  • 1. Data: 2006-04-08 13:14:34
    Temat: Karta Pekao Visa Classic i KLM
    Od: "Marek Ciszewski" <sp**yogin**am@astercity.net>

    Robilem ostatnio rezerwacje ta karta (wypukla debetowka) na bilet lotniczy
    liniami KLM. Na stronie KLM pokazala mi sie kwota do zaplaty 2,832.97 PLN
    (razem ze wszystkimi oplatami).

    Z karty sciagnelo mi 2924,78 PLN. Czy ktos moze mi wytlumaczyc skad ta
    roznica? W KLM oraz Pekao oczywiscie nic nie wiedza...

    Pozdrawiam,
    Tekl

  • 2. Data: 2006-04-08 15:35:33
    Temat: Re: Karta Pekao Visa Classic i KLM
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Marek Ciszewski napisał:
> [...]

    > Z karty sciagnelo mi 2924,78 PLN. Czy ktos moze mi wytlumaczyc skad ta
    > roznica? W KLM oraz Pekao oczywiscie nic nie wiedza...

    A czy przypadkiem nie zażyczyłeś sobie biletu w tradycyjnej postaci, tj.
    drukowanej książeczki z kartą pokładową? KLM / Air France od początku
    tego roku wystawiają bilety elektroniczne. Za chęć posiadania biletu
    tradycyjnego kasują dodatkową opłatę w wysokości ok. 200 zł. Polecam
    przeczytać
    http://www.air-europa.pl/cms/cms/index.php?action=re
    ad&news_id=826

    Albo to była opłata tzw. transakcyjna. Np. w Aer Lingus liczą sobie 5
    euro przy zakupie biletu przez Internet.

    K.

  • 3. Data: 2006-04-08 18:24:50
    Od: "Marek Ciszewski" <sp**yogin**am@astercity.net>

    "Krystek" <k...@p...space.mailbox> wrote in message
    o.chomik...

> [...]
    ad&news_id=826

    > Albo to była opłata tzw. transakcyjna. Np. w Aer Lingus liczą sobie 5 euro

    To jest bilet elektroniczny (wg KLM oplata 0 PLN). Na ich stronie nie ma nic
    o opłatach tzw. transakcyjnych.

    Jakies pomysly?

  • 4. Data: 2006-04-08 19:12:48
    Od: "vaheusen " <v...@N...gazeta.pl>

    Czy 2,832.97 PLN to rzeczywiscie cena biletu, czy moze raczej rownowartosc
    ilustam USD albo EUR w momencie skladania zamowienia podana orientacyjnie?
    Byc moze KLM przeliczyl walute po kilku dniach stosujac inny kurs?

  • 5. Data: 2006-04-08 19:31:33
    Od: "Marek Ciszewski" <sp**yogin**am@astercity.net>

    "vaheusen " <v...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Czy 2,832.97 PLN to rzeczywiscie cena biletu, czy moze raczej rownowartosc
    > ilustam USD albo EUR w momencie skladania zamowienia podana orientacyjnie?
    > Byc moze KLM przeliczyl walute po kilku dniach stosujac inny kurs?

    Taka kwota pojawila sie na polskiej stronie jako ostateczna do zaplaty. Nie
    bylo tam kwoty USD/EUR.

    Pozdrawiam,

  • 6. Data: 2006-04-08 20:08:18
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Marek Ciszewski napisał(a):
    > "vaheusen " <v...@N...gazeta.pl> wrote in message
    >
    > Taka kwota pojawila sie na polskiej stronie jako ostateczna do zaplaty. Nie
    > bylo tam kwoty USD/EUR.
    A może jest jak z inteligo i SkyEurope? Podana cena w złotówkach, ale
    bank traktuje jak transakcję zagraniczną (bodajże SkyE wysyła info o
    kwocie w walucie i PLN) i bank przelicza po swoim kursie?

    Michał M

  • 7. Data: 2006-04-08 20:25:31
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    MrMrooz napisał:
    > A może jest jak z inteligo i SkyEurope? Podana cena w złotówkach, ale
    > bank traktuje jak transakcję zagraniczną (bodajże SkyE wysyła info o
    > kwocie w walucie i PLN) i bank przelicza po swoim kursie?

    To zdaje się Wizz Air takie numery robił.

    K.

  • 8. Data: 2006-04-08 20:32:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Marek Ciszewski" <sp**yogin**am@astercity.net> writes:

    > liniami KLM. Na stronie KLM pokazala mi sie kwota do zaplaty 2,832.97 PLN
    >
    > Z karty sciagnelo mi 2924,78 PLN. Czy ktos moze mi wytlumaczyc skad ta
    > roznica? W KLM oraz Pekao oczywiscie nic nie wiedza...

    Staly numer z potraktowaniem transakcji jako zagranicznej i
    policzeniem prowizji od przeliczenia zlotowek na zlotowki?

    Zloz reklamacje.

    MJ

  • 9. Data: 2006-04-08 20:46:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krystek <k...@p...space.mailbox> writes:

    > To zdaje się Wizz Air takie numery robił.

    A to nie jest tak, ze wszystkie linie lotnicze tak robia? (Poza LOTem
    moze...)

    MJ

  • 10. Data: 2006-04-09 03:10:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marek Ciszewski wrote:
> [...]
    >
    > Z karty sciagnelo mi 2924,78 PLN. Czy ktos moze mi wytlumaczyc skad ta
    > roznica? W KLM oraz Pekao oczywiscie nic nie wiedza...

    Linie KLM mają jakiś tam kurs złotego.
    Transakcja oczywiście jest w euro/dolarach, a przelicznik jest tylko po
    to, aby wyświetlić ci cenę w złotówkach.
    Do banku idzie transakcja w USD/EUR, którą to bank przelicza na złotówki
    po swoim kursie.

    Ale spora różnica wyszła.
    Po pierwsze dowiedz się w Pekao, czy transakcja przyszła oryginalnie w
    EUR czy w złotówkach.
    Taka informacja jest dostępna i pojawi się też na wyciągu.
    Jeżeli transakcja przyszła w złotówkach, a masz potwierszenie ile
    złotówek wyświetliło ci się na stronie www, to po prostu składaj reklamację.
    Jeżeli transakcja oryginalnie przyszła w euro, to pretensje raczej
    możesz mieć tylko do KLM.