  • 1. Data: 2003-06-18 11:59:55
    Temat: Karta kredytowa + klucze?
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

    Banki w USA rozpoczęły wprowadzanie mini kart kredytowych wyposażonych w
    pasek magnetyczny i służących do płacenia w terminalach POS. Ze względu na
    ich kształt nie można z nich korzystać w bankomatach, dlatego nie są to
    samodzielne karty, lecz karty dodatkowe do standardowych kart. Te małe karty
    najczęściej są promowane jako breloczki do kluczy.

    Jak myślicie, czy dobrym pomysłem jest jednoczesne noszenie karty kredytowej
    i kluczy od domu? Czy podoba się wam idea małych, poręcznych kart? I czy
    będziecie z nich korzystać jak już pojawią się na polskim rynku?

    Więcej o mini-kartach:
    http://www.kartyonline.net/art_15.html

    Zachęcam do lektury i dyskusji.
    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 2. Data: 2003-06-18 12:08:21
    Temat: Re: Karta kredytowa + klucze?
    Od: "user" <...@...com>

    "Karol ?wiruk" <p...@k...net> wrote in message
    > Banki w USA rozpocz??y wprowadzanie mini kart kredytowych wyposa?onych w
    > pasek magnetyczny i s?u??cych do p?acenia w terminalach POS. Ze wzgl?du na
    > ich kszta?t nie mo?na z nich korzystaae w bankomatach, dlatego nie s? to
    > samodzielne karty, lecz karty dodatkowe do standardowych kart. Te ma?e karty
    > najcz??ciej s? promowane jako breloczki do kluczy.
    >
    > Jak my?licie, czy dobrym pomys?em jest jednoczesne noszenie karty kredytowej
    > i kluczy od domu?

    mi sie podoba

    > Czy podoba si? wam idea ma?ych, por?cznych kart?

    oczywiscie

    >I czy
    > b?dziecie z nich korzystaae jak ju? pojawi? si? na polskim rynku?

    oczywiscie. ale napewno nie bede zmienial banku ani typu rachunku (jak dadza do mojej
    VC z Pekao taki dodatek to napewno wezme)

  • 3. Data: 2003-06-18 13:21:02
    Od: "Seb" <n...@a...pl>

    > Jak myślicie, czy dobrym pomysłem jest jednoczesne noszenie karty
    kredytowej
    > i kluczy od domu?

    Nie podoba mi sie. Jedna ewentualna zguba, a dwie szkody.

    > Czy podoba się wam idea małych, poręcznych kart? I czy
    > będziecie z nich korzystać jak już pojawią się na polskim rynku?

    Gabaryty - OK. Ale musialby to byc produkt calkowicie gratis.

    Seb

  • 4. Data: 2003-06-18 13:32:19
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Jak myślicie, czy dobrym pomysłem jest jednoczesne noszenie karty kredytowej
    > i kluczy od domu?

    Nie, klucze do domu to jednak coś co warto dobrze schować...

    Lepszym pomysłem byłoby może połączenie karty z pilotem do bramy czy
    parkingu.

    > Czy podoba się wam idea małych, poręcznych kart?

    Obecne karty są już wystarczająco małe i poręczne, mniejsze będzie
    jedynie łatwiej zgubić. Niepokoi mnie też nieco sprawa podpisu na
    mini-karcie.

    > I czy będziecie z nich korzystać jak już pojawią się na polskim
    > rynku?

    Z opisanych wyżej przyczyn raczej nie.

  • 5. Data: 2003-06-18 13:45:17
    Od: g...@l...mm.pl (Grzegorz Dabrowski)

    Marcin Kasperski napisal:
    > [...]
    > Lepszym pomysłem byłoby może połączenie karty z pilotem do bramy czy
    > parkingu.

    a moze z lusterkiem :)
    http://www.gdai.com/gdai-ub3New/fff.jpg

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 6. Data: 2003-06-18 17:15:54
    Od: "user" <...@...com>

    "Seb" <n...@a...pl> wrote in message
    > kredytowej
    >
    > Nie podoba mi sie. Jedna ewentualna zguba, a dwie szkody.

    nikt nie kaze. mozesz nadal nosic mala karte w kieszeni

    > Gabaryty - OK. Ale musialby to byc produkt calkowicie gratis.

    ja moge zaplacic.

  • 7. Data: 2003-06-18 17:18:13
    Od: "user" <...@...com>

    "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> wrote in message

    > Nie, klucze do domu to jednak co? co warto dobrze schowaae...
    >
    > Lepszym pomys?em by?oby mo?e po??czenie karty z pilotem do bramy czy
    > parkingu.

    > Obecne karty s? ju? wystarczaj?co ma?e i por?czne, mniejsze b?dzie
    > jedynie ?atwiej zgubiae. Niepokoi mnie te? nieco sprawa podpisu na
    > mini-karcie.

    moze nie mniejsze ale o innym ksztalcie. bardzo mi sie podoba tez discover (ale
    niestety to karta krajowa dzialajacy tylko w usa) moze kiedys takie bede w pekao. ta
    zaokraglona tez jest fajna (ale na mojej karcie bank by musial logo VISA przeniesc do
    gory). ogolnie jak wprowadza i bedzie dla mnie dostepna (do VC w pekao) to sobie od
    razu wyrobie.

    > Z opisanych wy?ej przyczyn raczej nie.

    ja napewno tak

  • 8. Data: 2003-06-18 17:18:34
    Od: "user" <...@...com>

    "Grzegorz Dabrowski" <g...@l...mm.pl> wrote in message

    > a moze z lusterkiem :)
    > http://www.gdai.com/gdai-ub3New/fff.jpg

    tez fajna

  • 9. Data: 2003-06-18 21:38:52
    Od: "Szymon Kolorz" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Karol Żwiruk" <p...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > i kluczy od domu? Czy podoba się wam idea małych, poręcznych kart? I czy
    > będziecie z nich korzystać jak już pojawią się na polskim rynku?

    Nie wiem czy to będzie wygodne. Trzeba będzie przy płaceniu w supermarkecie
    podać kasjerce kartę z całym pękiem kluczy.

    Widze też nowe zagrożenia - poza skimowaniem kart
    nieuczciwi sprzedawcy będą mogli robić odciski kluczy ;)

    pozdrowienia
    Szymon

  • 10. Data: 2003-06-19 14:10:40
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 18 Jun 2003 23:38:52 +0200, "Szymon Kolorz"
    <k...@i...pl> wrote:

    >Nie wiem czy to będzie wygodne. Trzeba będzie przy płaceniu w supermarkecie
    >podać kasjerce kartę z całym pękiem kluczy.

    No wlasnie, jakos nie za bardzo sobie to wybrazam.
    Ja bym taki breloczek wydzial najwyzej jako cos na wszelki wypadek.
    Wychodze do domu i zapominam portfela (albo wogole nie planuje
    zakupow) a tu pojawia sie potrzeba. Ale na co dzien malo to
    praktyczne.

    BTW, zna ktos dokladne wymiary tych minicard ?
    Bo zastanwiam sie jak oni mieszcza na nich kompletny zapis. W prawdzie
    o ile pamietam ogladanie zapisow na kartach w Szczytnie :), to nie
    cala dlugosc sciezki jest zapisana jednak jest to zdecywanie wiecej
    niz 50% dlugosci paska. Nie sadze wiec, zeby wymiary w zakresie
    dlugosci mogly byc mniejsze niz jakies 80% standardowej karty.
    No chyba, ze zageszczaja zapis, ale czy wtedy czytaly by to tradycyjne
    czytniki ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730