    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kantor Aliora schodzi na psy !
    Date: Thu, 13 Jun 2019 13:45:56 +0200

    dyskusyjnych:eb2f1589-48d6-4585-ad05-8a7545afa38f@go
    oglegroups.com...
    >Wielowalutowa to póki co pieśń przyszłości.

    Zaraz ... czy mi sie cos pomylilo, czy Alior juz od miesiecy reklamuje
    wielowalutową ?
    "najlepsza, 26 walut"

> [...]

    >tyle że walutą rozliczeniową jest EUR i trzeba bankowi zapłacić 4% w
    >ich kursie. Dla KK mc wolrd WBK analogicznie - "bezprowizyjnie", ale
    >w kursie 3,5%.
    >Pięknie też można się nadziać na urban legend o tym, że visa wymusiła
    >na polskich bankach rozliczanie w PLN - na niektórych może tak, ale
    >np. milek się nie dał i chwali się jedynie 2% prowizji - tyle że jak
    >dopytasz, to rozliczanie równie ż w EUR i trzeba 3% doliczyć z kursu.
    >W aliorze ZTCP było zawsze tak samo "bezprowizyjnie", tyle że z kursu

    w mbanku moze i kurs visy, ale prowizja 5.9% ... to juz nie sa duze
    roznice :-(
    Ale mbank wlasnie wprowadzil wielowalutowa ... ciekawe o co tu chodzi
    z tymi prowizjami.

    Z ciekawostek to kiedys placilem w Czechach karta Inteligo ... kurs
    banku, ale w sumie wychodzilo przyzwoicie, a trudno obliczyc ile sie
    na tym tracilo.

    Gdzies rok temu zaczeli przeliczac CZK na EUR, EUR na PLN ... i
    przestalo byc tanio ...

    >Po co się w ogóle jeszcze w alior bawić,
    >skoro jest debetówka żubra z przewalutowaniem po kursie MC (z
    >dolarów, z innych walut po podwójnym MC - czyli 0,4%, tyle, co visa)
    >i darmowymi bankomatami za granicą - a konto i karta darmowe przy
    >500zł wpływu i 1 pyknięciu kartą na miesiąc? I jeszcze 100zł w promo
    >można było dostać (a ja dostałem 200zł ;)?

    Dobre pytanie ... ale naprawde jest tak pieknie ?

    A teraz jeszcze reklamuja "karte rewolucyjną" ... Revolut ?

    J.