    From: "berdycz" <p...@b...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karta kredytowa dla firmy...
    Date: Mon, 4 Nov 2002 22:06:33 +0100

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:aq6mov$spb$1@news.tpi.pl...
    > Dlaczego? Przeciez firma moze fundowac pracownikom nagrody czy tez inne
    > przywileje...

    Może! OD TEGO NALEŻY SIĘ PODATEK. Karta kredytowa nie ma tu nic do rzeczy.

    Specjalista od ksiegowosci nie jestem, ale takie wydatki
    > zaliczane sa do kosztow reprezentacji i reklamy. Nie raz okazywalo sie iz
    > menagment duzych polskich firm korzysta z takich kart (bodajze kghm). Zatem
    > wydatki dokonywane za ich pomoca byly kosztem dla firmy (lub byly to wydatki
    > z funduszu na reprezentacje i reklame). Chodzi mi tu glownie o koszty
    > hotelu, posilkow, transportu etc.

    Ależ oczywiście!! Do tego te karty służą, do opłacania zakupów służbowych, a więc
    hotel, przejazd, obiad dla kontrahenta (ale nie
    dla prezesa) jest kosztem reprezentacji i reklamy.
    Pan prezes może kupić tą kartą np. potrzebne mu narzędzia, np. komputer, czy swojemu
    robotnikowi jakąś "gazrurkę czy kranik"
    Ale co innego faktura od dostawcy towaru, usługi, co innego sposób płatności.

    A "drobne pomyłki" (czytaj: przekręty na wielką skalę) w Spółkach Skarbu Państwa to
    temat rzeka...
    Z TVP paru , tfu: "managerów" wyleciało na zbity pysk za wykorzystywanie służbowych
    kart do celów prywatnych.