  • 1. Data: 2004-07-28 22:43:27
    Temat: Karty Kredytowe - kilka ważnych informacji
    Od: Tomek <t...@p...fm>

    Witam wszystkich.

    Wielu z nas wybierając kartę kredytową nie patrzy na "drobny" zapis
    dotyczący procedur zastrzeżenia karty, czy ewentualnych reklamacji, a...
    potem pozostaje tylko ogołocone konto...

    Pragnę Was przestrzec przed praktykami różnych banków... Sprawdźcie sami
    oferty...

    Na co należy zwrócić uwagę:

    1. Procedura w związku z kradzieżą / zagubieniem
    Nie życzę nikomu. Kradzież niestety może się zdarzyć i... właśnie co
    dalej?...

    a) od kiedy bank bierze odpowiedzialność
    -niektóre banki do niedawna brały dopiero godzinę po zastrzeżeniu!
    - w dobrym tonie jest aby bank brał odpowiedzialność _pełną_ od chwili
    zastrzeżenia, oraz 48h lub 72h przed zastrzeżeniem.

    b) Czy są jakieś ograniczenia co do kwoty odpowiedzialności banku w
    okresie przed zgłoszeniem utraty karty.
    - "dobre" banki stosują zapis, że bank ponosi odpowiedzialność powyżej
    50zł, czy 200zł
    - "kiepskie" banki mają zapis odwrotny mówiący do ilu PLN/EUR... (np.150EUR)

    Dlaczego to drugie rozwiązanie jest złe nie muszę oczywiście nikogo
    przekonywać...
    Co gorsza w przypadku kradzieży karty wypukłej można nią dokonywać
    transakcje nieautoryzowane, czyli mimo limitu powiedzmy 1000zł ktoś może
    obciążyć nasze konto kwotą wielokrotnie przekraczającą tą wartość.
    Transakcje spływają bowiem do centrum autoryzacji później i... nagle
    okazuje się, że nasz limit został przekroczony 2x, 5x, a może i 10x....

    c) dodatkowe formalności - czyli: "jak utrudnić życie klientowi i
    wymigać się od odpowiedzialności"...
    - Niestety praktykę "dodatkowych formalności" stosuje kilka banków...
    Więcej szczegółów:
    Gdy tylko karta zostanie skradziona, to dzwonię i zastrzegam, i śpię już
    dalej spokojnie. Ale czy aby jest to uprawnione?
    Otóż NIE! Zdarza się, że bank żąda aby klient w ciągu kilku dni
    (np.3dni) potwierdził bądź osobiście (!) w placówce banku, bądź faksem
    fakt utraty karty, a jeśli tego nie zrobi to: BANK NIE PONOSI ŻADNEJ
    ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA TRANSAKCJE KARTĄ UTRACONĄ...
    Kuriozum? Ależ tak!
    Czy znacie zagraniczne placówki tzw. polskich banków?
    A może wozicie ze sobą przenośny faks?
    Wyobraźcie sobie, iż w Polsce na kempingu czy w hotelu ktoś Was
    okradnie... Musicie więc przerwać urlop, konferencję służbową i gonić w
    poszukiwaniu placówki banku....
    Bo.... jak uczy doświadczenie jak udowodnić, iż faks który dajmy na to,
    że uda się wysłać (i za niego zapłacić nieskradzioną gotówką) dotarł?
    Moje dokumenty dotyczące rachunku firmowego w XxxxxS.A.. kiedyś zginęły
    i nawet mnie obciążono opłatą... ale miałem kopie dyspozycji z
    potwierdzeniem, więc udało się.
    A za granicą? Czy przebywając na kempingu/w lesie, itp. uda się Wam choć
    wysłać ten nieszczęsny faks? Hmmmm.....

