  • 1. Data: 2009-05-02 12:09:44
    Temat: Po co BreBankowi KIR?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    nieraz tu się pojawiają głosy, że Multi i mBank to tylko dwie marki, a
    prawnie to to samo i jeden właściciel. Czemu w takim razie przelewy
    pomiędzy nimi nie idą online? Raz, że by klienci byli zadowoleni, a dwa że
    przez KIR to bank płaci ZTCW.

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2009-05-02 12:11:21
    Temat: Re: Po co BreBankowi KIR?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    To nie idzie przez KIR tylko w tych samych godzinach co sesje KIR.

  • 3. Data: 2009-05-02 12:36:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 maj 2009 14:11
    (autor MarekZ
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gthcnb$hlg$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > To nie idzie przez KIR tylko w tych samych godzinach co sesje KIR.

    Dlaczego w takim razie nie idzie online? Byłoby korzystne dla wszystkich.

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2009-05-02 12:49:42
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Dlaczego w takim razie nie idzie online? Byłoby korzystne dla wszystkich.

    Nie wiem. Przypuszczalnie dlatego, że on-line wewnątrz banku jest korzystne
    dla klienta a nie dla banku. Albo może z przyczyn informatycznych?

  • 5. Data: 2009-05-02 13:18:01
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 maj 2009 14:49
    wasz znak: <gthev8$j79$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Nie wiem. Przypuszczalnie dlatego, że on-line wewnątrz banku jest
    > korzystne dla klienta a nie dla banku.

    Dlaczego dla banku nie? Dla banku też, bo klienci zadowoleni generują
    większy przychód banku.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2009-05-02 13:23:20
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Dlaczego dla banku nie? Dla banku też, bo klienci zadowoleni generują
    > większy przychód banku.

    Za to klienci niezadowoleni mają łatwiej z przelewem poza bank albo z
    przelewem na wyżej oprocentowany rachunek.

    Raczej to pewnie wynika w tym przypadku z przyczyn natury informatycznej.

  • 7. Data: 2009-05-02 13:29:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 maj 2009 15:23
    wasz znak: <gthgua$kfk$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Za to klienci niezadowoleni mają łatwiej z przelewem poza bank

    dlatego, że w ramach banku idzie OnLine? Coś nie łapię...

    > albo z
    > przelewem na wyżej oprocentowany rachunek.

    No niby tak, ale w ramach każdego są takie same wysokooprocentowane.

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2009-05-02 13:41:02
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > dlatego, że w ramach banku idzie OnLine? Coś nie łapię...

    To niedobrze, że nie łapiesz.

    Wyobraź sobie zatem np. że przelewy eMax(+) <---> eKonto idą tylko w
    godzinach sesji KIR (tak że już tą samą sesją nie wyślesz poza bank). Albo w
    ogóle raz na dzień, wieczorem.

  • 9. Data: 2009-05-02 14:04:02
    Od: Ra <a...@a...com>

    Tristan pisze:
> [...]
    > wasz znak: <gthcnb$hlg$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Dlaczego w takim razie nie idzie online? Byłoby korzystne dla wszystkich.

    przypuszczam że technicznie jest o wiele prościej, łatwiej i taniej
    masz tylko 1 mechanizm do exportu/importu danych który działa, jest
    przetestowany i supportujesz tylko ten 1 mechanizm w przypadku jakiś zmian

  • 10. Data: 2009-05-02 15:15:55
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem. Przypuszczalnie dlatego, że on-line wewnątrz banku jest
    > korzystne dla klienta a nie dla banku. Albo może z przyczyn
    > informatycznych?

    Dlatego że, o ile wiem, m*banki miały być robione pod sprzedaż, i
    projektowali to celowo tak, żeby to były "odrębne organizmy", aby w
    razie wydzielenia było mało roboty.

    KJ

    --
    FORTRAN is not a flower but a weed -- it is hardy, occasionally blooms,
    and grows in every computer.