  • Data: 2004-02-18 11:34:00
    Temat: Re: Karta kredytowa - nie mila niespodzianka.
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c0vha8$7r$1@inews.gazeta.pl...

    > Na podstawie ze swiadomie uzyles karty.

    Nie masz racji.
    Ustawa o EIP nakłada obowiązek zawarcia umowy o używanie karty w formie
    _pisemnej_, więc nie można uznać, że została zawarta per facta concludentia.
    A skoro nie mamy umowy to lekką żenadą jest - zważywszy na fakt, iż bank
    jest instytucją zaufania publicznego, że można płacić nieaktywną kartą.
    Naliczanie jakichkolwiej kar odbyło się zapewne z automatu, ale powinno
    zostać natychmiast anulowane.
    Oczywiście kwotę na jaką zrobiono zakupy należy bankowi zwrócić, ale nie
    dlatego, że użyło się świadomie karty, ale dlatego, że te zakupy są stanowią
    bezpodstawne wzbogacenie.

    I w tej sytuacji bank, gdyby posiadacz karty nie chciał zapłacić, mógłby
    jedynie wystąpić z powództwem o zwrot nienależnego świadczenia. Oczywiście o
    żadnych BTE nie ma mowy.

    Pozdrawiam,
    Washko