  • Data: 2016-08-21 21:22:23
    Temat: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 21 sierpnia 2016 09:45:35 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

    > Wydawane są w EUR i USD. FX 2.7% to marża dla transakcji w walucie innej niż waluta
    karty. Dla USD zdaje się 3%.

    Ciekawostka, tak samo rżną jak polskie banki na tym przewalutowaniu.
    Tzn. np. jak mBąk - to też jest dziwne, jak płacisz visą złotówkową w USD, to zerżną
    5,9%, ale jak visą do eMax euro, to "tylko" 3% - czy myślą, że klient i tak za te
    brakujące 3% u nich euro kupi ?

    To już dla milkowego amexa amex mniej pobierał, bo 2% - i ciekawostka, ponoć brał to
    amex, nie milek, jest nawet specjalny wiersz w TOiP.

    > Citigold jest najlepszym all in one. Wprowadzili w ubiegłym roku dla Citigold i
    Select kursy na równi z kantor Alior jak pamiętam.
    Może i wprowadzili, ale już wyprowadzili, albo IKA polepszył.
    Citigold select spread euro 4gr, citigold 5gr, IKA 2,5gr.
    Niewielka różnica, ale zawsze.
    A do tego citigold ma jakieś tragiczne kursy na weekend, IKA też na weekend zwiększa,
    ale do 4gr, a nie do 33gr.

    > Podajesz już dwa produkty: Alior + Alior kantor, jakby nie było to nie jest all in
    one, chociażby dlatego że kantor Alior nie zna pojęcia konta współnego. Różowy bank?

    Różowy to t-mobile usługi bankowe, dawniej alior sync, "wsławiony" ostatnio tym, że
    telefony u różowego operatora kupuje się teraz "za złotówkę" biorąc kredyt w różowym
    banku - i jeszcze warunkowo zgadzając się na różową KK, bynajmniej nie bezpłatną.

    W aliorze i IKA masz ten sam login, może i dwie umowy i dwa ST, ale załatwiasz dostęp
    do kantoru przez net od ręki.
    Dziwię się, że to tak zrobili, za niektórymi nie trafisz, mBąk zrobił tańszą (ale
    wciąż drogą) wymianę w głównym ST - choć dla mnie to OK, mam kantor, a nie muszę mieć
    aliora ani różowego. A jak nie chcesz debetówki to kantor wystarczy za cały bank, ma
    przelewy i obsługę kasową.

    Hmm, wspólność może być problemem - ale tu citek nie jest lepszy, jakiś mentalny
    problem mają z tym, by rachunek miał dwóch równorzędnych właścicieli - pytałem o to i
    mętnie tłumaczyli, że jest jeden "główny" właściciel, a drugi to takie coś nieco
    więcej niż pełnomocnik, ale co naprawdę, to nie wiem, bo olałem te kombinacje.
    Tak samo się nie dowiesz o dokładny mechanizm przewalutowań debetówką
    wielowalutową-"ręcznie przełączaną".