  • Data: 2016-09-26 17:23:38
    Temat: Re: KK Open z Getinu (czy jak ona teraz tam nazywa się)
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 26 września 2016 17:09:01 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Jest proba autoryzacji, a jak sie nie uda, to zarejestruje platnosc
    > off-line i zrealizuje pozniej - w koncu klientowi zalezy, aby paliwo
    > zatankowac i odjechac bez problemow.
    > I klient jest zadowolony, dopoki mu karty nie ukradna :-)

    Eee, tu już coś mocno zmyślasz.
    Czy online, czy offline, jeśli karta trafiła do czytnika stykowego, to PIN PRAWIDŁOWY
    podać trzeba - po to do karty wgrywany jest PIN-offline.

    Oczywiście EMV ma znaną dziurę, dzięki której można spowodować, że karta zaakceptuje
    dowolny PIN i poda wszystkie dane potrzebne do pozytywnej autoryzacji przez bank -
    mimo, że złodziej prawidłowego PINu nie zna - oczywiście w kasie taki atak nie
    przejdzie, bo wymaga dodatkowego sprzętu, ale w bankomatach ze skradzionych kart już
    sporo wypłacono.
    Jedynie zastanawia mnie w tym to, że bankomat nie sprawdza podanego PIN z bankiem -
    czyżby korzystały z PINu offline ?
    I może teraz przełączyli wszystkie bankomaty na PIN online, co uniemożliwiło
    wykorzystanie tej dziury ?

    Pewnie, że klientowi zależy na tym, żeby zatankować i odjechać, niezależnie od tego,
    czy terminal+łącze+bank wszystkie razem działają prawidłowo - ale banki i (może w
    mniejszej mierze, ale również) akceptanci mają to gdzieś.
    Pytałem w obu bankach, w których mam wypukłe kredytówki (tych dwóch innych, które
    wydały mi wypukłe debetówki, już pytać siły nie miałem), czy w razie awarii terminala
    można z tej wypukłości (i hologramu jako zabezpieczenia oryginalności karty)
    skorzystać - nic z tego, banki nie potrafiły podać powodu, dla którego w ogóle wydają
    wypukłe karty, zaś forma akceptacji zależy wyłącznie od akceptanta - a ci w PL chcą
    już tylko elektronicznie, jak nie działa to jest problem klienta.