^^^
    >
    > Napisałeś "większych". Czy mam rozumieć, że jednak jakieś były?

    nie zdziw sie jesli w wielu miejscach na widok jakielkowiek karty wlosi
    zrobia wielkie oczy i zaczna wolac cash, cash!
    bylem niemile zaskoczony tym sredniowieczem...

  • 8. Data: 2006-07-13 11:17:51
    Od: ~|_ukasz <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl>

    > Czy korzystanie z kart debetowych do
    > rachunków w mBanku i Lukasie (tu mam konta) jest możliwe? Tzn. czy nie
    > ma problemów z ewentualną wypłatą gotówki i płatnościami?

    mBankowe dzialaly juz pare lat temu. Wieksze sklepy bez problemow,
    w malych placilem gotowka, pobrana z bankomatu.
    Nos przy sobie dokument, moga zarzadac przy platnosci, zwlaszcza jesli
    uslysza piekny polski jezyk.
    Sprawdzaj zawsze czy sie nie pomylili z kwota lub reszta.

    pozdr
    ~|_ukasz

  • 9. Data: 2006-07-13 11:20:12
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@b...pl> napisal(a):

    > nie zdziw sie jesli w wielu miejscach na widok jakielkowiek karty wlosi
    > zrobia wielkie oczy i zaczna wolac cash, cash!
    > bylem niemile zaskoczony tym sredniowieczem...

    Takie to średniowiecze jak w Polsce, pojedź na wczasy do mazurskiej
    wioski to też będzie że kesz :) Chyba wszędzie tak jest, podobne
    problemy spotykałęm podczas płacenia w małych miejscowosciach w
    Chorwacji, Grecji...
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2006-07-13 14:19:02
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > nie zdziw sie jesli w wielu miejscach na widok jakielkowiek karty wlosi
    > zrobia wielkie oczy i zaczna wolac cash, cash!
    > bylem niemile zaskoczony tym sredniowieczem...

    Bzdury. Gdzie to było, w Corleone na Sycylii?

    Po pierwsze policia - można na pewno placic karta za odbior zholowanego
    samochodu z parkingu policyjnego ;)
    Po drugie sklepy - nie natknalem sie na zaden w ktorym nie mozna.
    Po trzecie stacje benzynowe - wiekszosc nocnych automatow akceptuje takze
    karty.
    Po czwarte wyroznione bazar - na wielu maja terminale gsm

    Gdzie nie mozna:
    1) Pewnie przydrozne budy z papu i piciu
    2) Pewnie przydrozne dziewczynki

    Z ciekawostek - wloskie Tabacchi sprzedaja za gotowke karty charge - cos jak
    u nas komorkowe doladowania. Mozesz sobie za 5 euro kupic taka karte i
    zaladowac ile chcesz - za gotowke, ale jak tej nie chcesz przy sobie nosic
    to masz karte. Aktywana jak pamietam pol roku i mozna placic na calym
    swiecie.

    Sz.