    2. Ktoś zeskanował pasek i widzimy na wyciągu dziwne transakcje:
    Tu "kiepskie" banki stosują następujące kruczki:

    a) od chwili wygenerowania wyciągu wyjątkowo krótki czas na reklamację
    (np. 10 dni).
    Zważywszy, iż list idzie czasem i 7 dni wiele czasu nie ma...
    Gorzej jak przebywamy w tym czasie poza miejscem korespondencyjnym...

    b) Forma reklamacji podobnie jak 1c, ale czasem jeszcze gorzej: pismo
    należy złożyć osobiście (!) złożone w placówce banku.

    c) Praktyka: "Najpierw zapłać wszystko a po rozpatrzeniu Ci oddamy". Nic
    dodać, nic ująć.

    Na koniec:
    Nie bójmy się kart, a tylko banki naciągające klienta omijajmy z daleka.

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 2. Data: 2004-07-29 04:13:16
    Temat: Re: Karty Kredytowe - kilka ważnych informacji
    Od: "krab" <k...@k...pl_____>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > 50zł, czy 200zł
    > - "kiepskie" banki mają zapis odwrotny mówiący do ilu PLN/EUR...

    punkt 'kiepskie' dotyczy jakiegos konkretnego banku ? bo jest on niezgodny z
    obowiazujacymi od X ubr przepisami.

    > Nie bójmy się kart, a tylko banki naciągające klienta omijajmy z daleka.

    :-)

  • 3. Data: 2004-07-29 06:01:50
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <t...@p...fm>
    napisał w wiadomości news:ce9a6b$p9f$1@achot.icm.edu.pl:
    > a) od kiedy bank bierze odpowiedzialność
    > b) Czy są jakieś ograniczenia co do kwoty odpowiedzialności banku w
    >c) Praktyka: "Najpierw zapłać wszystko a po rozpatrzeniu Ci oddamy". Nic
    >dodać, nic ująć.

    1. czy to reklama kart Citibanku ?:)))

    2. a o ustawie o elektronicznych instrumentach płatniczych kolega słyszał ?

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 4. Data: 2004-07-29 10:50:00
    Od: "Jan Nowisz" <j...@o...pl>

> [...]
    > dotyczący procedur zastrzeżenia karty, czy ewentualnych reklamacji, a...
    > potem pozostaje tylko ogołocone konto...

    Przejdźmy do konkretów, bo się mówiąc szczerze troszkę podjarałem. Jakie
    banki/produkty 'elektryczne' ma Kolega na myśli?

    siemka

  • 5. Data: 2004-07-29 15:02:15
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    > 1. czy to reklama kart Citibanku ?:)))

    Dziwne ?? :)

    > 2. a o ustawie o elektronicznych instrumentach płatniczych kolega słyszał ?

    Pewnie liczy na to że znajdzie tu takich co nie słyszeli :)

  • 6. Data: 2004-07-29 17:26:45
    Od: Tomek <t...@p...fm>

    krab wrote:

    > (np.150EUR)

    Sprawdźcie sami...
    Nie chciałem podawać nazw ale widzę, że jak podaję jakiś przykład to
    zarzuca mi się kryptoreklamę.
    Chore do kwadratu.

    Zaglądnijcie do:
    http://newsweek.redakcja.pl/forum/opinie.asp?Watek=8
    1032&WatekStr=1&Artykul=5350&DA=290720041912
    lub
    851

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 7. Data: 2004-07-29 17:35:39
    Od: Tomek <t...@p...fm>

    plusz wrote:

    > 1. czy to reklama kart Citibanku ?:)))
    Ech...
    Czy nie umiesz czytać?
    Mam kartę i CITI, i DC, i BZWBK, i ING...
    I nie zamierzam żadnego reklamować bo to, że mam jest faktem i tyle.
    A to o czym piszę wynikało z doświadczeń moich znajomych skarżących się
    na karty innych banków, procedury reklamacyjjne, itp.
    Niestety "umiejętność czytania" zanika. Kto czyta regulaminy?
    A potem żal, smutek i krytyka kart...
    Polecam zapoznanie się z:
    918&a=14525103
    Piszę o swoich kilkuletnich doświadczeniach z kartami a miałem ich z
    8... ;-)

    > 2. a o ustawie o elektronicznych instrumentach płatniczych kolega słyszał ?
    Do czego "pijesz" kolego?

