  • 1. Data: 2008-10-22 11:19:45
    Temat: KK dobiją banki w USA?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    No właśnie, tego jeszcze nie było:

    http://tinyurl.com/kk-dobija-banki-w-usa

    a tu oryginalny (przełamany) link

    http://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/
    karty;kredytowe;dobija;banki;w;usa,239,0,379119.html

    No i chyba już wiemy dlaczego Polbank przestał wydawać karty... ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 2. Data: 2008-10-22 19:34:43
    Temat: Re: KK dobiją banki w USA?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:
> [...]
    > karty;kredytowe;dobija;banki;w;usa,239,0,379119.html
    >
    > No i chyba już wiemy dlaczego Polbank przestał wydawać karty... ;-)

    nie działa
    ani jeden, ani drugi.

  • 3. Data: 2008-10-22 22:17:18
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 22 Oct 2008 14:34:43 -0500, witek napisał(a):

    > nie działa
    > ani jeden, ani drugi.

    Skrócony mi działa.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2008-10-23 01:19:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

    > Skrócony mi działa.

    teraz działa, przedtem nie chciał.

    I musze im przyznać, że mają rację.
    Kolejnym rynkiem, który szybko wtopi jest rynek pożyczek "unsecured",
    bez zabezpieczenia. Tam powoli dobija już do 30% wartości pożyczek
    mających kłopoty ze spłatą. Sądzę, że karty osiągną podobny pułap.

    nastąpi dosyć mocne rozwarstwienie, na tych z kasą i bez. Ci bez do tej
    pory jechali na kredytach, a teraz sie im skonczyły.
    Przy czym tych bez nie oznacza biedy, że nie będą mieli co jeść.
    Po prostu zamiast trzech samochodów będą musieli się ograniczyć do dwóch
    i jeszcze oszczędzać na benzynie.

  • 5. Data: 2008-10-23 07:48:57
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Oct 23, 3:19 am, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Po prostu zamiast trzech samochodów będą musieli się ograniczyć do dwóch
    > i jeszcze oszczędzać na benzynie.

    a propos: http://nczas.com/wiadomosci/ameryka-polnocna/usa-cen
    a-benzyny-spadla-do-ok-2-zl/

    Czy ja też o taki "kryzys" mogę poprosić? :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2008-10-24 15:48:03
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Jarek Andrzejewski napisał(a) w wiadomości:
    <9...@y...go
    oglegroups.com>...
    On Oct 23, 3:19 am, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >a propos: http://nczas.com/wiadomosci/ameryka-polnocna/usa-cen
    a-benzyny-spadla-do-ok-2-zl/

    >Czy ja też o taki "kryzys" mogę poprosić? :-)

    W USA cena surowca stanowi procentowo większą część ceny końcowej
    paliwa bo mają znacznie mniejsze podatki (np. akcyza). Cena ropy
    spadła więc spadki cen są widoczne.
    Poza tym wazne są prognozy zużycia na najbliższą przyszłość
    (gospodarka, "ostrość" zimy).
    W Europie dzięki koszmarnej akcyzie spadek ceny ropy jest mniej
    zauważalny (co prawda wzrost też...) a w Polsce akurat dołuje
    złotówka a to nie poprawia sytuacji.
    Arek

  • 7. Data: 2008-10-25 11:43:26
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 24 Paź, 17:48, "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote:

    > W Europie dzięki koszmarnej akcyzie spadek ceny ropy jest mniej
    > zauważalny (co prawda wzrost też...) a w Polsce akurat dołuje
    > złotówka a to nie poprawia sytuacji.

    szczerze? To ja już wolę wahania +-50% niż regularnie płacić +100%...

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2008-10-26 20:31:27
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Jarek Andrzejewski napisał(a) w wiadomości:
    <4...@t...go
    oglegroups.com>...

    >szczerze? To ja już wolę wahania +-50% niż regularnie płacić +100%...

    Coś nie tak napisałem? Nie pisałem, że to dobrze.
    Ja też wolałbym +/-50% niż +100% :)
    Ale zaraz znajdzie się jakiś cwaniaczek i będzie udowadnieał, że
    planując biznes z dużym zużyciem paliwa lepiej mieć stałe wysokie
    ceny i małe wahania, bo dużych wahaniach cen paliwa i małych
    zyskach można łatwiej wpaść pod kreskę...

    Żeby jeszcze 100% akcyzy szło na drogi, toby było pół biedy.
    Arek