  • 11. Data: 2009-05-03 11:31:22
    Temat: Re: Karta kredytowa - ale tylko do zakupow
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:653d.00000128.49fd7e95@newsgate.onet.pl...

    > No myślę, że to po prostu kwestia tej "wypukłości".
    > A co Wy byście zrobili na moim miejscu?
    >
    > Piotrek

    Jakakolwiek wypukła będzie dobra. Z kredytową płaską pojawią się potencjalne
    problemy. :) Ale nawet jak nie będziesz miał żadnej, to i tak polecisz
    (oświadczysz, że zagubiłeś jakby się jakiś mega-debil trafił przy odprawie,
    ale nie sądzę aby tacy jeszcze pracowali). Nie dajcie się zwariować. :-)

  • 12. Data: 2009-05-03 13:16:50
    Od: "Darek" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale nie sądzę aby tacy jeszcze pracowali). Nie dajcie się zwariować. :-)

    Czyli mogę w ciemno zapłacić płaską i
    napewno mnie nie udupia potem?

    pierwszy raz lecę, stąd takie głupawe pytania.

    pozdrawiam,
    D.

  • 13. Data: 2009-05-03 13:23:42
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Darek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli mogę w ciemno zapłacić płaską i
    > napewno mnie nie udupia potem?
    >
    > pierwszy raz lecę, stąd takie głupawe pytania.

    No wiesz, trudno żebym ja Tobie gwarantował co będzie przy odprawie. :)

    Ale nie jest mi znany przypadek aby ktokolwiek z takiego powodu nie wsiadł
    do samolotu, zarówno w tanich liniach (tam z kolei czasem ktoś sobie
    ubzdura, że ma być wydruk numeru rezerwacji, a nie sam dokument tożsamości)
    jak i w normalnych.

    Tak więc na 99,9% nie udupią.

  • 14. Data: 2009-05-03 13:28:02
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Piotrek pisze:
    > A co Wy byście zrobili na moim miejscu?

    Ja bym wyrobił sobie jakaś wypukła KK, bo to całkiem przydatna rzecz :)

    --
    Mithos

  • 15. Data: 2009-05-03 14:02:10
    Od: "Jerzy_K" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Darek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli mogę w ciemno zapłacić płaską i
    > napewno mnie nie udupia potem?

    ZTCW z praktyki, karta (kredytowa, ta którą płacono za bilet albo karta
    Miles&More jest potrzebna tylko w przypadku odprawy w automatach LH na
    lotnisku. Przy stanowisku odprawią cię na podstawie DO lub paszportu.

    --
    Telesfor B.

  • 16. Data: 2009-05-03 14:20:40
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    Darek <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Że płacenie przechodzi to nie wątpie.
    >
    > Ale jest taka klauzula, że z e-ticketem trzeba
    > mieć kartę kredytową (nie debetową), aby
    > dostać kartę pokładową (dość rzadko sprawdzane, ale jednak).

    Ktoś Ci bajek naopowiadał. Nawet na infolinii Lufthansy twierdzą że karty
    którą się płaciło za bilet nie trzeba okazywać przy odprawie (mimo że taki
    zapis jest na stronie). Karta może być przydatna jedynie w automacie
    self-check-in aby samodzielnie wydrukować boarding pass.

    --
    Sinus

  • 17. Data: 2009-05-03 15:17:53
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Sinus pisze:

> [...]
    > zapis jest na stronie). Karta może być przydatna jedynie w automacie
    > self-check-in aby samodzielnie wydrukować boarding pass.

    Do tego tez nie.
    Tam wystarczy dowolna karta ktora na pasku magnetycznym ma twoje
    nazwisko. Pare razy wtykalem tam jakies maestro, a ostatnio zwykla karte
    ktora sluzy do nabijania mil miles and more - ( w ogole nie
    bankomatowa/platnicza karta) - po prostu ma nazwisko na pasku zakodowane.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 18. Data: 2009-05-03 15:25:04
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Jerzy_K pisze:
    > ZTCW z praktyki, karta (kredytowa, ta którą płacono za bilet albo karta
    > Miles&More jest potrzebna tylko w przypadku odprawy w automatach LH na
    > lotnisku. Przy stanowisku odprawią cię na podstawie DO lub paszportu.

    W automacie mozna sie tez samemu odprawic wpisujac na dotykowym ekranie
    nr biletu z papierka. Nawet bez karty.

  • 19. Data: 2009-05-03 16:54:08
    Od: "Darek" <g...@p...onet.pl>

    > Ktoś Ci bajek naopowiadał. Nawet na infolinii Lufthansy twierdzą że karty

    Nie ktoś, tylko 2 różne kobiety z infolinii lufthansy dzisiaj.
    Obie twierdzły, że na debetową beda problemy i czesto bywaja,
    a bez karty nie wejde.

    wiem, ze sie da :)

    Ale tez nie ubzdurałem sobie tego.

    W koncu najpierw dzwoniłem na infolinie, a potem zaczałem
    Wam tyłki zawracać.

    thx

  • 20. Data: 2009-05-03 20:14:42
    Od: m...@g...com

    On May 3, 6:54 pm, "Darek" <g...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > wiem, ze sie da :)
    >
    > Ale tez nie ubzdurałem sobie tego.
    >
    > W koncu najpierw dzwoniłem na infolinie, a potem zaczałem

    No ale jak w takim razie chcą obsłużyć płatność np UATP? Zresztą nawet
    linie operujące w 3 świecie - i zmagające się z potężnym fraudem - nie
    wyobrażają sobie odcięcia bookingow robionych przez kogoś innego (co
    najwyżej, flagują takie jako podejrzane przy monitoringu transakcji).

    mucher