  • 8. Data: 2004-07-29 18:14:18
    Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>

    > I nie zamierzam żadnego reklamować bo to, że mam jest faktem i tyle.
    > A to o czym piszę wynikało z doświadczeń moich znajomych skarżących
    > się na karty innych banków, procedury reklamacyjjne, itp.

    to umieśc to na swojej stronce internetowej i wklejaj na grupę adres :)
    myślę, że bardziej się to przyda nieświadomym

    do tego, że z mocy prawa, karta każdego banku jest ubezpieczona od
    nieuprawnionego użycia :)

    tak w ogóle, to uważam, że karty citibanku są rzeczywiście najlepsze w
    sytuacji kryzysowej, ale ...
    ale sytuacje takie zdarzają się rzadko i moim zdaniem nie warto za to płacić
    aź tyle :)
    poza tym reszta citibanku już znacznie odbiega od pakietu bezpieczeństwa
    kart :)

    też miałem kilka kart - a teraz mam złotą rybkę mBanku i chwalę sobie kilka
    cech:
    a) podgląd online
    b) mżliwość automatycznej spłaty 100%
    c) brak możliwości przekroczenia limitu (na co inne banki zezwalają i od
    razu 25 lub 50 zł kary)
    d) ładny wygląd karty :)
    e) całkiem przyzwoity pakiet bezpieczeństwa

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 9. Data: 2004-07-29 18:15:52
    Od: Tomek <t...@p...fm>

    Jan Nowisz wrote:
    > U?ytkownik "Tomek" <t...@p...fm> napisa^(3) w wiadomo?ci

    > Przejd1/4my do konkretów, bo sie^ mówi?c szczerze troszke^ podjara^(3)em. Jakie
    > banki/produkty 'elektryczne' ma Kolega na my?li?
    >
    > siemka

    Nie lubię nikogo bezpodstawnie oskarżać.
    Sugeruję przestudiować regulaminy danej usługi w kilku bankach.
    Nie ukrywam, że mam przyzwyczajenie do standardów CITI i BZWBK, w
    zakresie bezpieczeństwa karty kredytowej, choć rachunków tam nie mam a w
    Lukasie, mBanku i VWBankuDirect. Cieszy mnie możliwość dostępu do
    informacji o saldzie dla karty kredytowej, o operacjach, itp., ale
    zapewne inne banki mają podobne oferty. Wybór więc Wam pozostawiam.
    List napisałem po tym gdy kolejna osoba wpadła w sidła kartowe i nie
    może spłacić zadłużenia na rachunku bo bank nie "przejął
    odpowiedzialności od razu..." Nie krytykuję więc tego czy innego Banku,
    bo w końcu klient podpisując regulamin miał tam tą informacje i... ją
    przecież zaakceptował...
    Po wtóre ostastnio zaproponowano mi kolejną kartę kredytową której
    regulamin zawierał podobne niekorzytne zapisy...

    Celem listu było więc li tylko zasugerowanie na co należy zwracać uwagę
    przy czytaniu oferty... Ostatnio banki "atakują" nas takimi ofertami...

  • 10. Data: 2004-07-29 18:27:13
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Celem listu było więc li tylko zasugerowanie na co należy zwracać uwagę
    > przy czytaniu oferty... Ostatnio banki "atakują" nas takimi ofertami...

    Fajnie, że tak się martwisz o innych, ale sam też mógłbyś sobie chociaż
    ustawę o EIP przeczytać. Dzięki temu mógłbyś się dowiedzieć, że nie trzeba
    mieć koniecznie karty Citi dla "bezpieczeństwa". A poza tym, nie jesteś
    pierwszy, który to wrzuca "zestawienia" udowadniające Citi jest the best ;-)
    Czyżby sprzedaż spadała?