  • 1. Data: 2002-11-04 18:02:43
    Temat: Karta kredytowa dla firmy...
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Witam

    Czy jakis bank wydaje karty kredytowe firmom, ktore moga byc wykorzystywane
    przez np. czlonkow zarzadu... Chodzi o to aby koszty takich kart nie
    obciazaly prywatnie osob, ktore nimi dysponuja a stanowily koszt dzialania
    firmy... Tzn. firma X dostaje np. 3 karty kredytowe, ktore przypisane
    zostaja czlonkom zarzadu w/w. Osoby te posluguja sie owymi kartami, a firma
    pokrywa wydatki. Czy bank wystawi fakture za swoje prowizje, oplaty? Czy cos
    takiego jest wogole mozliwe i stosowane?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2002-11-04 18:29:30
    Temat: Re: Karta kredytowa dla firmy...
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Baton"
> [...]
    cos
    > takiego jest wogole mozliwe i stosowane?

    Bank Handlowy na pewno wydaje karty zarządom firm, które mają u niego
    rachunek. Czy są to karty kredytowe/charge/debetowe i jakie są szczególy
    regulaminu nie wiem, bo nijak mi brak prezesa na spytki ;-)

    Bogdan

  • 3. Data: 2002-11-04 20:39:51
    Od: "LeszekR." <l...@k...otnok.pl>

    "Baton" <k...@p...fm> wrote in message news:aq6cn6$em6$1@news.tpi.pl...
    > Czy jakis bank wydaje karty kredytowe firmom, ktore moga byc
    wykorzystywane
    > przez np. czlonkow zarzadu...

    Kartę charge wydaje np. BIG Bank Gdański.

    LeszekR.

  • 4. Data: 2002-11-04 20:41:06
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Czy jakis bank wydaje karty kredytowe firmom, ktore moga byc wykorzystywane
    > przez np. czlonkow zarzadu...

    Ja myślę, że każdy., który ma w swojej ofercie karty kredytowe.

    Problem oczywiście jest wtedy gdy Imć Pan Prezes nie jest złodziejem, tylko mija się
    z uczciwością :-(
    i służbową kartę wykorzystuje w celach prywatnych, najlepiej do orgii i hulanek w
    nocnych klubach.

    Ale problem to będzie miał z Urzędem Skarbowym, a nie z bankiem.

    "Koszt eksploatacji" tej karty w celach prywatnych nie może obciążać firmy, bo nie
    jest kosztem uzyskania przychodu.
    Bank faktury nie wystawi, a jedynie wyciąg.

  • 5. Data: 2002-11-04 20:54:13
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Ja myślę, że każdy., który ma w swojej ofercie karty kredytowe.

    AFAIK Citek nie...

> [...]
    hulanek w nocnych klubach.

    > Ale problem to będzie miał z Urzędem Skarbowym, a nie z bankiem.

    Co racja to racja.

    > "Koszt eksploatacji" tej karty w celach prywatnych nie może obciążać
    firmy, bo nie jest kosztem uzyskania przychodu.

    Dlaczego? Przeciez firma moze fundowac pracownikom nagrody czy tez inne
    przywileje... Specjalista od ksiegowosci nie jestem, ale takie wydatki
    zaliczane sa do kosztow reprezentacji i reklamy. Nie raz okazywalo sie iz
    menagment duzych polskich firm korzysta z takich kart (bodajze kghm). Zatem
    wydatki dokonywane za ich pomoca byly kosztem dla firmy (lub byly to wydatki
    z funduszu na reprezentacje i reklame). Chodzi mi tu glownie o koszty
    hotelu, posilkow, transportu etc.

    > Bank faktury nie wystawi, a jedynie wyciąg.

    hmmm to troche klopotliwe.

    Pozdrawiam

    BAton

  • 6. Data: 2002-11-04 21:06:33
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Dlaczego? Przeciez firma moze fundowac pracownikom nagrody czy tez inne
    > przywileje...

    Może! OD TEGO NALEŻY SIĘ PODATEK. Karta kredytowa nie ma tu nic do rzeczy.

> [...]
    > z funduszu na reprezentacje i reklame). Chodzi mi tu glownie o koszty

    Ależ oczywiście!! Do tego te karty służą, do opłacania zakupów służbowych, a więc
    hotel, przejazd, obiad dla kontrahenta (ale nie
    dla prezesa) jest kosztem reprezentacji i reklamy.
    Pan prezes może kupić tą kartą np. potrzebne mu narzędzia, np. komputer, czy swojemu
    robotnikowi jakąś "gazrurkę czy kranik"
    Ale co innego faktura od dostawcy towaru, usługi, co innego sposób płatności.

    A "drobne pomyłki" (czytaj: przekręty na wielką skalę) w Spółkach Skarbu Państwa to
    temat rzeka...
    Z TVP paru , tfu: "managerów" wyleciało na zbity pysk za wykorzystywanie służbowych
    kart do celów prywatnych.

  • 7. Data: 2002-11-04 22:00:24
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > AFAIK Citek nie...

    BRE tez NIE !!! Za to wydaje debetowe i charge. Moga byc podpiete pod rach.
    PLN karciany, biezacy lub tez USD (VC), EURO (MC) ;-))

  • 8. Data: 2002-11-05 08:45:09
    Od: "Janoush" <j...@s...pl>

    > Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    >
    > AFAIK Citek nie...

    A ja mówię, że tak. Jak miałem z kolegą jechać w delegację do USA, to
    rezerwowaliśmy sobie hotel korzystając z firmówki.

    Janusz