  • Data: 2004-02-18 11:40:16
    Temat: Re: Karta kredytowa - nie mila niespodzianka.
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wszystko fajnie i pięknie, ale podstawa prawna?

    Rozumiem, ze nie zamawiales/prosiles
    o te karte ? Bank przyslal ja z wlasnej woli?

    No to w momencie dokonania zakupu godzisz sie na warunki uzywania
    karty jakie stawia bank. Proste, karta jest wlasnoscia banku i to
    on stawia warunki. To tak, jakbys wszedl do tramwaju - zawierasz
    niepisana umowe z przedsiebiorstwem przewozowym na przewoz,
    musisz skasowac bilet. I gadanie, ze nie wiedziales, jest
    delikatnie mowiac cienkie.

    Zupelnie druga kwestia to ta kara. Ja bym domagal sie anulowania.
    Dlaczego ? A napisane, ze musisz zglosic sie do banku przed uzyciem karty?

    Jest jeszcze inne wyjscie. Mozesz powiedziec, ze zadnej karty nie dostales,
    niech Ci udowodnia, ze klamiesz :-).

    Mialem podobna sytuacje z Multibankiem. Tez dostalem karte zwykla
    poczta, z ta roznica, ze ja ja zamawialem. Ale niestety przebywalem wtedy
    za granica. Po powrocie okazalo sie, ze karta lezy w kopercie juz drugi
    miesiac
    i przyszedl pierwszy wyciag z kara za nieterminowa splate (oplata za karte +
    kara za jej niezaplacenie w terminie). Pomogla reklamacja (za 3 razem)
    i powolanie sie na odpowiedni punkt regulaminu.

    pozdr
    MarcinP