  • Data: 2007-12-28 15:36:34
    Temat: Re: Karta MasterCard autoryzacja pin czy podpis
    Od: "RK" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:vt1an3ho6himjn7v4eo3kri2s0r128th1d@4ax.com...

    Dodam, że jeżeli jakiś bank oferuje mi kartę potwierdzaną PIN-em to
    oczywiście
    jej nie biorę.

    A istnieją jakieś karty bez PIN-u? Używałem, używam kilku kart różnych
    banków. Bankomatowych, debetowych i kredytowych i zawsze do każdej karty
    jest PIN i oprócz tego trzeba ją podpisać. A to w jaki sposób transakcja
    jest autoryzowana w sklepie zależy od sklepu (a może raczej od systemu
    rozliczeń używanego w sklepie). W Polsce przy płatnościach kartą Maestro czy
    Visa Electron proszą o PIN, w przypadku MC zarówno debetowej jak i
    kredytowej proszą o podpis. We Francji przy Maestro i MC zawsze
    podpisywałem, na Vise Electron niechętnie patrzyli więc nie używałem, w
    Niemczech Maestro w niektórych sklepach podpis w innych PIN. Zaskoczyli mnie
    na dworcu kolejowym we Frankfurcie prosząc o PIN przy MC kredytowej.