    From: "Baton" <k...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karta kredytowa dla firmy...
    Date: Mon, 4 Nov 2002 21:54:13 +0100

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:aq6lvr$h0$1@news2.tpi.pl...
    > Ja myślę, że każdy., który ma w swojej ofercie karty kredytowe.

    AFAIK Citek nie...

    > Problem oczywiście jest wtedy gdy Imć Pan Prezes nie jest złodziejem,
    tylko mija się z uczciwością :-(
    > i służbową kartę wykorzystuje w celach prywatnych, najlepiej do orgii i
    hulanek w nocnych klubach.

    > Ale problem to będzie miał z Urzędem Skarbowym, a nie z bankiem.

    Co racja to racja.

    > "Koszt eksploatacji" tej karty w celach prywatnych nie może obciążać
    firmy, bo nie jest kosztem uzyskania przychodu.

    Dlaczego? Przeciez firma moze fundowac pracownikom nagrody czy tez inne
    przywileje... Specjalista od ksiegowosci nie jestem, ale takie wydatki
    zaliczane sa do kosztow reprezentacji i reklamy. Nie raz okazywalo sie iz
    menagment duzych polskich firm korzysta z takich kart (bodajze kghm). Zatem
    wydatki dokonywane za ich pomoca byly kosztem dla firmy (lub byly to wydatki
    z funduszu na reprezentacje i reklame). Chodzi mi tu glownie o koszty
    hotelu, posilkow, transportu etc.

    > Bank faktury nie wystawi, a jedynie wyciąg.

    hmmm to troche klopotliwe.

    Pozdrawiam

    BAton