  • 11. Data: 2002-04-10 14:41:37
    Temat: Re: KK Lukas
    Od: <b...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Na wyciagu jest napisane, ze kwota zadluzenia ma znalezc sie na rachunku KK
    > do konkretnego dnia - czy to tez tak mozna interpretowac jezeli ten dzien
    > wypada, np. w niedziele?
    >
    > Pzdrwm.
    >
    > --
    > Lopez de Bytom en Silesia
    > l...@p...onet.pl

    Nie. Bo w regulaminie napisano, że środki muszą się znaleźć na rachunku do dnia
    podanego na wyciągu. A regulamin integralną częścią umowy :(

  • 12. Data: 2002-04-10 17:38:19
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    6:41:37 +0200, b...@p...onet.pl <b...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie. Bo w regulaminie napisano, że środki muszą się znaleźć na rachunku do dnia
    >podanego na wyciągu. A regulamin integralną częścią umowy :(

    No ale chyba regulamin nie może być sprzeczny z KC?

    Renata

  • 13. Data: 2002-04-11 05:55:51
    Od: "news.tpi.pl" <p...@c...pl>

    > No ale chyba regulamin nie może być sprzeczny z KC?
    >
    > Renata

    Może - w Polsce jest swoboda zawierania umów

    Pressto

  • 14. Data: 2002-04-11 06:40:22
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Robert <m...@k...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    > napisał:a91agk$vqd$...@o...icpnet.pl...

    > To jest wlasnie dziwne, ze w Likasie potrafia ustalic na dzien swiateczny.

    ja to przeżyłem - data spłaty 26 niedziela - księgowanie 27 poniedziałek
    na wyciągu oczywiście Lukas naliczył odsetki
    napisałem reklamację powołując się właśnie na zapisy KC
    po 4 miesiącach walki udało się - odzyskałem swoje 35 zł

  • 15. Data: 2002-04-11 07:17:50
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    Użytkownik Renata Gołębiowska <R...@r...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:slrnab8u4b.pet.Renata.Golebiowska@210-moo-4.
    acn.waw.pl...

    > No ale chyba regulamin nie może być sprzeczny z KC?

    Nie dodałem istotnego:
    "Art. 110. Jeżeli [...] czynność prawna oznacza termin nie
    określając sposobu jego obliczania, stosuje się przepisy poniższe"
    Gdyby się uparli mogliby napisać, że pieniądze mają się znaleźć na
    rachunku do dnia [tu metoda wyznaczania dnia] bez względu na to,
    czy jest to dzień wolny, czy nie. Ale jak pisał Matovy - skoro oddali,
    to raczej takiego zapisu nie ma nie ma, a przynajmniej nie było 8-)

    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl

  • 16. Data: 2002-04-11 08:21:49
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl>

    > Użytkownik Robert <m...@k...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    > napisał:a91agk$vqd$...@o...icpnet.pl...

    > To jest wlasnie dziwne, ze w Likasie potrafia ustalic na dzien swiateczny.
    > W BZ WBK nie przypominam sobie takiego przypadku.
    > Ale ktos pisal, ze idzie z Lukasem sie dogadac jak wplynie w pierwszy
    dzien
    > roboczy po swiecie.
    > Ja tego nie sprawdzalem.

    Ostatnio przesuwaja terminy, normalnie mialem spłate zawsze na 16 danego
    miesiaca, w marcu wypadalo w sobote, to przesuneli na 19 we wtorek, widac,
    ze ida z postepem.

  • 17. Data: 2002-04-11 09:13:33
    Od: <o...@e...com>

    > Ostatnio przesuwaja terminy, normalnie mialem spłate zawsze na 16 danego
    > miesiaca, w marcu wypadalo w sobote, to przesuneli na 19 we wtorek, widac,
    > ze ida z postepem.

    Oj chyba powód jest inny. Oni mają równe okresy rozliczeniowe, więc w
    zależności od tego czy miesiąc ma 30 czy 31 dni data spłaty się przesuwa +/-
    jeden dzień. Ponieważ luty miał tylko 28, to różnica była znaczna i ją
    zauważyłeś. A przynajmniej tak to wynika z moich obserwacji. Chyba że ostatnio
    rzeczywiście wprowadzili jakąś zmianę w systemie i pomijają dni wolne.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 18. Data: 2002-04-11 11:33:50
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > Jeśli w regulaminie nie ma innego zastrzeżenia, to nie
    > trzeba się nawet dogadywać - sprawa załatwia się sama...

    Wlasnie w regulamienie KK Lukasa JEST inne zastrzezenie.
    Ze dzien splaty to dzien kiedy LUKAS ZAKSIEGUJE splate.
    A nie kiedy splata wplynie do banku itp.

    Michal.

  • 19. Data: 2002-04-11 11:52:05
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "news.tpi.pl" <p...@c...pl> wrote in message
    > Może - w Polsce jest swoboda zawierania umów

    Cóż za piękny dzień dzisiaj :-))) Kolejny ROTFL. A o przepisach bezwględnie
    obowiązujących słyszałeś? ;-)

    K. Kowalski

  • 20. Data: 2002-04-11 13:12:20
    Od: "Pressto" <p...@c...pl>

    > Cóż za piękny dzień dzisiaj :-))) Kolejny ROTFL. A o przepisach
    bezwględnie
    > obowiązujących słyszałeś? ;-)
    >
    > K. Kowalski

    A i owszem, ale dotyczą one tylko czynów zabronionych
    KC reguluje tylko sprawy, które nie są uregulowane w umowach.
    A zapisy w umowach mogą się różnić od zapisów w KC,
    mogą być mniej lub bardziej restrykcyjne.
    Czyżbym się mylił ?

    Pressto