  • 1. Data: 2004-12-11 22:33:45
    Temat: Karta 2004 - wasza opinia
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    W piątek 10.12 skończyły się targi i konferencja Karta 2004. Byłem na
    pierwszych 2 dniach i spodobał mi się poziom i zakres tematyczny wykładów i
    wystawy. Ciekaw jestem waszej opinii.

    Pozdrawiam
    Paweł Nyczaj

  • 2. Data: 2004-12-11 23:29:11
    Temat: Re: Karta 2004 - wasza opinia
    Od: "Amigo" <c...@p...onet.pl>

    Także miałem ochotę odwiedzić te targi,ale niestety bariera przestrzenna
    uniemożliwiła mi to.(Kraków) pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-12-12 08:13:43
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:7d17.00000504.41bb75c8@newsgate.onet.pl...
    >W piątek 10.12 skończyły się targi i konferencja Karta 2004. Byłem na
    > pierwszych 2 dniach i spodobał mi się poziom i zakres tematyczny wykładów
> [...]

    Targi z roku na rok są coraz gorsze. W większości wystawcy to już nie drugi,
    a trzeci garnitur. Pojawiają się (z małymi wyjątkami) tylko firmy, które
    dopiero wchodzą na rynek polski. Organizacja sprawia wrażenie partyzantki, a
    czasami przerostu formy nad treścią.
    Konferencja trochę lepiej, ale większość prezentacji to i tak powtórki z
    innych wystąpień. Zatem jak się bywa na różnych konferencjach od kilku lat
    to w zasadzie nic nowego.

  • 4. Data: 2004-12-12 17:02:38
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    > Targi z roku na rok są coraz gorsze. W większości wystawcy to już nie drugi,
    > a trzeci garnitur. Pojawiają się (z małymi wyjątkami) tylko firmy, które
    > dopiero wchodzą na rynek polski.

    Tu częściowo się zgadzam. Było kilkanaście znanych firm a oprócz nich mniej
    znane. Nie ma się co dziwić, że firmy nowo wchodzące na rynek (np. XPom Card)
    wystawiają się na tych targach, w końcu najbardziej znanych w polskim świecie
    kartowym (w każdym razie o innych targach tej branży w Polsce mniej się
    słyszy). Zastanawia mnie brak stoisk organizacji płatniczych innych niż
    sponsorująca targi Visa i dopiero wchodzący na rynek Easy Pay (co z tego
    wyjdzie okaże się w przyszłym roku, gdy Easy Pay wprowadzi na rynek
    elektroniczną portmonetkę i technologię Sim Pay). Wygląda na to, że Master
    Card, American Express, Diners Club itp. albo nie chcą spotkać się face to face
    z potentatem (Visą), albo z góry wiedzą, że są na słabszej pozycji i wolą
    oszczędzić kasę (targi kosztują). Poza tym odnoszę wrażenie, że stoisko Visy
    było duże, ale nadzwyczaj skromne. Po pierwsze nie było obszernych materiałów o
    technologiach stosowanych przez Visę (przydałyby się dla studentów-pasjonatów,
    takich jak ja) a po drugie nie było żadnych gadżetów z logo Visy (długopisy,
    podkładki pod mysz, itp.).

    > Organizacja sprawia wrażenie partyzantki, a
    > czasami przerostu formy nad treścią.

    Tu nie mam zdania, gdyż na targach i konferencji byłem gościem. Myślę, że
    wystawcy, którzy przecież płacą powinni zgłosić konkretne uwagi i propozycje
    usprawnień ogranizacyjnych (nawet powołać się na lepszą organizację innych
    imprez). Poza tym moim zdaniem ankieta z oceną targów powinna być na koniec
    każdego dnia a nie dopiero w końcowym trzecim dniu (dotyczy to szczególnie
    ankiety dla uczestników).

    > Konferencja trochę lepiej, ale większość prezentacji to i tak powtórki z
    > innych wystąpień. Zatem jak się bywa na różnych konferencjach od kilku lat
    > to w zasadzie nic nowego.

    To możliwe, że osoby bywające na wielu konferencjach zobaczą powtórki. Myślę,
    że prelegenci liczą się z tym, że nie wszyscy goście byli na innych
    konferencjach i w związku z tym przynajmniej niektórzy z nich uważają, że Karta
    jest najważniejszym wydarzeniem. Poza tym nie wszystkie firmy rozwijają się tak
    szybko, by na każdej konferencji mieć inne prezentacje. Mam zastrzeżenia co do
    zatytułowania dokumentów na CD-ROMie (ja bym zatytułował wg wzoru: Autor -
    Nazwa firmy bo wiem, że tytuły nie mogą być za długie). Poza tym nie rozumiem
    dlaczego kilka dokumentów wyglądających ewidentnie na prezentacje jest w PDFe a
    nie w Power Poincie. Poza tym brak prezentacji Visy (nie rozumiem dlaczego).

  • 5. Data: 2004-12-12 17:11:15
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Paweł Nyczaj napisał:

    > Poza tym nie rozumiem
    > dlaczego kilka dokumentów wyglądających ewidentnie na prezentacje jest w PDFe a
    > nie w Power Poincie.

    Bo PDFa przeczytasz praktycznie wszedzie? PPT nie jest standardem, PDF jest.

    Bartol