  • Data: 2016-07-05 12:22:52
    Temat: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tylko, że kantor aliora daje tylko karty debetowe, a mnie bardziej zależy na karcie
    kredytowej !!
    Wiem, ale co poradzić, skoro za tydzień wyjeżdżasz - wg mnie w takiej sytuacji
    debetówka walutowa z kantoru aliora jest najlepszym wyjściem.
    Jak pisałem - bardziej opłaci się kupić 2-krotnie większą sumę waluty niż
    przewidujesz na wydatki (a jeśli zakładasz, że będziesz miał dostęp do netu, to
    możesz na bieżąco dokupować - a mając konto w aliorze - o ile to jest główne konto -
    nawet nie musisz na zapas przelewać do kantoru złotówek) i potem nadwyżkę odsprzedać
    - zapłacisz za to 0,3% - niż zapłacić 10 czy 20-krotnie wyższe prowizje czy też
    spread przy płatnościach kartami złotówkowymi.

    > A co myślisz o Raiffeisen Polbank (PIERWSZA KARTA KREDYTOWA MASTERCARD) ?? Niby
    jest rozliczana w EURO i nie ma prowizji za przewalutowanie ale pewnie ejst jakiś
    haczyk :)
    Haczykiem jest właśnie rozliczanie w EURO - bo rzeczywiście prowizji nie ma.
    Ale za EURO - które musisz kupić od raifiego, zapłacisz ok. 4,7% - spójrz na ich
    kursy walut - obecnie sprzedaż euro po 4,6431, a kurs NBP 4,4501.

    Także dobra karta to taka, która nie ma prowizji i jest rozliczana w PLN.
    Ale takich już jak na lekarstwo - była do 26.06 karta kredytowa wizz w mc - i już nie
    jest, podobno jest jeszcze jakaś taka kredytówka (chyba któraś visa) w getinie oraz
    podobno kredytówka visa w banku pocztowym.

    Poza tym ta "pierwsza KK" w raifim to właśnie taka dla dzieci - limit chyba do 3k.